Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Insolvens - VF idag  (läst 3464 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Liza67
Newbie
*

Antal inlägg: 25

« skrivet: Februari 20, 2014, 15:34:32 »

Äh... jag fixar inte att kopiera artikeln som fanns idag Evil. Men kika gärna in på vf.se och läs: kommunen kan tvinga Insolvens att lägga ner
Loggat
pellegj
Sr. Member

Antal inlägg: 304

« Svara #1 skrivet: Februari 20, 2014, 16:02:28 »

http://vf.se/nyheter/karlstad/kommunen-kan-tvinga-insolvens-att-lagga-ner

Citat
Vad händer med sådana människor om ni försvinner?
– De får klara sig själva, kan man hoppas. Men det händer att människor med stora skulder inte ser någon annan utväg än självmord.
Loggat

Jag är ingen jurist, tänk på det när ni läser mina inlägg. Det finns alltid en risk att jag tolkar saker fel.
Jag tar inget som helst ansvar om någon råkar illa ut på grund av det jag skriver, då jag skriver som jag uppfattar det, vilket mycket väl skulle kunna vara helt fel.
Liza67
Newbie
*

Antal inlägg: 25

« Svara #2 skrivet: Februari 20, 2014, 16:06:54 »

Tack pellegj Wink
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #3 skrivet: Februari 20, 2014, 16:28:24 »

Jag hoppas alla noterar (definitivt ALLA Insolvens supportrar) följande urklipp i artikel,

"Hon motiverar den kraftiga minskningen av stödet till Insolvens på flera olika sätt. Ett är att nämnden antagit riktlinjer om att inte betala ut pengar till löner, ett annat att Insolvens sysslar med opinionsbildning, och ett tredje att kommunen har byggt ut sin egen budget- och skuldrådgivning så att behovet av Insolvens ”som komplement” är mindre."

Sen läser ni denna tråd på Insolvens forum, där vissa ännu här och nu går på lögnerna som Lena Nordqvist med anhang spridit i åratal om att man inom Insolvens jobbar ideellt (se länk)

http://forum.insolvens.se/viewtopic.php?t=6400