Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 5 000 kronor gav livstidsstraff  (läst 2100 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: December 07, 2013, 23:52:38 »

5 000 kronor gav livstidsstraff

Ett misstag för 20 år sedan gjorde Anneli Dudremo Pettersson skuldsatt på livstid. Nu ska en ny utredning ge hopp för skuldsatta

Annelis skulder är i dag på cirka sju miljoner kronor. Det började med att hon fick försätta sitt företag i konkurs. Anneli och hennes man skilde sig under den här tiden och tvingades sälja huset med förlust. 1994 beviljades hon skuldsanering av Kronofogden. Anneli levde då med sina fyra barn och i november 1995 var det extra tufft.
– Jag och barnen skulle leva på 3 500 kronor fram till i januari efter att hyran var betald. Elen skulle stängas av om jag inte betalade räkningen i slutet av november. Jag fick ingen hjälp av socialtjänsten. När pengar kom tillbaka från skatteåterbäringen, som egentligen skulle ha gått direkt till fordringsägaren, tog jag 5 000 av dessa och betalade elräkningen och köpte vinterkläder till barnen. Resten skickade jag tillbaka till fordringsägaren med ett brev om att resten av pengarna kommer i januari, säger Anneli.

Hela artikeln hittar ni här,

http://norrteljetidning.se/nyheter/nyheter/1.2304569-5-000-kronor-gav-livstidsstraff
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: