Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lämna yttrande till domstol och myndighet.  (läst 11733 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1582

« skrivet: December 09, 2012, 19:35:01 »

Har nu vid flera tillfällen upplevt hur myndigheter (läs Försäkringskassan) och domstol har hävdat att de inte mottagit skrivelser från mig, något de får hävda med inte vi skuldsatte.
Jag har börjat med att skicka vanligt brev 3 till 4 dagar innan inlämningsdatumet.
Härefter skickar jag ett mail med en scannad kopia på det underskrivna dokumentet i PDF format, samt originalskriftet i docx format.
I mailet hänvisar jag till att dokumentet är skickat med brev dagens datum, från följande inlämningsställe, och om det inte är inne senast på inlämningsdagen vill jag att jag kontaktas.
Om jag inte hör något utgår jag från att dokumentet är inkommit i tid.
Mailet skickas med mottagningsbevis med begäran om läskvitto, och allt sparas i en särskild mapp.

Enligt förvaltningslagen skall myndigheter ha möjlighet för att mottag och behandla digital post, och det finns krav på posten skall diarieföras och behandlas varje vardag.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« Svara #1 skrivet: December 18, 2012, 19:20:37 »

Vänligast betänk, vad eller vem, som ger denna yttrande. Det är en värld av olikheter, från vem eller vad skrivelsen kommer ifrån.

I fred!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: