Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fogden utmätte dem på en gång  (läst 3595 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: Januari 10, 2014, 17:34:58 »

Fogden utmätte dem på en gång

När Anderzz Hägg skulle hämta sina sommardäck som han köpt på Kronofogdens auktion blev de utmätta av Kronofogden. De hävdar att han inte behöver dem just nu.
Relaterat

Anderzz Hägg är beroende av sin bil. Han har ett handikapp och lever på sjukpension. Bilen är hans enda sätt att ta sig runt. Därför är också bilen finansierad av Försäkringskassan genom så kallat bilstöd, den klassas då som ett handikapphjälpmedel.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2338586-fogden-utmatte-dem-pa-en-gang
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 3977

« Svara #1 skrivet: Januari 11, 2014, 00:41:05 »

Vidrigt!  Angry

Än mer vidrigt då man läser många kommentarer, och ännu värre då man ser "gillningar" resp. "ogillningar"!!  Angry

Man undrar ju hur kronofogdar kan se sina medmänniskor i ögonen egentligen.
Men de är väl så själviska, egenkära och kalla varelser att dom bara känner sig stolta över sina ofta idiotiska dåd....
För ingen sunt tänkande varelse kan väl tycka att det är ett rimligt resonemang att mäta ut två sommardäck till ett värde av 600 spänn bara för att det JUST NU råkar vara vinterväglag?
Jag spyr!  Cry
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1579

« Svara #2 skrivet: Januari 11, 2014, 12:12:53 »

Synd man inte kan utmäta retroaktivt, för då skulle man hitta en skuld till kronofogden, och begära utmätning. Det enda som finns oanvänt där är väl deras hjärnor.
Ordet empati finns inte i deras vokabulär.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #3 skrivet: Januari 12, 2014, 11:03:26 »

Än mer vidrigt då man läser många kommentarer, och ännu värre då man ser "gillningar" resp. "ogillningar"!!  Angry
Nu är jag cynisk men jag hoppas de här ogillarna råkar ut för kronofogden och inkasso, bara så där tillräckligt mycket för att de ska känna sig illa behandlade. Kanske de odlar en dos humanism efter att själva ha blivit överkörda av en myndighet.
Många skulle nog säga; jag skulle aldrig sätta mig i en sån situation. Jaja, vem hade det för avsikt.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Stefan1000
Full Member

Antal inlägg: 137

« Svara #4 skrivet: Januari 12, 2014, 11:39:01 »

Vidrigt!  Angry

Man undrar ju hur kronofogdar kan se sina medmänniskor i ögonen egentligen.
Men de är väl så själviska, egenkära och kalla varelser att dom bara känner sig stolta över sina ofta idiotiska dåd....
För ingen sunt tänkande varelse kan väl tycka att det är ett rimligt resonemang att mäta ut två sommardäck till ett värde av 600 spänn bara för att det JUST NU råkar vara vinterväglag?
Jag spyr!  Cry

Kommentarer och markeringar är helt ett resultat av till exempel Riksförbundet Insolvens och Lyxfällans aktiva åtgärder för att redovisa hur människor hamnar i skuldfällan. Vi måste alla hjälpa till att redovisa hur verkligheten ser ut och använda de möjligheter som finns. Många journalister är tyvärr rädda för att visa verkligheten då de ser att Riksförbundet Insolvens Och Lyxfällan inte redovisar hur verkligheten ser ut.
Loggat
Stefan1000
Full Member

Antal inlägg: 137

« Svara #5 skrivet: Januari 12, 2014, 13:37:10 »

För att få lite balans på kommentarerna har jag gjort följande inlägg.

"Ni som har negativa kommentarer till att en person med ett fysiskt handikapp inte klarat av sin ekonomiska situation utan har skulder hos kronofogden, vad menar ni med era negativa kommentarer?

Beakta att de stora ekonomiska kreditförlusterna är till exempel företags konkurser, rekonstruktioner och liknade samt Statens lönegarantier. Ni som har haft negativa kommentarer och har anställning inom ett företag som direkt eller indirekt fått ekonomiskt stöd för sina förluster så redovisa det så vi andra vet vilka individer som klarar sin ekonomiska åtagande tack vara att andra direkt eller indirekt betalat för att du personligen ska klara av din ekonomiska åtaganden.

Gå in på http://fattiga-riddare.se/forum/index.php och läs lite beskrivningar från verkligheten och sedan får du eventuellt komma med negativa kommentarer."

Vi måste alla hjälpas åt med att föra fram en realistisk syn på överskuldsättning.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: