Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: ÖPPET BREV från Thomas Möller till Skatteverket och Kronofogdemyndigheten!  (läst 2731 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: Februari 23, 2014, 06:57:40 »

ÖPPET BREV från Thomas Möller till Skatteverket och Kronofogdemyndigheten!

http://www.payback.name/?p=12730
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Mondeo
Full Member

Antal inlägg: 211

49 år

« Svara #1 skrivet: Februari 24, 2014, 01:14:05 »

Detta var bra skrivet av Tomas Möller.

Har även en pågående episod om ett vite på fastigheten. Då jag begärde invändning mot verkställighet av vitet. Detta på grund av att man tillsänt mig ett inbetalning gällande en dom som var bifall för min talan.

Nu till citatet som denna jurist på kfm Uddevalla lyckades att nedskriva nämligen. "Det här innebär att det bara är Rikspolisstyrelsen som xx kan föra en dialog med när det gäller beslutet om påförd fordonsskatt."

Mig veterligen så har jag aldrig hört talas om fordonsskatt och därvid besiktning på bilprovning i förlängningen!
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #2 skrivet: Februari 24, 2014, 11:54:30 »

Jag minns den fogde som kom till vår högstadieklass för att berätta om sitt jobb och som stolt förkunnade att ”ibland får man ta i med hårdhandskarna”. Jag tror att det är läge för KFM att skicka fram honom nu.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: