Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kronofogden startar fattigforskning  (läst 5414 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« skrivet: Mars 09, 2012, 13:01:23 »

Då startar Kronofogden med en fin fattigforskning som kommer kosta ca.50 miljoner kr där man skall få bättre kunskap rörande orsaker och samband när det gäller överskuldsättning....jotack, jag skall ge KFM ett tips gratis.

Ta för fan och se till att SUPRO enheterna (Enheterna för summarisk process) sköter sitt jobb så att 100 000-tals Svenskar årligen slipper få otillåtna och oriktiga fordringar! och där allt tycks slinka igenom nuvarande "kontrollsystem" oavsett det rör sig om bluffakturor, preskriberade fordringar eller fordringar där ett litet barn klarar av att se direkt att inget stämmer. Man behöver inte vara någon Einstein för att lista ut att allt fler hamnat i skuldträsket på grund av att kontrollsystemet havererat där folk som inte ens har skulder ändå blir skuldsatta.

http://www.dn.se/ekonomi/kronofogden-startar-fattigforskning
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
farmer
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 44


« Svara #1 skrivet: Mars 09, 2012, 13:03:42 »

Fattas *gilla knappen*
Loggat
Plutten1000
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 37


« Svara #2 skrivet: April 08, 2013, 10:28:36 »

Jag undrar lite över hur de skulle göra denna forskning och vad den går ut på? är den klar och vart kan man hitta den i så fall?
och ska de lägg 50 miljoner och statliga pengar på detta så tycker jag nog att det skulle vara gjorts av någon oberoende, som inte inblandade i denna djungel.
Loggat
Plutten1000
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 37


« Svara #3 skrivet: April 08, 2013, 10:42:58 »

Är det det någon som vet vart jag kan hitta forsknings rapporter om våran situation?

Då jag har vart sjukskriven en längre tid på grund av utmattningsdepression, som min psykolog beror största delen på min ekonomiska situation och hon kan inte hjälpa mig fult ut, så ska jag den tiden jag orkar med att försöka göra något åt det och på alla medel jag klarar av.

Loggat
phenden
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 183


« Svara #4 skrivet: April 08, 2013, 11:17:08 »

Personligen tycker jag att det man kan kritisera är att det är så lite pengar. 50 miljoner över 10 år innebär i praktiken att det är väldigt lite resurser. En fullfjädrad forskningsledare kostar ju i princip 10 av de där miljonerna.

Vad som är bra är ju att det utförs av Lunds universitet. Akademin är ju relativt fri.
Loggat
hebbe
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 133


Yrkespessimist


!
« Svara #5 skrivet: April 08, 2013, 11:27:12 »

Ja, det kommer bara att innebära att våra kära politiker kan vänta och se vad "forskningen" har kommit fram till.  .  .  Våra motståndare är listiga som  . . .

Det är ju som att börja forska på isens förändring under vårvintern, när sol står till förfogande, och 400 - 500 tusen redan ligger i vattnet !

häls/hebbe

Loggat
astajävel
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en!


« Svara #6 skrivet: April 08, 2013, 12:01:22 »

Ja detta är ju bara ett fint drag från våra politiker, så slipper de att göra något åt detta på 10 ÅR. Fy fan vilka jävla lögnhalsar.  Evil

Loggat

Only GOD can JUDGE me
phenden
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 183


« Svara #7 skrivet: April 08, 2013, 13:45:08 »

Personligen tycker jag att det man kan kritisera är att det är så lite pengar. 50 miljoner över 10 år innebär i praktiken att det är väldigt lite resurser. En fullfjädrad forskningsledare kostar ju i princip 10 av de där miljonerna.

Vad som är bra är ju att det utförs av Lunds universitet. Akademin är ju relativt fri.
Här får jag ta tillbaka en del av det jag sa. Det som är planerad forskning är 2 - 4 industridoktorander samt en ledare. Ledaren jobbar på LU. Industridoktoranderna är alltså deltidare på kronofogden. Det borgar bara delvis för att det blir "neutral" forskning.

Pressmeddelande från LU
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: