Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Thom Math  (läst 5501 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
britt
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 683


« skrivet: September 16, 2008, 22:31:27 »

http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/thommath-investments-ltd-ifraagasaetter-anklagalserna-mot-bolaget-238172
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #1 skrivet: September 23, 2008, 11:27:12 »

Mycket kan man säga och tycka om ThomMath, men vad gäller syftet med deras namninsamling så har han i denna exakt samma uppfattning som jag alltid haft:

Varför "göra rätt för sig" då man ändå sitter straffad i minst tre år ändå? Undecided



Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
lillstark
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 611



« Svara #2 skrivet: September 23, 2008, 15:35:07 »


Vad är sytet med att för att få hjälp av "företaget" när man först ska inbetala över 3000 kronor för att få en mapp som innehåller värdelösa dokument och papper?
Är inte detta ett smart sätt av en 19 åring (som enl. uppgift bor hos mamma) att blåsa personer som griper efter ett halmstrå?

Att få till stånd en lagändring som beskrivet har väl ett självändamål?
Är det någon som har funderat över varför det är ett ltd som koster 1£ att registrera?

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #3 skrivet: September 24, 2008, 08:39:27 »

Missförstå mig inte, Lillstark!

Jag ställer mig absolut INTE bakom "syftet" med företaget ThomMath, utan jag säger bara att det som är skrivet avseende den länkade namninsamlingen är helt och hållet samma åsikt som jag och förmodligen många med mig haft genom åren.
Jag skulle tro att många tänker på samma sätt, att varför betala då jag ändå sitter med en massa anmärkningar.
Skulle anmärkningarna försvinna så snart skulden är betald så skulle självklart betalningsmoralen höjas också.
Det måste finnas en lösning som lockar, annars skiter folk i att betala. (talar faktiskt av egen erfarenhet!)

Märk väl att jag trots detta inte skrivit under på namninsamlingen!
(om mitt namn skulle hamna där ändå så är det inte jag som som skickat in det!)
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
lillstark
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 611



« Svara #4 skrivet: September 24, 2008, 18:41:54 »


Visst är det så att det måste finnas en morot, och det gör det inte idag.
Jag vet om ett flertal som isället för att få till en uppgörelse som ändå är en omöjlighet, har valt att med framgång lägga krafterna på att ungå utmätning.
Det kan lade sig göra att för gott unvika utmätning, men det kräver att man är förutseende och vidtar åtgärder i rätt tid.
Står kronofogden för ändan av vägen är det för sent.

Jag anar ugglor i mossan när sådana "erbjudande" visar sig.
Att få till en vällydande skrivelse är ingen konst, det är bara att titta på de olika forum för skuldsatta som finns, och saken är klar.

Det var för en tid sedan en som erbjöd att sälja ltd- bolag här på forumet, det är väl inte samma kille?

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #5 skrivet: Oktober 01, 2008, 00:02:47 »

det kommer mer från våra vänner Grin
http://www.gobignetwork.com/profiles/ThomasA-Talsnes.aspx
Loggat
lillstark
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 611



« Svara #6 skrivet: Oktober 02, 2008, 10:19:36 »


Tydligen fattas det pengar...?
Det verkar som att skuldsatta var tänkt som mjölkkossor för dessa högtflygande ideer....?

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: