Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: "Bluestepkunder tvingas sälja sina hus"  (läst 5272 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mikey65
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 68


« skrivet: April 26, 2013, 17:32:04 »

http://blog.svd.se/neurathsbors/2013/04/26/pensionsjatte-investerar-i-omoraliskt-bolag/

//Mikey
Loggat
Mondeo
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 211

49 år


« Svara #1 skrivet: April 27, 2013, 13:21:54 »

Detta med blustep så är det bara att det kommer ut även om man inte orkar ta i detta själv. Det skall kontaktas till skuldrådgivare, sociala även  Arn. För när jag klagade så var
detta  som bank och försäkrings rådgivning som meddelade detta.

Nu kommer jag in på en stor gråzon nämligen att när dom inte vill omförhandla. Då skickar man in till tingsrätten med begäran om konkurs. Detta kostar 450kr dagen efter så återtar man detta. Då detta är registrerat på tingsrätten så kommer detta lånebolag få sämre vilkor samt att det blir fråga om Vd byte utan att någon fattar vad som hänt.
Loggat
Fattig Menrik
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 151


« Svara #2 skrivet: Juni 29, 2013, 16:43:39 »

Det står i KFM´s egna riktlinjer att du har rätt till egendom. (Finns handböcker på nätet)
Där kommer till att rätten till bostad är en mänsklig rättighet som de inte få ta ifrån dig.
Loggat

Socialdepartementet : "...det skulle vara slöseri med skattebetalarnas pengar att låta lagrådet undersöka om den blivande lagen är laglig"

"Jag har jobbat ett helt liv, betalat skatt, trott på politiker och pensionsystemet.
Nu när leveransen ska ske kommer inga pengar!" Hebbe
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: