Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Snart i mål efter skatteskuld  (läst 17909 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vill bli kvitt
Newbie
*

Antal inlägg: 12

« skrivet: Mars 12, 2014, 10:06:08 »

Nu så har jag inget skuldsaldo längre och det känns fantastiskt Grin. Stort tack till alla medlemmar här, det har varit "skönt" att veta att man inte har varit ensam Wink Absolut preskription efter nästan 6 år med löneutmätning och med allt vad det innebär. KFM har pratat om gallring i mars och jag loggar in varje dag på mitt skattekonto men skuldsaldot ligger kvar. Enligt ratsit så har jag inget skuldsaldo.
Är det någon som vet vad gallring i samband med absolut preskribering? Ligger det avskrivna beloppet och "vilar" och äter upp ev återbäring på skatt? Känner inte att jag vill ringa KFM då bemötandet i 8 fall av 10 är väldigt nedlåtande och det känns som om dom inte vill att man ska komma i mål.
Loggat
Vill bli kvitt
Newbie
*

« Svara #1 skrivet: Mars 13, 2014, 17:13:50 »

Tog tjuren vid hornen och ringde. Gallring sker nu i april. Som vanligt så verkar svaret bero på vem man pratar med. Olika bud som vanligt.
Sen kan jag rekommendera alla att skaffa ett konto på typ Ratsit eller liknande så man har lite koll vad som händer.
Jag fick en restskatt, ca 3000:-, under tiden som utmätningen pågick. Glad i hågen att jag hade lite pengar över så betalde jag in den så fort som möjligt (slutet av oktober) och tänkte att nu ska det bli rätt men icke. Fick ett brev från KFM i början av december att jag inte hade betalt restskatten. Ringde och fick reda på att jag hade betalat in den för tidigt så den inbetalningen hade gått till den gamla skulden. Frågade när jag skulle betala in den för att slippa KFM och fick svaret den 4 januari. Betalade den innan det datumet men det var oxå fel så det blev en till skuld.
Nu när den större skulden blev preskriberad så ringde jag och ville veta exakt hur mycket jag skulle betala (för tredje gången) in den 25e med ränta och hon räknade ut en summa. Döm av min förvåning när jag loggar in på ratsit och ser detta:

2014-02-03          Ditt skuldsaldo har minskat till 2 kr.

Damen i telefon hade missat 2 kr!!! Jag gick till deras KFM-kontor med 2 blanka och fick ett kvitto. Tanten i kassan sa att det var bra att jag hade koll själv för dom skulle inte skicka ut ett brev för 2 kronor. Skulden skulle bara ligga där och gotta sig.
Loggat
micke1234
Full Member

Antal inlägg: 190

« Svara #2 skrivet: Mars 22, 2014, 13:25:42 »

Också i mål snart..Smiley 80 tusen preskat i skatteskulder o fet återbäring på väg som täcker resterande så blir runt 10 tusen kvar att betala. Känns skönt att börja ett nytt liv. Aldrig tagit lån o kommer aldrig att göra det heller. Nu ska det sparas till min son så han får bästa möjliga starten i sitt liv senare..Smiley
Loggat
Vill bli kvitt
Newbie
*

« Svara #3 skrivet: Mars 25, 2014, 13:13:11 »

Nu är dom igång igen.
På mitt skattekonto så står det -1 kr i KFM´s kolumn och -47 i preliminär ränta. Jag har pratat med KFM och dom säger att det är så städat och fint och att jag inte har några skulder kvar.
Pratar med skatteverket (köplats 294) och dom säger att det är KFM som ska ha betalt. Jag har betalat in 48 kr till KFM men det har dom betalat tillbaka på en utbetalningsavi Shocked.
KFM säger att det kommer att bli ett ärende nästa månad för då skickar skatteverket över kravet. Det känns som om dom bara älskar mig Evil Evil Evil Evil

Det känns som en fars!!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: