Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: "Myndigheterna är tjuvar"  (läst 3327 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: September 25, 2013, 08:11:35 »

"Myndigheterna är tjuvar"

Blockerade hus och infart Det blev dramatik idag när Kronofogden kom för att värdera Anders Fredrik Bergersens fastighet i Sörby, Hagfors.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/myndigheterna-ar-tjuvar
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
pellegj
Sr. Member

Antal inlägg: 304

« Svara #1 skrivet: September 25, 2013, 08:41:18 »

Helt j*vla otroligt, har de gjort ett misstag får de väl stå för det också som vi andra får göra när vi klantar oss. Men det är klart, det är makten det handlar, och de gör precis som de vill.
Loggat

Jag är ingen jurist, tänk på det när ni läser mina inlägg. Det finns alltid en risk att jag tolkar saker fel.
Jag tar inget som helst ansvar om någon råkar illa ut på grund av det jag skriver, då jag skriver som jag uppfattar det, vilket mycket väl skulle kunna vara helt fel.
Stefan1000
Full Member

Antal inlägg: 137

« Svara #2 skrivet: September 25, 2013, 11:20:37 »

När ska personer anställda vid olika myndigheter inse att vi som enskilda personer är väldigt beroende av att vi kan lita på den information vi får. Det blir ju en personlig katastrof om man planerar sitt liv på felaktiga informationer, men då är det ingen som bryr sig.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: