Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Frivilliga bidrag för driften av forumet  (läst 113302 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« skrivet: December 13, 2013, 09:31:39 »

Forumet är förenat med en del kostnader av vilket jag hittills under åtta år stått merparten av kostnaderna från egen ficka.
Under åren har det inkommit en del frivilliga bidrag från medlemmar för att hjälpa till med driften och kostnaderna av forumet.
Eventuella bidrag kommer att redovisas på forumet (dock inte vem som är inbetalare!) och pengarna kommer oavkortat att gå till drift och vidareutveckling av forumet/hemsidan.

Vill man hjälpa till genom att skänka ett bidrag så gör man det lämpligast på bankkonto:

Clearing: 8420-2
Kontonummer: 903 170 827-5
Bank: Swedbank
Mottagare: Tony Rosendahl

Märk gärna inbetalningen med "FR", "forumet" eller liknande.

Vi har tidigare använt Plusgiro samt Bankgiro, men då dessa konton förenat med onödiga kostnader så väljer vi nu att endast använda oss av ett vanligt bankkontonummer istället.
De få bidrag/donationer som kommit in täcker inte ens vad det kostade att ha de tidigare PG och BG-kontona.....


Observera! Att lämna bidrag är helt frivilligt!

 
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #1 skrivet: Maj 23, 2014, 10:42:53 »

Vill påminna om att vi tacksamt tar emot bidrag för driften av Fattiga Riddare.

Den senaste månaden har FR, och då särskilt jag personligen, drabbats av stora oväntade kostnader och förluster inom arbetet med Fattiga Riddare.

För det första så blev det fördyrande kostnader för domännamnet, vilket egentligen inte skulle hända, men det var en smäll vi fick ta.
Sen så blev jag av med min bil då jag var på väg till Härnösand för att möta upp en medlem som jag skulle försöka hjälpa.
Några mil innan målet så skar motorn (mitt uppe på Höga Kusten-bron, en av världens längsta hängbroar!!), och 22000kr för bilen förlorades (för dyr att laga) samt transport hem med bilhelvetet kostade ytterligare 3000kr.....

Ja, vem har sagt att det ska vara gratis att driva en hemsida och forum, haha....
Tyvärr har ju inte Fattiga Riddare några statliga/kommunala eller liknande bistånd så allt tas ur egen ficka.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #2 skrivet: Maj 23, 2014, 18:56:33 »

Vill påminna om att vi tacksamt tar emot bidrag för driften av Fattiga Riddare.

Den senaste månaden har FR, och då särskilt jag personligen, drabbats av stora oväntade kostnader och förluster inom arbetet med Fattiga Riddare.

För det första så blev det fördyrande kostnader för domännamnet, vilket egentligen inte skulle hända, men det var en smäll vi fick ta.
Sen så blev jag av med min bil då jag var på väg till Härnösand för att möta upp en medlem som jag skulle försöka hjälpa.
Några mil innan målet så skar motorn (mitt uppe på Höga Kusten-bron, en av världens längsta hängbroar!!), och 22000kr för bilen förlorades (för dyr att laga) samt transport hem med bilhelvetet kostade ytterligare 3000kr.....

Ja, vem har sagt att det ska vara gratis att driva en hemsida och forum, haha....
Tyvärr har ju inte Fattiga Riddare några statliga/kommunala eller liknande bistånd så allt tas ur egen ficka.


Ouch! Kommer att ordna en månatlig inbetalning när CSN kommer.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #3 skrivet: Maj 28, 2014, 08:54:21 »

Btw. Om det är ingen hemlighet, så undrar jag hur mycket det kostar per år/månad/kvartal att driva sidan driftmässigt?
Domännamn, serverplats etc.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #4 skrivet: Maj 30, 2014, 10:58:28 »

Att driva bara sidan som den är kostar inte så mycket.

Domännamnet blev i år 270kr och webbhotell 450kr med det utrymme vi har nu. (per år)

Sen tillkommer en liten "minilokal" för 225kr/månad samt internetlina åt FR för 225kr/månad, dvs 450kr/månad.
I lokalen förvaras och skyddas bl.a. alla backups och externa hårddiskar. Ligger på en plats som inte är officiell
med tanke på sabotage eller "åtgärder" som tidigare hotats om från vissa myndigheters sida.  Grin
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #5 skrivet: Maj 30, 2014, 15:20:57 »

Att driva bara sidan som den är kostar inte så mycket.

Domännamnet blev i år 270kr och webbhotell 450kr med det utrymme vi har nu. (per år)

Sen tillkommer en liten "minilokal" för 225kr/månad samt internetlina åt FR för 225kr/månad, dvs 450kr/månad.
I lokalen förvaras och skyddas bl.a. alla backups och externa hårddiskar. Ligger på en plats som inte är officiell
med tanke på sabotage eller "åtgärder" som tidigare hotats om från vissa myndigheters sida.  Grin


En liten del av den kommer hädanefter att minska från din sida. Varje månad inkommer från mig automatisk 200kr. Det är det minsta jag kan erbjuda för närvarande. Önskar att jag kunde ge hela månadsbeloppet varje månad, men förhoppningsvis kommer jag ha möjlighet att göra det inom en snar framtid.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #6 skrivet: Mars 27, 2015, 17:28:15 »

För att underlätta den fortsatta driften av forumet, och säkerställa dess framtida existens vill vi påminna om möjligheten för läsarna och medlemmarna att hjälpa till ekonomiskt.  Cool

Kontouppgifter finns i inlägget högst upp.

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
kinnahelena
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 251


« Svara #7 skrivet: April 14, 2015, 23:40:56 »

skickat ett litet "bidrag" - hoppas det kan bli större om/när jag lyckats lösa fler oriktiga fordringar  Smiley
Loggat
fransisco
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 78


« Svara #8 skrivet: Februari 23, 2017, 15:56:28 »

Hej ADMIN
Har du bytt kontonummer?
Försöker få till en månatlig automatisk överföring men lyckas inte, min bank säger "ogiltigt mottagarkonto" ??

mvh
Loggat
fransisco
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 78


« Svara #9 skrivet: Februari 23, 2017, 16:26:47 »

Sådär, skam den som ger sig.
Ta bort mellanstrecken så funkar det ju.

Kollade tidigare bidrag och då sidan fortfarande finns kvar donerar jag samma totalbelopp som inkom 2016, (930kr), det borde innebära fortsatt existens hela 2017, har även ordnat med en månatlig överföring på 100 kr/mån, (start 25/3), vilket ,(baserat på tidigare bidrag), skulle vara för evigt då, Grin Grin Grin.

Det här är mitt sätt att tacka ADMIN och alla andra FATTIGA-RIDDARE, MÅ FORUMET LEVA LÄNGE, kommer även i fortsättninge läsa ALLT här och försöka vara behjälplig i frågeställningarna när jag tycker jag har något att tillföra.

Låt kampen fortsätta.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #10 skrivet: Februari 24, 2017, 08:32:03 »

Oj, det var inte dåligt!  Shocked

TACK!

Ja, ambitionen är att forumet ska finnas för evigt, vilket än så länge har lyckats trots upp och nergångar
både ekonomiskt och pressen från "motståndarsidan" (inte minst flera företrädare från KFM!).
Genom Era bidrag så kan sidan säkras, och beroende på hur mycket som kommer in så är förhoppningarna
att kunna utvecklas en del också.
Inte minst skulle vi behöva reklamspridning så att fler får upp ögonen för att denna sidan finns. Smiley
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Master69
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #11 skrivet: November 22, 2021, 16:50:54 »

Att driva bara sidan som den är kostar inte så mycket.

Domännamnet blev i år 270kr och webbhotell 450kr med det utrymme vi har nu. (per år)

Sen tillkommer en liten "minilokal" för 225kr/månad samt internetlina åt FR för 225kr/månad, dvs 450kr/månad.
I lokalen förvaras och skyddas bl.a. alla backups och externa hårddiskar. Ligger på en plats som inte är officiell
med tanke på sabotage eller "åtgärder" som tidigare hotats om från vissa myndigheters sida.  Grin


Är dessa kostnader aktuella, eller behöver dom justeras (norrut)? Fortfarande samma kontonr? Undrar bara så man kan slänga iväg en slant för fortsatt drift.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #12 skrivet: November 23, 2021, 09:48:36 »

Att driva bara sidan som den är kostar inte så mycket.

Domännamnet blev i år 270kr och webbhotell 450kr med det utrymme vi har nu. (per år)

Sen tillkommer en liten "minilokal" för 225kr/månad samt internetlina åt FR för 225kr/månad, dvs 450kr/månad.
I lokalen förvaras och skyddas bl.a. alla backups och externa hårddiskar. Ligger på en plats som inte är officiell
med tanke på sabotage eller "åtgärder" som tidigare hotats om från vissa myndigheters sida.  Grin


Är dessa kostnader aktuella, eller behöver dom justeras (norrut)? Fortfarande samma kontonr? Undrar bara så man kan slänga iväg en slant för fortsatt drift.
Ja, kostnaderna är i stort sett lika även nu. Några kronors skillnad bara.

Samma bankkonto som i första inlägget, samt Swish-nummer, 070-4874923 (märk med FR, Fattiga Riddare ller forumet, så att det är enkelt att urskilja!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Master69
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #13 skrivet: November 23, 2021, 10:06:25 »

Att driva bara sidan som den är kostar inte så mycket.

Domännamnet blev i år 270kr och webbhotell 450kr med det utrymme vi har nu. (per år)

Sen tillkommer en liten "minilokal" för 225kr/månad samt internetlina åt FR för 225kr/månad, dvs 450kr/månad.
I lokalen förvaras och skyddas bl.a. alla backups och externa hårddiskar. Ligger på en plats som inte är officiell
med tanke på sabotage eller "åtgärder" som tidigare hotats om från vissa myndigheters sida.  Grin


Är dessa kostnader aktuella, eller behöver dom justeras (norrut)? Fortfarande samma kontonr? Undrar bara så man kan slänga iväg en slant för fortsatt drift.
Ja, kostnaderna är i stort sett lika även nu. Några kronors skillnad bara.

Samma bankkonto som i första inlägget, samt Swish-nummer, 070-4874923 (märk med FR, Fattiga Riddare ller forumet, så att det är enkelt att urskilja!

Tydligt o klart, ska lösa det med ett bidrag så fort jag knutit ihop en del lösa trådar.
Loggat

We shall fight in the media, we shall fight in the halls of politics, we shall fight injustice, we shall fight a flawed system, I am not one, we are legion, we shall never surrender.
fafafattiglappen
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 7


« Svara #14 skrivet: December 28, 2021, 16:13:32 »

skickar 500 då jag har betalningsfri månad i skuldsaneringen! Grin  ska försöka ordna med en månatlig överföring sen.

TACK TILL ADMIN och alla som håller liv i detta forum.
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: