Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Adresslistor?  (läst 18842 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Utanpengar
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39



« skrivet: December 17, 2013, 13:00:04 »

Hej, jag har nu letat och letat efter adresslistorna till Inkassobolagen, har sett dom men hittar inte tillbaka.

Någon som kan länka?
Loggat

Nä, 2014 är förhoppningsvis ett år då jag möter mina demoner, och vinner förhoppningsvis några ronder.
Utanpengar
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39



« Svara #1 skrivet: December 17, 2013, 13:59:05 »

Hittade Cheesy

Allt skickat till dom jag vet att jag (inte mottagit ) brev från.
Nu börjar den roliga tiden att invänta svaren. Återkommer helt säkert med en massa funderingar.

Är det 1 mån jag ska förvänta mig?
Loggat

Nä, 2014 är förhoppningsvis ett år då jag möter mina demoner, och vinner förhoppningsvis några ronder.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #2 skrivet: December 17, 2013, 23:07:35 »


Innan du börjar med att skicka brev till inkassobolagen (som är preskriptionsavbrytande), så skicka istället en begäran om registerutdrag enligt 26§ PuL som INTE är en preskriberingsavbrytande åtgärd - och kontrollera sedan först och främst att saker och ting är som de ska! (se länk)

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6593.0

Och läs gärna denna tråd med tips & råd om du inte redan gjort detta,


http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=7166.0
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Utanpengar
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39



« Svara #3 skrivet: December 17, 2013, 23:37:55 »

Japp det var PUL utdrag jag skickade mail om och bad att få, Gick iväg 10 mail till att börja med, fick kvitto samt svar att det var mottaget och under behandling. Väntar med spänning på vad som komma skall.

Hoppas att jag i dessa listor hittar nästa steg. Jag återkommer när jag fått tag i det mesta, eller som det verkar när jag suttit och läst en massa inlägg: När jag får problem med koder och ofullständiga utdrag.

Återkommer!!
Loggat

Nä, 2014 är förhoppningsvis ett år då jag möter mina demoner, och vinner förhoppningsvis några ronder.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: