Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Debatt angående varningslistorna vara eller icke vara  (läst 40182 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
man
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 22



« skrivet: November 08, 2012, 13:33:46 »

Jag anser att inga namn bör läggas ut i den här tråden utan en utförlig motivering till varför.
Intressant vore också om personen informerades om att hans/hennes namn fanns med här och gavs tillfälle att yttra sig.


Jag delade upp tråden för varningslistan om KFM då denna blev en debatt om varningslistornas existensberättigande.

/Admin
Loggat

Klarat mig med andan i halsen.
Familj, vänner och kommunens budget- och skuldrådgivare gjorde för mig vad jag inte klarade själv.
Nu är jag så jävla rädd för att råka åka dit igen.

Mannen på bilden är Groucho Marx, 85 år gammal. Leve Groucho.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #1 skrivet: November 08, 2012, 15:18:54 »

Jag anser att inga namn bör läggas ut i den här tråden utan en utförlig motivering till varför.
Intressant vore också om personen informerades om att hans/hennes namn fanns med här och gavs tillfälle att yttra sig.

Alla namn som finns med på Varningslistorna (som vi på IntrumCleaner publicerat) är tjänstemän samt anställda inom inkassobolag som flertal gånger i olika människors ärenden visat sig likgiltiga till att följa de lagar och regler som finns. Vidare har flera av dessa parter uppvisat total brist på respekt för de människor som råkat ut för deras agerande och istället för att rätta till allt så har de försökt att sopa sina brott under mattan med nya osanningar.

Flertal av de som finns på Varningslistorna är redan kontaktade och endast två gånger har vi på IntrumCleaner fått begäran om att namn skulle tas bort. Dock när vi lade fram bevisning på vad dessa "fina" damer och herrar gjort så valde dessa två parter att krypa tillbaka från det träsk de kom ifrån och lät sina namn stå kvar utan att bråka.

Du får inte heller glömma att dessa listor läses dagligen inte bara av skuldsatta utan av inkassobolag, Kronofogden, datainspektionen,  rättsväsendet m.fl. och vi värnar om de skuldsattas rätt och försöker ge dom en möjlighet att bli varnade för de handläggare och tjänstemän som visat sig oförmögna att kunna utreda ärenden opartiskt samt korrekt.

Det är fint av dig att du värnar om Kronofogdens tjänstemän (och om jag förstår det rätt även alla andra parter på varningslistorna) - men du bör fundera på varför dessa tjänstemän samt övriga parter finns med på listorna och vad Varningslistorna har för syfte ...

Ett tips är att du lägger mer tid och kraft på att värna om de skuldsattas rättigheter eftersom inkassobolagen och resten av skuldindustrin har i nuläget fått sådana fördelar att trots en fordran är oriktig så kan de driva in fordran med fullt stöd av Staten och rättsväsendet ändå.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #2 skrivet: November 08, 2012, 19:53:17 »



Alla namn som finns med på Varningslistorna (som vi på IntrumCleaner publicerat) är tjänstemän samt anställda inom inkassobolag som flertal gånger i olika människors ärenden visat sig likgiltiga till att följa de lagar och regler som finns. Vidare har flera av dessa parter uppvisat total brist på respekt för de människor som råkat ut för deras agerande och istället för att rätta till allt så har de försökt att sopa sina brott under mattan med nya osanningar.

Flertal av de som finns på Varningslistorna är redan kontaktade och endast två gånger har vi på IntrumCleaner fått begäran om att namn skulle tas bort. Dock när vi lade fram bevisning på vad dessa "fina" damer och herrar gjort så valde dessa två parter att krypa tillbaka från det träsk de kom ifrån och lät sina namn stå kvar utan att bråka.

Du får inte heller glömma att dessa listor läses dagligen inte bara av skuldsatta utan av inkassobolag, Kronofogden, datainspektionen,  rättsväsendet m.fl. och vi värnar om de skuldsattas rätt och försöker ge dom en möjlighet att bli varnade för de handläggare och tjänstemän som visat sig oförmögna att kunna utreda ärenden opartiskt samt korrekt.

Det är fint av dig att du värnar om Kronofogdens tjänstemän (och om jag förstår det rätt även alla andra parter på varningslistorna) - men du bör fundera på varför dessa tjänstemän samt övriga parter finns med på listorna och vad Varningslistorna har för syfte ...

Ett tips är att du lägger mer tid och kraft på att värna om de skuldsattas rättigheter eftersom inkassobolagen och resten av skuldindustrin har i nuläget fått sådana fördelar att trots en fordran är oriktig så kan de driva in fordran med fullt stöd av Staten och rättsväsendet ändå.

Och efter detta resar vi oss, och klappar händerna för Intrumcleaner och deras duktiga personal.
Hade det varit Facebook vill GILLA knappen aktiveras.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Gadreel
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 821


Hemsida
« Svara #3 skrivet: November 08, 2012, 21:39:32 »

Några personer där på listan är mina vänner, så det är klart att man blir lite nyfiken på vad du tycker att de har gjort fel. En lista utan förklaring känns halvfärdig.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #4 skrivet: November 09, 2012, 12:31:21 »

Några personer där på listan är mina vänner, så det är klart att man blir lite nyfiken på vad du tycker att de har gjort fel. En lista utan förklaring känns halvfärdig.
För det första Gadreel, så är det inte JAG som tycker något - utan alla namn som vi på IntrumCleaner publicerat är personer som gjort upprepade fel i handläggningen av ärenden och där vi fått in flera olika bevis från människor där dessa tjänstemän visat upp samma beteende om och om igen (då är det inte längre en slump). Du bör även inse att det är i deras roll som tjänstemän de begått fel och inte som privatpersoner (där de kanske är helt underbara människor). Om du vill ha förklaring på vad dina vänner har gjort så skriv namnen i denna tråd - så får du information publicerad till allmän beskådan för varenda part du nämner. Precis som när Johnan69 i denna tråd frågade om Karin Queckfeldt (kanske en av dina vänner också?).

Dock kommer EJ ärendenummer att ges, eftersom tjänstemän på Kronofogden har i flertal gäldenärers ärenden visat sig använda sin roll som tjänstemän att ge igen på de gäldenärer som lämnat bevis till oss.

Det börjar bli tröttsamt att försvara Varningslistan om och om igen - och det är kanske bäst att Admin tar bort alla Varningslistor från Fattiga Riddares forum? för inte vill väl någon att parter från Datainspektionen, Inkassobolagen samt Kronofogden skall riskera att hamna i rampljuset för att de kört människors liv och ekonomi i botten trots att de haft vetskap om att de gjort fel. Vi skuldsatta gör kanske bäst i att sitta tysta och lida och på ren svenska köras över på alla sätt men ändå bara ta emot slag efter slag utan att ge tillbaka.

Varför inte lyssna på bandinspelningen med kronoinspektör Marcus Nord på KFM, där denna tjänsteman ställt till ett helvete i massa människors ärenden (läs på IntrumCleaners hemsida). Vidare har vi återigen fått in nya bevis på att juristen Enar Johansson på KFM (finns med på Varningslistan) fortsätter att se till att ge inkassobolagen fördelar men som sagt det är kanske bäst att inte varna andra skuldsatta så att de får sig en förbannat fin överraskning.

Bandinspelning med Marcus Nord, KFM

http://youtu.be/amI5PSWkQck

De parter som ändrar sitt beteende tas bort från Varningslistan - men de som är kvar är det av en enda anledning. Och det är att det finns inga tecken på att de förändrat sig. Det roar mig även att se det stora engagemang från parter på detta forum som vill värna om Kronofogdens tjänstemän ... tänk om samma styrka och engagemang funnits när det rör skuldsattas liv och rätt. Då hade kanske namninsamlingen för de skuldsatta som inte ens fick ihop 100 namn kunnat sett annorlunda ut ...
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
blueswede
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 60


« Svara #5 skrivet: November 09, 2012, 22:28:06 »

bra intrumcleaner , listan ska va kvar den som inte tål att se den kan blunda likså dom som finns på listan gör . dom gör ju inget för att förändra sitt betende utan kör med metoden e´ja tyst så kommer folket att glömma att jag gör något fel, å andra sida sett finns det folk på detta forum så känner dom som är med på lista så vill jag be dom att fråga dessa fina vänner varför inte dom behöver följa lagar å regler som alla andra......... och sedan återkomma hit med vad dom har för svar
Loggat
Gadreel
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 821


Hemsida
« Svara #6 skrivet: November 10, 2012, 13:49:44 »

Vad är det du tycker att Marcus Nord har gjort fel då? Har han inte gjort som du vill?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #7 skrivet: November 11, 2012, 04:45:09 »

Vad är det du tycker att Marcus Nord har gjort fel då? Har han inte gjort som du vill?
Bäste Gadreel - det skulle underlätta om du läste samt lyssnade på de bevis som finns. Om du tittar lite högre upp i tråden så hittar du följande text,

"Varför inte lyssna på bandinspelningen med kronoinspektör Marcus Nord på KFM, där denna tjänsteman ställt till ett helvete i massa människors ärenden (läs på IntrumCleaners hemsida)."

Och uppenbarligen så är Kronoinspektör Marcus Nord en av dina "vänner", där kan jag berätta att han som tjänsteman inte "gjort" oss på IntrumCleaner någonting! utan istället visat sig likgiltigt till att följa lag och rätt samt strunta i att han ställer till ett helvete i människors liv genom sin partiskhet till inkassobolagen. Han har flertal gånger påstått att han kontrollerat saklegitimteten trots att det är bevisat att han inte ens vet vem som är fordringsägare. Och när han fått bevis på att inget stämmer så tar han ändå inkassobolagens parti.

Hade du Gadreel haft intresse av att ta reda på vad din vän Marcus Nord har gjort, så har du hela tiden haft möjlighet till detta (om du är vän med honom så varför frågar du han inte själv?). Där du snabbt kunnat hittat bevis på IntrumCleaners hemsida och vi hoppas att du förstår att ännu mer opublicerade bevis finns rörande denna tjänsteman - och samma sak gäller alla andra namn på varningslistorna. Anledningen att inte alla bandinspelningar samt skriftligt bevisning publiceras till allmänheten hoppas jag du själv kan lista ut anledningen till ...

Här har du för enkelhetens skull exempel på vad din vän har gjort och du bör inse att listorna är inte baserade på vad någon gjort mot oss på IntrumCleaner utan mot de som vi agerat ombud åt. Vidare är listorna baserade på de tips och bevis vi fått in från allmänheten (du hittar information om detta lite högre upp i tråden - som du tyvärr verkar missat också innan du skrev ditt inlägg).

http://intrumcleaner.nu/rattsvasendet-och-inkassobolagen-hand-i-hand/

http://intrumcleaner.nu/sanningen-om-kfms-tjansteman-och-inkassobolagen/

Denna tråd är inte skapad för att vara en debattråd - utan är skapad för att ge privatpersoner och företagare möjlighet att bli varnade för tjänstemän och övriga parter inom inkassobolag m.m. Där dessa parter tydligt bevisat sig inte ha förmågan att utreda samt ta opartiska beslut. Vidare struntar de i att deras felaktiga agerande tillser att hela familjers liv och ekonomi raseras.

Om du är vän med Kronoinspektör Marcus Nord, innebär detta att du säkerligen även är vän med enhetscheferna Peter Kabbenäs och Bengt Ekö. Och då kanske du skulle kunna framföra att vi på IntrumCleaner samt de privatpersoner vi agerar ombud åt - fortfarande väntar på svar från Enhetschef Peter Kabbenäs som skulle kontakta oss efter att pratat med din vän kronoinspektör Marcus Nord ... vi har nu väntat över ett halvår på att han skall höra av sig ... (se länk)

http://intrumcleaner.nu/sanningen-om-kfms-tjansteman-och-inkassobolagen/

Därmed så kanske de flesta av läsarna framledes inte behöver fråga om varför Enhetscheferna Bengt Ekö och Peter Kabbenäs finns med på listan ... som jag skrev tidigare börjar det bli tröttsamt att försvara varningslistorna om och om igen.

Kanske är det bäst att ta bort alla Varningslistor? - så allt kan fortsätta på samma vis som det alltid gjort. Och det bästa av allt vore kanske att rensa forumet också från alla negativa inlägg om Kronofogden och inkassobolagen (precis som Insolvens gjorde med kritiska inläggen mot Intrum Justitia) för då kan vi alla leva lyckliga och glada ... nja ... visst fan, de skuldsatta får ju ett fortsatt helvete men som sagt vem fan bryr sig om dem?


Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
topasblå
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 17



« Svara #8 skrivet: November 11, 2012, 20:40:20 »

Nartuligvis skasll listan vara kvar, är kan vi ju läsa vilka dårar som finns innom kfm mm Evil alla är ju inte riktigt ok.

Jag har en till som kan läggas till, skall bara forska lite mer om han har gjort livet surt för fler än mig Evil

Jag har också vänner o vem fan bryr sig om överskuldsatta vänner som försöker komma tillbaka till livet!! Angry

ursäkta språket!
Loggat
chilla67
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 8


« Svara #9 skrivet: November 11, 2012, 21:29:44 »

Nej snälla ... ta inte bort varningslistan!  Huh?
Loggat
blindsorken
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 234



« Svara #10 skrivet: November 12, 2012, 06:51:04 »

Naturligtvis ska listan vara kvar. Jag har förstått att du Gadreel, inte gillar listan. Men vi som råkat ut för dessa människor när vi haft med KFM att göra, kanske tycker annorlunda. Personligen kan jag inte förstå att lögner godkänns, när de kommer från KFM. Jag hade tur, och fick upprättelse i Tingsrätten, där jag framlade KFMs lögner och förtal. Så ofta jag kan, talar jag om vad de heter, dem som serverade lögnerna om mig. När jag kan, i olika forum skämmer jag ut lögnarna, har till och med fått med deras namn i kommentarer på SVD, vilket är jättebra, då dessa personer inte skulle få ha kvar sina arbeten. Jag kommer alltid kämpa för att dessa hängs ut, med förhoppning om att de får vad de förtjänar.Eftersom dessa helt saknar empatisk förmåga, är de en fara för samhället i stort, och skulle omgående förpassas till något avlägset förråd
Loggat
man
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 22



« Svara #11 skrivet: November 12, 2012, 12:55:07 »

Vad är det du tycker att Marcus Nord har gjort fel då? Har han inte gjort som du vill?
Bäste Gadreel - det skulle underlätta om du läste samt lyssnade på de bevis som finns. Om du tittar lite högre upp i tråden så hittar du följande text,
...

Intrumcleaner, jag debatterar dig inte och tror också att en varningslista kan vara av nytta. Dock är jag av den enkla åsikten att ingen bör hängas ut ohörd och utan möjlighet att försvara sig. Annars får lätt publicerandet av namnen karaktären av hämnd. Något jag menar att vi bör hålla oss för goda för. Vi är väl ändå riddare?
Varningslistorna blir dessutom betydligt intressantare och nyttigare för alla läsare om motiveringar är med.
Loggat

Klarat mig med andan i halsen.
Familj, vänner och kommunens budget- och skuldrådgivare gjorde för mig vad jag inte klarade själv.
Nu är jag så jävla rädd för att råka åka dit igen.

Mannen på bilden är Groucho Marx, 85 år gammal. Leve Groucho.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #12 skrivet: November 12, 2012, 14:06:57 »

Citat
Intrumcleaner, jag debatterar dig inte och tror också att en varningslista kan vara av nytta. Dock är jag av den enkla åsikten att ingen bör hängas ut ohörd och utan möjlighet att försvara sig. Annars får lätt publicerandet av namnen karaktären av hämnd. Något jag menar att vi bör hålla oss för goda för. Vi är väl ändå riddare?
Varningslistorna blir dessutom betydligt intressantare och nyttigare för alla läsare om motiveringar är med.
Det är något som givetvis är viktigt - dock så har du inte insett att flera av de tjänstemän (och inkassoanställda) som finns på listorna har tidigare "gett igen" för att de kunnat sammankoppla de uppgifter vi lämnat med de personer som tipsat oss. Och där vi själva tvingades ta bort massa bevisning från Varningslistorna på IntrumCleaners forum eftersom flera gäldenärer vittnade om att man fått problem av samma tjänsteman som velat ge igen.

Du har inte heller insett att det är inte så enkelt som du tror att få någon att försvara sig eftersom de vet att de gjort fel och vill inte hamna i rampljuset (vi på IntrumCleaner har kontrollerat alla uppgifter om och om igen och publicerar inte namn utan att det finns bevis). Jag tror det bästa för att du skall förstå hur det fungerar är att du själv kontaktar exempelvis Enhetschef Peter Kabbenäs och ber han att "försvara sig" - här är hans e-mail: peter.kabbenas@kronofogden.se

Och här har du hans telefonnummer, 010-572 26 14

Du kan ju även om du lyckas få tag i honom be honom att kontakta oss på IntrumCleaner (vilket han lovade att göra för över ett halvår sedan).
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
man
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 22



« Svara #13 skrivet: November 12, 2012, 14:24:44 »

Citat
Intrumcleaner, jag debatterar dig inte och tror också att en varningslista kan vara av nytta. Dock är jag av den enkla åsikten att ingen bör hängas ut ohörd och utan möjlighet att försvara sig. Annars får lätt publicerandet av namnen karaktären av hämnd. Något jag menar att vi bör hålla oss för goda för. Vi är väl ändå riddare?
Varningslistorna blir dessutom betydligt intressantare och nyttigare för alla läsare om motiveringar är med.
Det är något som givetvis är viktigt - dock så har du inte insett att flera av de tjänstemän (och inkassoanställda) som finns på listorna har tidigare "gett igen" för att de kunnat sammankoppla de uppgifter vi lämnat med de personer som tipsat oss. Och där vi själva tvingades ta bort massa bevisning från Varningslistorna på IntrumCleaners forum eftersom flera gäldenärer vittnade om att man fått problem av samma tjänsteman som velat ge igen.

Du har inte heller insett att det är inte så enkelt som du tror att få någon att försvara sig eftersom de vet att de gjort fel och vill inte hamna i rampljuset (vi på IntrumCleaner har kontrollerat alla uppgifter om och om igen och publicerar inte namn utan att det finns bevis). Jag tror det bästa för att du skall förstå hur det fungerar är att du själv kontaktar exempelvis Enhetschef Peter Kabbenäs och ber han att "försvara sig" - här är hans e-mail: peter.kabbenas@kronofogden.se

Och här har du hans telefonnummer, 010-572 26 14

Du kan ju även om du lyckas få tag i honom be honom att kontakta oss på IntrumCleaner (vilket han lovade att göra för över ett halvår sedan).

Tack för ditt svar. Jag vill påpeka att jag tycker att du gör ett mycket viktigt arbete. Och är det så att de tjänstemän som pekats ut har fått möjlighet att försvara sig, men valt att avstå, så är det inte mer med den saken.

Om jag förstår dig rätt har alltså gäldenärer råkat ut för hämnd från inkasso/myndigheter efter att mer detaljerade uppgifter kring deras ärenden publicerats? Det är verkligen mycket allvarligt. Jag hoppas att det - åtminstone i vissa fall - finns möjlighet att komma åt ett sånt agerande lagvägen. Det vore dessutom intressant att få höra Gadreels åsikt om saken.

Det är dock ett dilemma att inte kunna få mer information kring varför en viss tjänsteman inte är att lita på. Säg att jag befinner mig mitt i ett ärende där tjänsteman x är inblandad. X finns på en av dina listor - men jag vet inte varför. Den informationen skulle sannolikt skrämma upp mig mer än vara till någon hjälp.

Jag kan tänka mig ett par lösningar på problemet:
1. Informationen kan fås via PM. Givetvis efter att jag styrkt att jag själv inte jobbar för inkasso/KFM eller dylikt.
2. Du väntar med att publicera namnen tills ärendena är helt avslutade. Då kan gäldenären inte längre råka ut för hämndaktioner från dem han tidigare varit skyldig pengar.

Även om myndigheter och inkasso agerat osakligt mot oss tror jag det är enormt viktigt att vi agerar så sakligt vi kan emot dem. Annars finns en risk att vi blir betraktade som rättshaverister och inte tagna på allvar.
Loggat

Klarat mig med andan i halsen.
Familj, vänner och kommunens budget- och skuldrådgivare gjorde för mig vad jag inte klarade själv.
Nu är jag så jävla rädd för att råka åka dit igen.

Mannen på bilden är Groucho Marx, 85 år gammal. Leve Groucho.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #14 skrivet: November 12, 2012, 15:30:37 »

Jag håller med dig om att det är viktigt att agera sakligt men det får inte gå till överdrift! och just nu finns det riktiga PROBLEM att ta itu med - som det stora problem du finner i nedanstående länk. Och där du hittar flera av de inblandade parterna på Varningslistorna,

http://intrumcleaner.nu/den-svenska-myndigheten-som-skapade-anarki/

Och Admin kan du vara vänlig att skapa en ny tråd och flytta över ALLA inlägg som inte är nya namn på Varningslistorna (inklusive detta inlägg) till en annan tråd där debatten kan fortsätta.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: