Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Betalningsplan.  (läst 8549 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kirespappa
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 39


« skrivet: Mars 05, 2013, 09:56:01 »

Jag har fått en betalningsplan från min handläggare på SKUSAN. Summan jag ska betala var ganska mycket lägre än den summan KF dragit från min lön när jag har haft indrivning de senaste åren. Först fick jag en betalningsplan baserat på den deltidstjänst jag hade, men den tjänsten har jag sagt upp mig från för att kunna få fortsatt vik på heltid och så småningom få en fast tjänst på heltid. Jag inser att det är ett vågspel, om jag fortsatt på min 75% tjänst hade jag inte behövt betala något, men när handläggaren räknat om så fick jag alltså en summa att betala som är lägre än den summa KF drivit in på min lön (också det baserat på heltid) Risken finns naturligtvis att jag inte få fortsätta och riskera att bli arbetslös, men då kan jag ju inte heller betala något så det borde inte vara någon skillnad. Jag anser att jag gör mer för att få en bättre ekonomi när jag gjort som jag nu gjort, och handläggaren hade inte någon annan åsikt. Nu återstår att se om någon borgenär protesterar mot betalningsplanen.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: