Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Känns som ett berg flyttats från mina axlar..:)  (läst 9659 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
micke1234
Full Member

Antal inlägg: 190

« skrivet: September 28, 2013, 03:38:57 »

Kan inte tacka nog för all hjälp jag fått av IC här och Admin som driver forumet.
Blev precis av med sista firma räkningen då det inte fanns överlåtelsebrev och fått
preskriberat en massa andra fordringar.

Det finns ev. nått smått kvar men nu kollar man med glädje igenom posten om det
kommit nått att bestrida om. I början var man så osäker på allt hur det fungerar.

Skulle inte ha fixat detta utan vägledning och alla inlägg man läst från andra som
gett mkt kunskap i ämnet så tack ni alla andra också!!

Nu efter 20 år kan man börja äntligen planera sitt framtida liv,tur man är rätt ung
fortfarande..Smiley Har också börjat forska i ett par vänners skulder och bett dem börja
med att läsa här på FR.

Lycka till alla där ute!!
Loggat
MickeA
Jr. Member
**

Antal inlägg: 87

« Svara #1 skrivet: September 28, 2013, 03:47:26 »

Jätte stort Grattis  Grin
Loggat
dooks
Full Member

Antal inlägg: 143

« Svara #2 skrivet: September 28, 2013, 08:12:39 »

Inspirerande! Grattis
Loggat
micke1234
Full Member

Antal inlägg: 190

« Svara #3 skrivet: September 28, 2013, 10:06:33 »

Thx!
Känns helt sjukt..Smiley Sen förra året har jag funderat på att börja ta tag i mina skulder pga
att jag fick en underbar liten gosse.

Visste dock knappt vad jag hade då jag inte själv varit anledningen till skulderna och därför
levt utanför samhället i närmare 10 år och inte fått post. Har levt större delar av året utomlands
också där jag haft chansen att jobba mer ideellt för mat och bostad genom min fru.

Hyrde ett rum och fick adress och började googla för skojs skull och döm om min förvåning
när jag hittade hit,världens chans fick jag och tog den och det funkade!!!

Nästa år kan jag äntligen börja söka heltidsarbete på säsong som passar min utbildning utan
att någon skickar en massa miljöovänliga brev till mig..Smiley

Tycker dock situationen är ohållbar i Sverige som de kör över människor och lånar pengar hit
och dit och många går i fällan med otroliga berg att stiga. Regeringen måste ABSOLUT göra
nånting åt det här och inkasso fort för att folk som vill ska kunna leva drägligt!

Tar man chansen och lånar ut till får de fan ta ansvar också för detta på ngt sätt.
Tycker jag...
Loggat
pellegj
Sr. Member

Antal inlägg: 304

« Svara #4 skrivet: September 28, 2013, 10:23:13 »

Tycker dock situationen är ohållbar i Sverige som de kör över människor och lånar pengar hit
och dit och många går i fällan med otroliga berg att stiga. Regeringen måste ABSOLUT göra
nånting åt det här och inkasso fort för att folk som vill ska kunna leva drägligt!

Tar man chansen och lånar ut till får de fan ta ansvar också för detta på ngt sätt.
Tycker jag...
Kan bara hålla med. Det värsta är nog ändå att de flesta lagar och regler som behövs redan finns på plats, men de efterlevs inte, men det är en diskussion för en annan tråd.

Grattis!
Loggat

Jag är ingen jurist, tänk på det när ni läser mina inlägg. Det finns alltid en risk att jag tolkar saker fel.
Jag tar inget som helst ansvar om någon råkar illa ut på grund av det jag skriver, då jag skriver som jag uppfattar det, vilket mycket väl skulle kunna vara helt fel.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: