Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jag lyckades  (läst 12817 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Utanpengar
Newbie
*

Antal inlägg: 39

« skrivet: Februari 13, 2014, 11:39:20 »

Har idag fått 3 sk skulder avskriva och 4 som inkassobolaget ska utreda.
Har redan fått Pul från " fodringsägarna " och där är skulden redan reglerad sedan flera år tillbaka, så få se vad IJ har att komma med.

En fråga, ligger betalningsanmärkningen kvar i 3 år efter att inkassobolaget erkänt och avskrivit felaktiga gamla skulder?

Har 4 fulla pärmar med papper, betar av ärende för ärende....

En fundering till, ett inkassobolag har krävt betalning på en skuld, dom skickade med en faktura daterad 2007 men med 20140130 som faxdatum från fodringsägaren. Kan jag hävda att skulden först 2014 tillhör inkassobolaget, och därmed är olagligt krävd?

Ink.bolaget har flitigt skickat skulden till KFM för indrivning.

Loggat

Nä, 2014 är förhoppningsvis ett år då jag möter mina demoner, och vinner förhoppningsvis några ronder.
pellegj
Sr. Member

Antal inlägg: 304

« Svara #1 skrivet: Februari 13, 2014, 14:55:08 »

En fråga, ligger betalningsanmärkningen kvar i 3 år efter att inkassobolaget erkänt och avskrivit felaktiga gamla skulder?

Ja, om de inte dementerar uppgifterna hos kreditupplysningsföretagen. Tyvärr är det inte alltid som kreditupplysningsföretagen tar bort alla anmärkningar ändå.
Loggat

Jag är ingen jurist, tänk på det när ni läser mina inlägg. Det finns alltid en risk att jag tolkar saker fel.
Jag tar inget som helst ansvar om någon råkar illa ut på grund av det jag skriver, då jag skriver som jag uppfattar det, vilket mycket väl skulle kunna vara helt fel.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: