Nu har jag enl mallen här inne tillskrivit en av mina fordringsägare vars fordran på mig är tvivelaktig enl den person jag haft kontakt med här inne. Jag har även scannat in brevet jag postat och lagt till det i bilaga till det mail jag sänt vederbörande. Jag har efter flera dagar ej ännu fått ens kvittens som jag begärt på detta mail. Hur agerar jag nu?
Hej Netis, om det gått över 12 dagar sedan du skickat dom "mallen" så tar du och skickar ett brev/e-post som exempelvis detta (se mall nedan).
2013-09-04
Att:Fordringsägare lur och fusk
Nulurarvigäldenärerigen stigen 12
66 666 Stockholm
Ang. Skriftlig bekräftelse på att fordran 78329202 är avslutad.Hej, jag har som ni vet tidigare skickat Er både per e-post samt per sedvanlig post följande skrivelse (se bilaga 1), där jag begärde att ni inom 10 dagar skulle höra av Er till mig om ni ansåg att min bestridan saknade skäl. Detta har ni EJ gjort och därmed utgår jag ifrån att ni genom Er vägran att svara mig anser att fordran framledes är avslutad.
Jag begär därför att ni inom 10 dagar skickar mig en skriftlig bekräftelse på att fordran är avslutad. Skulle jag framledes få kravbrev från något inkassobolag eller att ni skickar ärendet till Kronofogdemyndigheten trots min bestridan, så kommer detta att anmälas eftersom det strider mot inkassolag 1974:182 samt god inkassosed.
Med vänliga hälsningar
XXXXXXXXX