Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Samla bevis på banks agerande. God kreditgivningssed, etik och affärsmannaskap  (läst 12376 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
gladesco
Newbie
*

Antal inlägg: 14

« skrivet: Juli 28, 2014, 01:08:58 »

Hej alla modiga Riddare!

Nu när banken hotar bonden som de inte anser visa vinst tillräckligt fort och som riskerar förlora släktgårdar som de haft i generationer, med stora psykiska lidande och skam som följd. De flesta går aldrig till exekutivt, men agerandet är förkastligt, de hotar, vi kryper och betalar mer än vi borde oc kan, med ytterligare skulder till följd.

All tidigare affärsmannaskap är som bortblåst. Att banken ändrar riskbegrepp och policy under tiden och lämnar kunden utan möjlighet att agera eller minimera riskerna, känns som de utnyttjar sin särställning. Vilket i avtalshänseende inte är godtagbart.

Får jag genom PUL 26 reda på ALTT från underlag till kreditgivning till hantering av pantbrev och vilka försök och förhandlingar som har lett var, eller är det enbart datalagrad information? Banktjänstemännen har bytts ut under lågkonjunkturen i rasande fart och hävdar att de inte vet vad tidigare gjort. Sen är det ju individer som tagit besluten.

Om jag vill amortera av lånen så amorterar jag dyraste oftast med högst sämst rätt. Banken hävdar tvärsom, eftersom topplån har borgen. Får de göra så?
Vilka lagar reglerar?
Finns det litteratur?
Föreningen GRÄV-journalistik (tidigare länk) hade många bra tips?
http://www.bankrattsforeningen.org.se/ är bra. Kan vi dra nytta av 90-tals krisen och mota Olle i grind?
Loggat
Fattig Menrik
Full Member

Antal inlägg: 151

« Svara #1 skrivet: Maj 03, 2015, 09:08:45 »

Vad tragiskt det här.
Hur går det nu för dig Gladesco?

Det här lät konstigt: "Banktjänstemännen har bytts ut under lågkonjunkturen i rasande fart och hävdar att de inte vet vad tidigare gjort"

Om de inte vet vad de har tidigare gjort, vet de kanske inte heller att du har skulder hos dem.
Fick du info av dem, och fick du någon nytta av den?

Hur som helst, lycka till!
Loggat

Socialdepartementet : "...det skulle vara slöseri med skattebetalarnas pengar att låta lagrådet undersöka om den blivande lagen är laglig"

"Jag har jobbat ett helt liv, betalat skatt, trott på politiker och pensionsystemet.
Nu när leveransen ska ske kommer inga pengar!" Hebbe
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: