Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tänker jag rätt?  (läst 17965 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Utanpengar
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39



« skrivet: December 22, 2013, 12:45:39 »

Har skickat begäran om PuL listor, på dom så står "påstådda" / riktiga ägare av skulden som uppges på listorna.

På varje PuL finns dessa, min tanke är: När jag skickat in förfrågan om dessa PuL och får hem dom, då tittar jag och hittar sk fodringsägare, jag skickar nu begäran om PuL till dom? Gör jag rätt?

Nästa steg som jag förstått är att när jag fått in alla "listor" så ska jag börja nysta i dessa för att se om inkassobolaget "talar" sanning om vem som äger fodran.

Om jag fattat rätt så är det nu jag ska börja bestrida felaktiga påståenden från inkassobolagen.




Jag vet jag fattar trögt, men vill verkligen göra rätt från början, tror inte detta är något som jag kommer lösa på en kvart. Wink



Loggat

Nä, 2014 är förhoppningsvis ett år då jag möter mina demoner, och vinner förhoppningsvis några ronder.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #1 skrivet: December 22, 2013, 14:30:53 »


Om du ännu inte gjort detta så läs denna tråd,

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=7166.0

Och när det kommer till registerutdrag så skall man skicka begäran om detta till ALLA nuvarande och tidigare fordringsägare samt ombud. Och glöm inte att begära ut registerutdrag även från Kronofogdemyndigheten!. Sen börjar arbetet med att kontrollera om överlåtelsekedjan är korrekt, om fordran har rätt räntor m.m, om kravbrev skickats till rätt adress, om det är kravbrev som skickats eller om det är erbjudanden som inte är preskriberingsavbrytande åtgärd, är rätt fordringsägare angiven o.s.v där det finns en uppsjö av olika tricks parterna i skuldindustrin använder för att lura människor att betala på redan preskriberade och oriktiga fordringar.

Allt går inte på en dag, men som du ser i hundratals trådar här på forumet så har massor med Fattiga Riddare fått rättvisa skipad då de begärt ut registerutdrag (detta är ibland tillräckligt för att inkassobolagen skall skriva av allt).
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Utanpengar
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39



« Svara #2 skrivet: December 22, 2013, 17:04:28 »


Om du ännu inte gjort detta så läs denna tråd,

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=7166.0

Och när det kommer till registerutdrag så skall man skicka begäran om detta till ALLA nuvarande och tidigare fordringsägare samt ombud. Och glöm inte att begära ut registerutdrag även från Kronofogdemyndigheten!. Sen börjar arbetet med att kontrollera om överlåtelsekedjan är korrekt, om fordran har rätt räntor m.m, om kravbrev skickats till rätt adress, om det är kravbrev som skickats eller om det är erbjudanden som inte är preskriberingsavbrytande åtgärd, är rätt fordringsägare angiven o.s.v där det finns en uppsjö av olika tricks parterna i skuldindustrin använder för att lura människor att betala på redan preskriberade och oriktiga fordringar.

Allt går inte på en dag, men som du ser i hundratals trådar här på forumet så har massor med Fattiga Riddare fått rättvisa skipad då de begärt ut registerutdrag (detta är ibland tillräckligt för att inkassobolagen skall skriva av allt).



Har läst men blir inte klok, därav frågan här om jag gör rätt.
Jag BÖRJAR med att begära ut PuL, av alla som jag vet finns.

Efter att jag fått in mina begärda uppgifter då tar jag tag i att kolla om dom är saklegitima?

Mina skulder är från 1980 talet, har inga papper eller gamla brev kvar.
Loggat

Nä, 2014 är förhoppningsvis ett år då jag möter mina demoner, och vinner förhoppningsvis några ronder.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: