Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kronfogdens personal möter hot och våld  (läst 2467 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
pellegj
Sr. Member

Antal inlägg: 304

« skrivet: Mars 20, 2014, 07:27:18 »

"Nästan 60 procent som jobbar på Kronofogdemyndigheten har utsatts för hot, trakasserier eller våld de senaste två åren. Det visar en undersökning som fackförbundet Jusek gjort bland sina medlemmar. Vi har träffat två som har våld och hot som vardag i sitt jobb."
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/kronfogdens-personal-moter-hot-och-vald

Med tanke på de minst sagt spektakulära fall man läst om de senaste åren så är det väl kanske inte direkt oväntat även om jag själv inte accepterar att man hotar med eller tar till våld. Att en del däremot "hotar" med att ta livet av sig kommer aldrig försvinna så länge inte synen förändras på de som hamnar i den situationen.
Loggat

Jag är ingen jurist, tänk på det när ni läser mina inlägg. Det finns alltid en risk att jag tolkar saker fel.
Jag tar inget som helst ansvar om någon råkar illa ut på grund av det jag skriver, då jag skriver som jag uppfattar det, vilket mycket väl skulle kunna vara helt fel.
Mondeo
Full Member

Antal inlägg: 211

49 år

« Svara #1 skrivet: Mars 21, 2014, 11:22:12 »

Måste tilläggas att även andra myndigheter sitter i denna så kallade bråkkategori. Detta tillkommer deras tillkortakommanden i ord och handling.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: