Tjena pellegj
Det du beskriver gäller samtliga såna här tjänster. Tex. ljudböcker... prova gratis en månad, oj du har en betalningsanmärkning. Då blev det inget... Gratis film en månad, samma visa. Nobben. Det skickas med gratismånad på olika media i tidningar, men dom erbjudanden gäller inte oss med betalningsanmärkningar... Men vi ska se det positiva, vi får inga nya anmärkningar.

//Rahlpen
Frågan är ju bara hur det ställer sig med kreditupplysningslagen och legitimt behov. Detta lär ju ligga väldigt nära gränsen om det inte till och med egentligen går över den då det handlar om att allt som standard betalas med kort och i förskott. Så det handlar ju faktiskt inte om att det ska ingås något kreditavtal.
Jag fick i alla fall svar från Viaplay om att det självklart inte ska vara ett hinder att se gratissändningar om man har betalningsanmärkningar, och de skrev att jag kunde svara på mailet så skulle de fixa ett konto åt mig. Nu har jag redan tillgång till Viasat Motor, så det behövs ju inte för mig, utan i just detta fallet var det principen jag anmärkte på. Jag tror det ju inte, men kan ju alltid hoppas att det kanske blir en ändring.