Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 1 down  (läst 18263 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
praxisbert
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 37


« skrivet: Augusti 25, 2008, 15:47:49 »

Efter att ha tröttnat på att be om lov i första brevet till inkassobolagen, har jag börjat argt direkt för att spara frimärken. Det gick, 1 PBK fordran och allt som har med PBK bort.
Loggat
Ellen
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 65


« Svara #1 skrivet: September 03, 2008, 13:09:59 »

Grattis!

Jag fick också bort PBK. Det tuffar på. (Det rimmade... Gud, vad har jag ätit?)
Loggat
praxisbert
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 37


« Svara #2 skrivet: September 04, 2008, 16:58:33 »

Grattis!

Jag fick också bort PBK. Det tuffar på. (Det rimmade... Gud, vad har jag ätit?)

Skönt o höra att det går framåt, det är kul ibland att höra, fordringar försvinner ibland här på forumet och inte bara överklaganden  Grin

En till fordran blev avskrivet igår.. Smiley!
Loggat
Phantera
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 715


« Svara #3 skrivet: September 04, 2008, 17:06:53 »

Jag har blivit av med i runda slänga 40-50 000, en del genom uppgörelser och andra genom att hävda preskription.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
praxisbert
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 37


« Svara #4 skrivet: September 04, 2008, 17:16:17 »

Jag har blivit av med i runda slänga 40-50 000, en del genom uppgörelser och andra genom att hävda preskription.

det är riktigt starkt, jag ska väll inte ens försöka mig på det, det kräver ett heltids jobb för att hinna med och bearbeta alla invändningar mot KFM och Inkassobolagen.  2 fordringar är borta och bara det gör att man kan ta en power-nap ibland och njuta.
Loggat
på god väg
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 6


« Svara #5 skrivet: September 04, 2008, 18:49:41 »

Efter att ha tröttnat på att be om lov i första brevet till inkassobolagen, har jag börjat argt direkt för att spara frimärken. Det gick, 1 PBK fordran och allt som har med PBK bort.

Tack för de upplyftande orden och grattis, hoppas jag kan skriva samma om ett par veckor. Grin


Cool På God Väg
Loggat
praxisbert
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 37


« Svara #6 skrivet: September 16, 2008, 22:06:12 »

Efter att ha tröttnat på att be om lov i första brevet till inkassobolagen, har jag börjat argt direkt för att spara frimärken. Det gick, 1 PBK fordran och allt som har med PBK bort.

Tack för de upplyftande orden och grattis, hoppas jag kan skriva samma om ett par veckor. Grin


Cool På God Väg

Idag avskrev intrum 8 olika fordringar på ett bräde, och därmed är Intrum avskriven frn min Inkasso lista  Grin
Loggat
biggan
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #7 skrivet: September 20, 2008, 11:46:11 »

 Grin Jag blir stum av glädje Stort GRATTIS
Loggat
praxisbert
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 37


« Svara #8 skrivet: Oktober 08, 2008, 16:49:27 »

Gothia avskrev 3 fordringar, men vill ha betalt för sina kostnader, det räknas som en 1/2 seger
Loggat
praxisbert
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 37


« Svara #9 skrivet: Mars 01, 2009, 11:18:45 »

Denied ...KFM nekade Sergel ...!! första segern 1 av 3 (förhoppningsvis)
Loggat
Whiplash
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 14


« Svara #10 skrivet: Mars 02, 2009, 19:09:50 »

Hur ser dessa brev du skriver ut ? Verkar som de skulle bli en bra mall Wink
Loggat
Pluppan
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 45


« Svara #11 skrivet: Mars 02, 2009, 19:13:37 »

Grattis, skönt när det går framåt! Jag skulle, som föregående talare, oxå vilja veta hur du formulerar dig. Hoppas någon i så fall kan "klistra" en sådan mall  Cool
Loggat
praxisbert
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 37


« Svara #12 skrivet: Mars 02, 2009, 21:02:31 »

Personligen anser jag inte en allmän mall skulle bidra med bättre eller sämre resultat, eftersom jag behandlar varje fordran olika. Jag poängterar det som jag har lärt mig i detta forum, jag uppmärksammar viktiga datum för påstådda händelser och trycker väldigt hårt på svar frn borgenären när de försöker att lättvindigt vända post, med allmänt trams frn borgenären;
1. Borgenären skall alltid styrka att datalist stämmer med verkligheten
2. Denuntiations brev skall presenteras om fordran är införskaffad, i vissa fall även avtal frn ursprungsborgenär presenteras.
3. påstådda utskick av kravbrev skall presenteras via tredjepart.

Kanske Admin har bättre info. kring Mallar
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #13 skrivet: Mars 03, 2009, 11:30:15 »

Jag håller med praxisbert. Varje ärende behandlar jag unikt, utifrån de fakta som jag har i ärendet.

Det här med mallar är jag inte så mycket för, då det blir lite "statiskt" och inkassobolagen kommer med all sannolikhet att känna igen "mallen" om det börjar dyka upp liknande skrivningar från höger och vänster.

En mall visar på okunskap, och detta kommer självklart att nyttjas av motparten, som kommer att försöka (och lyckas) köra över många gäldenärer.
En individuellt och personligt skriven formulering visar på självsäkerhet och kunskap, vilket givetvis gör att inkassobolagen får det svårare att argumentera mot.
(hoppas att någon förstod hur jag menade nu....)

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Pluppan
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 45


« Svara #14 skrivet: Mars 03, 2009, 13:16:28 »

Kan förstå det ni skriver, fast det känns lite "tomt" när man börjar fundera på hur man eventuellt skulle författa ett sådant brev...
Undrar om man kan bestrida skulder med utmätning hos KFM som har nya utslag varje år, eller endast de som ligger hos inkasso? Är inte det att betrakta som preskavbrott när det blir nya utslag, eller fattar jag inget??
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: