Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Alektum vs Rahlpen 0-2  (läst 35444 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
dooks
Full Member

Antal inlägg: 143

« Svara #15 skrivet: Januari 17, 2014, 23:15:17 »

Stort grattis Cheesy
Loggat
Pumpan52
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #16 skrivet: Januari 17, 2014, 23:26:59 »

Stort tack!  Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes

Nu är nästa problem att försöka anmäla försäkringskassan för att de brutit ett avtal vi gjort. Läste lite om detta och upptäckte att om man anser att försäkringskassan agerat fel, ska detta anmälas och lämnas in till FÖRSÄKRINGSKASSAN för granskning!
Sedan vidarebefordras ärendet (om man har otroligt mycket tur, antar jag), till JO, eller något annat ställe, förstod inte detta riktigt.
Sedan undrar jag även, om någon vet hur länge man kan ha skuld hos FK utan att den preskriberas. Detta gäller för mycket (i deras tycke) utbetalt bostadsbidrag.
Jag hävdade och hävdar att jag t om RINGT dem för att kolla upp att alla uppgifter var korrekta, eftersom jag fick återkrav ett år och inte ville ha det fler gånger. Likafullt fick jag för mycket enl dem.
Borde inte de också ha en preskriptionstid på 5 år? Läste någonstans att de hade 3 år, men minns inte var jag läste det. Någon som vet?
Loggat
skorpan11
Newbie
*

Antal inlägg: 31

« Svara #17 skrivet: Januari 19, 2014, 11:45:58 »

Rahlpen, hur gick det i rätten mot Allektum då det saknades Denuationsbrev?

Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #18 skrivet: Januari 19, 2014, 14:02:36 »

Stort tack!  Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes

Nu är nästa problem att försöka anmäla försäkringskassan för att de brutit ett avtal vi gjort. Läste lite om detta och upptäckte att om man anser att försäkringskassan agerat fel, ska detta anmälas och lämnas in till FÖRSÄKRINGSKASSAN för granskning!
Sedan vidarebefordras ärendet (om man har otroligt mycket tur, antar jag), till JO, eller något annat ställe, förstod inte detta riktigt.
Sedan undrar jag även, om någon vet hur länge man kan ha skuld hos FK utan att den preskriberas. Detta gäller för mycket (i deras tycke) utbetalt bostadsbidrag.
Jag hävdade och hävdar att jag t om RINGT dem för att kolla upp att alla uppgifter var korrekta, eftersom jag fick återkrav ett år och inte ville ha det fler gånger. Likafullt fick jag för mycket enl dem.
Borde inte de också ha en preskriptionstid på 5 år? Läste någonstans att de hade 3 år, men minns inte var jag läste det. Någon som vet?

preskription för bostasbidrag är 10 år enligt Försäkringskassan, och förvaltningsdomstolen.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: