Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: "Viaplay sänder F1 gratis i helgen"  (läst 3938 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
pellegj
Sr. Member

Antal inlägg: 304

« skrivet: April 16, 2014, 22:58:42 »

”Intresset för svenska Marcus Ericsson är stort”
Här kommer påskgodis.
Viaplay bjuder alla svenskar på Kinas GP-tävling i helgen.
– Intresset och stödet för svenska Marcus Ericsson är stort, säger Rikard Steiber, Chief Digital Officer MTG och VD på Viaplay.

Låter ju alldeles lysande, till man tittar efter vad som krävs för att få se det.
Man måste registrera ett konto (kanske inget konstigt i sig).
Man måste lämna ut kortnummer (varför det när man bara vill se detta race som de öppnar upp?).
Och, man måste "genomgå en sedvanlig kreditprövning" (man måste alltså klara en kreditupplysning).

I praktiken innebär detta i mina ögon att alla som är intresserade av F1 men av någon anledning har en betalningsanmärkning då inte kommer kunna se loppet trots att det ska erbjudas gratis.

Snacka om idioti alltså.
Loggat

Jag är ingen jurist, tänk på det när ni läser mina inlägg. Det finns alltid en risk att jag tolkar saker fel.
Jag tar inget som helst ansvar om någon råkar illa ut på grund av det jag skriver, då jag skriver som jag uppfattar det, vilket mycket väl skulle kunna vara helt fel.
Rahlpen
Sr. Member

Antal inlägg: 381

« Svara #1 skrivet: April 17, 2014, 20:13:22 »

Tjena pellegj
Det du beskriver gäller samtliga såna här tjänster. Tex. ljudböcker... prova gratis en månad, oj du har en betalningsanmärkning. Då blev det inget... Gratis film en månad, samma visa. Nobben. Det skickas med gratismånad på olika media i tidningar, men dom erbjudanden gäller inte oss med betalningsanmärkningar... Men vi ska se det positiva, vi får inga nya anmärkningar.  Huh? Huh?
//Rahlpen
Loggat
pellegj
Sr. Member

Antal inlägg: 304

« Svara #2 skrivet: April 17, 2014, 20:43:34 »

Tjena pellegj
Det du beskriver gäller samtliga såna här tjänster. Tex. ljudböcker... prova gratis en månad, oj du har en betalningsanmärkning. Då blev det inget... Gratis film en månad, samma visa. Nobben. Det skickas med gratismånad på olika media i tidningar, men dom erbjudanden gäller inte oss med betalningsanmärkningar... Men vi ska se det positiva, vi får inga nya anmärkningar.  Huh? Huh?
//Rahlpen

Frågan är ju bara hur det ställer sig med kreditupplysningslagen och legitimt behov. Detta lär ju ligga väldigt nära gränsen om det inte till och med egentligen går över den då det handlar om att allt som standard betalas med kort och i förskott. Så det handlar ju faktiskt inte om att det ska ingås något kreditavtal.

Jag fick i alla fall svar från Viaplay om att det självklart inte ska vara ett hinder att se gratissändningar om man har betalningsanmärkningar, och de skrev att jag kunde svara på mailet så skulle de fixa ett konto åt mig. Nu har jag redan tillgång till Viasat Motor, så det behövs ju inte för mig, utan i just detta fallet var det principen jag anmärkte på. Jag tror det ju inte, men kan ju alltid hoppas att det kanske blir en ändring.
Loggat

Jag är ingen jurist, tänk på det när ni läser mina inlägg. Det finns alltid en risk att jag tolkar saker fel.
Jag tar inget som helst ansvar om någon råkar illa ut på grund av det jag skriver, då jag skriver som jag uppfattar det, vilket mycket väl skulle kunna vara helt fel.
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #3 skrivet: April 18, 2014, 08:48:39 »

Ja har man bet-anm så får man slåss mot väderkvarnar.... Bra gjort att du påpekade till viasat i alla fall. Bet-anm är annars ett gissel i många saker, till och med när man ska ha jobb så får man på många ställen inte ha bet-anm. Så klart om man ska bli finansminister eller så...men tex ett helt vanligt truckförarjobb på ett lager där man gör kreditkontroll när man ska anställa är helt åt helvete, man är ju ingen tjuv för att man har bet-anm!!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: