Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tyck till om nya designen!  (läst 51185 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« skrivet: Januari 27, 2013, 19:37:47 »

Skulle vara intressant att få lite input angående den nya designen av forumet.

Färgval, upplägg osv
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #1 skrivet: Januari 27, 2013, 19:41:30 »

Layouten är jättebra, men färgarna tycker jag är väldigt klara.
Jag tycker ögonen blir anstängde av att se på skärmen, de gamla färgarna var bättre.
Föörutan färgarna har det blivit ett lyft för sidan med den nya design.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Mimosa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 901



« Svara #2 skrivet: Januari 27, 2013, 21:29:18 »

Färgen är inte bra. Den orange färgen gör det svårt att läsa. Annars är väl layouten ok.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #3 skrivet: Januari 27, 2013, 21:57:03 »

Fler får gärna rösta och ge synpunkter!  Cool
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Appleblossom
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 16


« Svara #4 skrivet: Januari 27, 2013, 22:15:18 »

Oj trodde jag kommit till fel forum först :-).
Tycker det ser enkelt och bra ut, lättöverskådligt.
Loggat
Rebini
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« Svara #5 skrivet: Januari 27, 2013, 23:03:45 »

jobbig färg åt ögonen....orange Sad
Loggat
Mollymus
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 52


« Svara #6 skrivet: Januari 27, 2013, 23:59:55 »

Hemskt stark färg , läser i iphone o där blir det verkligen inte bra. Kanske lättare på en dator.
Loggat
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #7 skrivet: Januari 28, 2013, 00:03:45 »

Psst... Spana in texten under "nyheter". Den är liite för snabb. Texten som är "välkommen till Fattiga riddare" "Nordens största diskutionsforum för överskuldsatta".

Men det börjar se bra ut. Bättre än den förra.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #8 skrivet: Januari 28, 2013, 01:21:20 »

Psst... Spana in texten under "nyheter". Den är liite för snabb. Texten som är "välkommen till Fattiga riddare" "Nordens största diskutionsforum för överskuldsatta".

Men det börjar se bra ut. Bättre än den förra.
Hmm, intressant.....

Själv får jag nämligen inte texten att ändra sig alls! Det enda som jag ser konstant är "Välkommen till Fattiga Riddare forum" Den andra raden kommer inte fram.

Jag har testat med min dator (Chrome samt Explorer Cool samt med min Iphone (Safari).

Hur snabbt är "liite för snabb"??
(den var inställd på 15, har nu ändrat till 30, vilket jag antar betyder sekunder även om det inte står angivet)

Vi har några små bekymmer som sagt....  Undecided
Dels detta, men även ikonen för nya inlägg vill inte vara med samt att loggon inte vill hamna på plats.
Men vi kommer att arbeta vidare med att få detta i ordning under måndag och tisdag.

Förhoppningsvis är en chatt snart på plats också, något som många haft önskemål om.  Cool

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #9 skrivet: Januari 28, 2013, 01:26:58 »

Psst... Spana in texten under "nyheter". Den är liite för snabb. Texten som är "välkommen till Fattiga riddare" "Nordens största diskutionsforum för överskuldsatta".

Men det börjar se bra ut. Bättre än den förra.
Hmm, intressant.....

Själv får jag nämligen inte texten att ändra sig alls! Det enda som jag ser konstant är "Välkommen till Fattiga Riddare forum" Den andra raden kommer inte fram.

Jag har testat med min dator (Chrome samt Explorer Cool samt med min Iphone (Safari).

Hur snabbt är "liite för snabb"??
(den var inställd på 15, har nu ändrat till 30, vilket jag antar betyder sekunder även om det inte står angivet)

Vi har några små bekymmer som sagt....  Undecided
Dels detta, men även ikonen för nya inlägg vill inte vara med samt att loggon inte vill hamna på plats.
Men vi kommer att arbeta vidare med att få detta i ordning under måndag och tisdag.

Förhoppningsvis är en chatt snart på plats också, något som många haft önskemål om.  Cool



På surfplattan är texten still medan på datorn gick den fortare än satan. Så jag gissar att det ör från maskin till maskin hur snabbt den rullade.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Ollle
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 109



« Svara #10 skrivet: Januari 28, 2013, 04:19:32 »

Svartgrå text på vit och grå bakgrund som det är nu är perfekt.
Däremot kan jag tycka att ljus orange i rubrikerna inte är helt lyckat.
Kanske en mörkare orange nyans?

Smiley
Loggat
Usg64
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 297


« Svara #11 skrivet: Januari 28, 2013, 05:17:47 »

De gamla färgerna är min röst och texten som blippar man hinner inte läsa. Samma i Ie och Firefox.
Loggat
dorabell
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 36


« Svara #12 skrivet: Januari 28, 2013, 12:13:18 »

Den oranga färgen är inte bra, ögonen tar stryk, en närstående sa  "då sitter du inte så länge vid datorn"   

Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #13 skrivet: Januari 28, 2013, 12:39:32 »

Ok, vi ska kolla över detta med färgen.

Ni får dock stå ut med den orange färgen ett litet tag då vi har lite arbete att göra med detta.  Undecided
Som sagt, slutresultatet kommer nog att bli bra, men det kan bli lite rörigt ett tag.

(vill gärna slippa stänga ner forumet under tiden vi bygger om, så därför kan det vara bättre att det får bli lite stök och bök några dagar, även om det kan kännas irriterande  Smiley)
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #14 skrivet: Januari 28, 2013, 14:33:02 »

Håller med de flesta färgen är ingen höjdare direkt.Men sen och andra sidan så har väl
alla nya saker barnsjukdomar.Det går säkert att ändra enketl av Admin efter 1 tag kan jag tro.
När man loggar in så på alla rubriker dvs ämnen där står 1 kryss på alla varför är det så??
Bra gjort annars Admino
Loggat
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: