Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tänkte att det här kan vara av intresse  (läst 4351 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rahlpen
Sr. Member

Antal inlägg: 381

« skrivet: Augusti 21, 2014, 20:37:00 »

http://t.ekonomi.se.msn.com/fler-ans%c3%b6ker-om-skuldsanering
Loggat
Chwyn
Newbie
*

Antal inlägg: 25

« Svara #1 skrivet: Augusti 22, 2014, 12:22:41 »

Frågor som dyker upp, ökat från när? Antalet ansökningar minskat från 2010, då var det 8.000. Det är ju fortfarande mindre än en och en halv procent av de som är kunder hos KF  Huh? Vad är det som får så få att verkligen ansöka? Finns det incitament som gör att människor avråds från att ansöka?

Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2918

raising hell against injustice

« Svara #2 skrivet: Augusti 22, 2014, 15:50:46 »

Frågor som dyker upp, ökat från när? Antalet ansökningar minskat från 2010, då var det 8.000. Det är ju fortfarande mindre än en och en halv procent av de som är kunder hos KF  Huh? Vad är det som får så få att verkligen ansöka? Finns det incitament som gör att människor avråds från att ansöka?

Jag skulle gissa att det handlar om skam, okunskap, förnekelse samt krånglig förfarande och ansökan.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
Chwyn
Newbie
*

Antal inlägg: 25

« Svara #3 skrivet: Augusti 22, 2014, 21:42:53 »

Enligt 2011 års budget så är det enbart "13.000 som haft utmätning av lön de senaste åren". De skulle betyda att även mindre antal skulle vara per definition insolventa?

I övrigt en mycket intressant läsning för den som vill förkovra sig i att vi faktiskt betalar skatt för att bankerna/inkasso förmånligt ska kunna driva in de pengar vi inte har råd att betala.

chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://kronofogden.se/download/18.44812de6133c5768d6780007889/1324296995959/Budgetunderlag_2012-2014.pdf

En annan mycket underlig kommentar är de "hjälpt" någon att undvika överskuldsättning genom att få henne att betala sin CSN skuld.
Loggat
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #4 skrivet: Augusti 23, 2014, 11:21:54 »

Jag skulle gissa att det handlar om skam, okunskap, förnekelse samt krånglig förfarande och ansökan.

Skulle väl säga att detta var direkt huvudet på spiken....att myndigheter ska behöva utreda sånt i oändligheter, när det bara är att gå hit till forumet och få alla fakta. Den analysen kan jag göra gratis åt dem på några minuter.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: