Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Delgivningstjänst FJ?  (läst 24944 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hjälp
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 131


« skrivet: December 06, 2012, 22:13:08 »

Någon som känner till detta bolag? En man var hem till mig och lämnade en lapp till sambon och sa att det gällde mig. På lappen står: jag har sökt dig för att lämna en delgivning. Lite hot som att de vill göra det diskret men annars så "kanske" de måste gå via grannar eller arbetsgivare!!
Under står från Jan-Evert Hagström
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #1 skrivet: December 07, 2012, 00:20:08 »

Verkar vara ett mindre delgivningsföretag från Sigtuna.

http://www.allabolag.se/5567874515/verksamhet
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
hjälp
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 131


« Svara #2 skrivet: December 07, 2012, 07:08:07 »

Han har varit hem till mig i Hälsingland.
Loggat
Pumpan52
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 51


« Svara #3 skrivet: September 11, 2013, 16:47:00 »

Jag har skaffat mig en ny "vän" - en man som kommer från "Ativ Delgivning Göteborg AB" och för det första ringer på dörren på ett sätt som om han försöker komma in och våldta/mörda mig och för det andra kommer nästan 5 dagar/vecka.
Varje gång lämnar han en lapp i brevlådan, där det står: Jag har idag sökt er för att överlämna en handling, blabla. Vid OBS FELSTAVAT, (står VI istället) Vi ej kontakt kommer sökandet fortsätta i hemmet samt på andra kända adresser! Mannens namn och titeln Delgivningsman.
Jag har mailat till detta företag och hotat med att polisanmäla honom/företaget om inte detta upphör, för såvitt jag vet är det enbart KFM som har LAGLIG rätt att delge mig något. Rätt eller fel? Är inte detta personförföljelse? Det har pågått i ca 2 månader och tyvärr har jag inte sparat alla lappar han lämnat.
Loggat
Usg64
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 297


« Svara #4 skrivet: September 11, 2013, 16:55:51 »

Är det inte Aktiv delgivningstjänst?

Stämmer inte riktigt att det att det är bara KFM som får delge. Dom köper den tjänsten av lokala delgivningsfirmor. Finner inte de dig så går det tillbaka till KFM och länsman tar över ärendet.



Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: