Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bytte lås och slängde ut hyresgäst  (läst 2631 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« skrivet: Mars 12, 2014, 07:55:17 »

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bytte-las-och-slangde-ut-hyresgast_3353394.svd
Citat
Bytte lås och slängde ut hyresgäst

En hyresvärd i Göteborg sade upp hyresgästens kontrakt och bytte lås. Nu kräver Kronofogdemyndigheten att hyresgästen omedelbart ska få tillbaka sitt hem.

Hyresgästen, som haft kontraktet i sex år, kunde inte komma in i sitt hem och se till sina tillhörigheter efter att låset bytts ut. Och värden vägrade att släppa in honom, uppger P 4 Göteborg.

Bara Kronofogdemyndigheten har rätt att avhysa en hyresgäst med tvång och myndigheten menar att det som inträffat är olagligt.

Den aktuella fastigheten är förfallen och tvångsförvaltning har begärts.
Sicken idiot till hyresvärd!

Lite kul i detta var den omvända situationen att här hjälper KFM till för den avhystes fördel.

Var med om en liknande händelse i min ungdom.
Hyrde ett hus i ett samhälle utanför Umeå som heter Holmsund.
Han som ägde huset ville tydligen prata med mig, och jag var inte hemma då han kom på besök.

När jag senare på kvällen kom hem så hade han bytt lås och jag tog mig alltså inte in!!
jag ringde honom och ifrågasatte vad som hade hänt, och idioten menade att han tyckte att han var smart för att han då visste att jag direkt skulle kontakta honom.
Den nya nyckeln hade han lagt i källartrappen.....

Kan tillägga att jag inte var i bråk, eller skuld till honom, utan det var bara hans underliga sätt att få kontakt....

Mycket ska man vara med om under sin livstid, hahaha!




P.S. Måste bara berätta en riktigt sjuk sak om "min" ovanstående hyresvärd, och hur sjuk i skallen han var...

En dag då ringde han och vi pratade rätt länge. Plötsligt blev han lite lågmäld i rösten och efter nån minut så utbrast han: Öhh, kan vi höras imorgon istället.... varpå han la på.

Dagen efter ringde han, och förklarade:

"-Ursäkta att jag var tvungen att avbryta igår, men när jag stod där och pratade i telefonen så kände jag plötsligt att det rann nåt varmt efter benen. jag fick plötsligt diarre och sket helt enkelt på mig....
Det blev som varmt och kladdigt, men jag kände att det blev lite svårt att prata just då...."  Shocked Shocked Shocked

Hahahaha, han var ett riktigt så kallat "original", alltså en sån där udda, konstig typ som det snackas om "på byn"!
Undrar vart han tog vägen förresten? Sist jag träffade på honom så körde han runt med en rosa Saab V4 cab (!) och hade svarta tjej-tights på sig!
  Grin
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: