Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Insolvens - VF idag  (läst 3464 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Liza67
Newbie
*

Antal inlägg: 25

« skrivet: Februari 20, 2014, 15:34:32 »

Äh... jag fixar inte att kopiera artikeln som fanns idag Evil. Men kika gärna in på vf.se och läs: kommunen kan tvinga Insolvens att lägga ner
Loggat
pellegj
Sr. Member

Antal inlägg: 304

« Svara #1 skrivet: Februari 20, 2014, 16:02:28 »

http://vf.se/nyheter/karlstad/kommunen-kan-tvinga-insolvens-att-lagga-ner

Citat
Vad händer med sådana människor om ni försvinner?
– De får klara sig själva, kan man hoppas. Men det händer att människor med stora skulder inte ser någon annan utväg än självmord.
Loggat

Jag är ingen jurist, tänk på det när ni läser mina inlägg. Det finns alltid en risk att jag tolkar saker fel.
Jag tar inget som helst ansvar om någon råkar illa ut på grund av det jag skriver, då jag skriver som jag uppfattar det, vilket mycket väl skulle kunna vara helt fel.
Liza67
Newbie
*

Antal inlägg: 25

« Svara #2 skrivet: Februari 20, 2014, 16:06:54 »

Tack pellegj Wink
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #3 skrivet: Februari 20, 2014, 16:28:24 »

Jag hoppas alla noterar (definitivt ALLA Insolvens supportrar) följande urklipp i artikel,

"Hon motiverar den kraftiga minskningen av stödet till Insolvens på flera olika sätt. Ett är att nämnden antagit riktlinjer om att inte betala ut pengar till löner, ett annat att Insolvens sysslar med opinionsbildning, och ett tredje att kommunen har byggt ut sin egen budget- och skuldrådgivning så att behovet av Insolvens ”som komplement” är mindre."

Sen läser ni denna tråd på Insolvens forum, där vissa ännu här och nu går på lögnerna som Lena Nordqvist med anhang spridit i åratal om att man inom Insolvens jobbar ideellt (se länk)

http://forum.insolvens.se/viewtopic.php?t=6400

Vi på IC hoppas att ordförande Lena Nordqvist omgående avgår och att exempelvis Eva Backman (Insolvens Gotland) tar över hennes roll - då hon åtminstone aktivt försöker hjälpa människor samt hålla Insolvens i liv. Vi på IC har INGET emot Insolvens som förening/Riksförbund - men den nuvarande ledningen har visat sig oförmögna till att informera både medlemmar och övriga skuldsatta vad de håller på med, vidare är Lena Nordqvist samarbete med exempelvis Intrum Justitia helt åt helvete!

De flesta bör i nuläget inse att Lena Nordqvists engagemang att jobba ideellt är lika stort som när Röda Korset skandalen kom till ytan, men tyvärr tittar ingen på hur mycket hon fått i lön (och enligt säker källa har även hennes man som vice ordförande i Insolvens Karlstad fått sig lite klirr i fickan).

Vidare så "glömmer" ordförande Lena Nordqvist att nämna att man fått 300 000 Kr av Socialstyrelsen, 100 000 av Landstinget o.s.v (se länkar nedan)

http://www.liv.se/Global/F%C3%B6r%20v%C3%A5rdgivare%20och%20samarbeten/Folkh%C3%A4lsa%20och%20samh%C3%A4llsmedicin/Bidrag/Beviljade%20verksamhetsbidrag_2014%20web.pdf

http://www.socialstyrelsen.se/SiteCollectionDocuments/fordelning-av-statsbidrag-frivilligt-arbete-inom-sociala-omradet-2014.pdf

Men som sagt över en halv miljon kronor i bidrag (när man lägger ihop allt) räcker som sagt inte till att driva Insolvens i Karlstad och inte ens till att betala hyran ...

Jotack ... alltid lurar väd det någon som inte är förmögen att ta reda på fakta.

+-

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #4 skrivet: Februari 20, 2014, 16:44:45 »

Glömde tillägga:

Begär själva ut Huvudbok och verksamhetsrapport från Karlstad Kommun (helt gratis och ni får detta tillsänt Er per e-post) för de senaste 9 åren, så får ni själva se vad pengarna gått till ...

Men som sagt - detta lär väl ingen Insolvens supporter vara vidare sugen på att göra ...

Time to raise hell  Evil
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: