Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Varningslista över anställda inom Gothia  (läst 25180 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« skrivet: September 21, 2012, 13:39:21 »

Detta är Varningslistan på anställda inom Gothia, vi på IntrumCleaner börjar nu denna tråd med att lägga ut namn på de anställda som begått en mängd verifierade brott mot gäldenärer (klipp & klistra, medvetna lögner, skickat in medvetet oriktiga fordringar till KFM m.m). Om du utsatts för fel av andra jurister och handläggare inom Gothia - så skriv deras namn i tråden och varna andra!

Och glöm inte att göra en anmälan till Datainspektionen mot Gothia om du blivit utsatt för brott! Anmälan kan man göra per e-mail och hur ni går tillväga finner ni här,

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6717.0


_________________________________________

Yvonne Persson

Gothia i Varberg
0340-664400

Vi har fått flertal bandinspelningar från gäldenärer med denna kvinna tillsänt oss - där en gemensam röd tråd är att hon är oförskämd, skriker och uppvisar en total brist på respekt för människor som försöker få svar på sina frågor.

_________________________________________
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
MrSanoj
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 217


« Svara #1 skrivet: September 21, 2012, 14:26:26 »

Jag kunde inte låta bli att ringa henne, förlåt..
Men hon var iallafall trevlig mot mig och jag hade önskat att hon var otrevlig då jag hade lust att höja rösten..

Jag ville veta hur hon kände sig efter ha hamnat på en varningslista på nätet..
Yvonne visste inte om att hon fanns med på en lista, jag frågade henne hur det kändes: Det var inte bra svarade hon..

Nu har jag iallafall sabbat hennes helg Evil
Loggat
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #2 skrivet: September 21, 2012, 15:16:00 »

Jag kunde inte låta bli att ringa henne, förlåt..
Men hon var iallafall trevlig mot mig och jag hade önskat att hon var otrevlig då jag hade lust att höja rösten..

Jag ville veta hur hon kände sig efter ha hamnat på en varningslista på nätet..
Yvonne visste inte om att hon fanns med på en lista, jag frågade henne hur det kändes: Det var inte bra svarade hon..

Nu har jag iallafall sabbat hennes helg Evil


...  Evil Grin Ditt troll Grin Evil...
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #3 skrivet: September 21, 2012, 16:03:41 »

Jag kunde inte låta bli att ringa henne, förlåt..
Men hon var iallafall trevlig mot mig och jag hade önskat att hon var otrevlig då jag hade lust att höja rösten..

Jag ville veta hur hon kände sig efter ha hamnat på en varningslista på nätet..
Yvonne visste inte om att hon fanns med på en lista, jag frågade henne hur det kändes: Det var inte bra svarade hon..

Nu har jag iallafall sabbat hennes helg Evil

Jag kan berätta att isåfall ljög hon - eftersom vi på IntrumCleaner själva idag ringde upp henne och påpekade att hon är från idag med på Varningslistan. Och som alltid spelar vi in ALLT där vi försöker få alla gäldenärer att inse hur viktigt det är att om ni skall ringa ett samtal till inkassobolagen eller myndigheter bör ni spela in samtalen! annars har ni inga bevis.

Ni hittar utdrag från vår bandinspelning från idag som bifogad fil. Och tro mig - genom att fler och fler av er börjar att spela in samtalen så kommer ni märka att inkassobolagen och  myndigheter kommer framledes att bli alltmer LENA OCH FINA I TRUTEN än de varit på åratal.

Lyssna själv på bandinspelningen MrSanoj - och du inser nu att hon medvetet ljög för dig ...

Vi skuldsatta är människor! och det innebär att man kan inte behandla oss hur som helst (om man förstås inte låter dom obehindrat göra detta) - Tjänstemän och handläggare som är oförskämda, uppvisar total brist på respekt för människor, ljuger sig blåa m.m ska banne mig fram i rampljuset!

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
wade
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 155


« Svara #4 skrivet: September 21, 2012, 17:00:56 »

Hej IC

När ni spelar in samtalen, vad använder ni då, vanlig mobiltelefon eller något annat?

  Wade
Loggat
MrSanoj
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 217


« Svara #5 skrivet: September 21, 2012, 17:05:48 »

Då djävlar ringer jag henne på måndag igen och säger åt henne att hon ska sluta ljuga!!!

Kommer strax besök hem, får lyssna ikväll eller imorgon...


Ni är bäst IntrumCleaner Wink
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #6 skrivet: September 21, 2012, 18:52:41 »

Hej IC

När ni spelar in samtalen, vad använder ni då, vanlig mobiltelefon eller något annat?

Wade

Hej Wade, vi på IntrumCleaner använder flera olika inspelningsmetoder - och vi kan spela in både mobiltelefon samt hemtelefonsamtal. Ett bra tips är att skicka ett PM till Admin eftersom han vet flera bra sätt. Vidare vet han var man kan få tag i rätt utrustning. Det är inga stora kostnader att fixa så att man kan spela in samtal - och som sagt det kan löna sig redan efter ett samtal ...
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #7 skrivet: September 22, 2012, 11:22:24 »

Anders Larsson

anders.larsson@gothiagroup.com
Gothia i Varberg
0340-664400

Denna herre agerar i gråzonen och har valt att passivt titta på trots vetskap att bluffbolaget mySafety lurar människor med oriktiga fakturor. Gothia inkasso skickar sedan ut kravbrev med hot om att allt skall gå till Kronofogden - Vi på IntrumCleaner har både bandinspelningar och skriftlig bevisning. Och här har ni länk till ett inlägg på vår hemsida som berör Anders Larsson då han försökte beskydda både mySafety samt Gothia med medvetna lögner,

http://intrumcleaner.nu/bluffbolagen-mysafety-och-dentally-i-sallskap-med-gothia-och-aros-kapital-kor-vidare-2/

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
blindsorken
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 234



« Svara #8 skrivet: November 29, 2012, 19:40:44 »

Ska berätta något roligt. Jag har skuldsanering sedan två månader. Denna månad skulle jag betala en summa till Gothia. För att kunna betala till dem så måste jag ha kontonummer och ocr-nummer. Den 7 november skickade jag mail och bad om uppgifterna,Inget svar. Tiden gick, den 23 nov. vid lön skickade jag nästa mejl och bad på nytt om uppgifter, Inget svar. Den 27 nov. satte jag in skulden på det konto jag hittade på nätet och använde mitt person nummer som ocr. Sedan skickade jag mejl till dem att jag satt in pengar. Inget svar. Samtidigt skickade jag mejl till min handläggare på KFM, Asiey Sel. Fick svar från henne att hon inte längre hade hand om detta, jag fick sköta det själv. Hade jag problem med Gothia fick jag kontakta kommunens skuldrådgivare, punkt. Den 29 kom svaret från Gothia, de hade minsann skickat två mejl till mig det första 8 nov.Det andra skrev de inget datum om. Det innehöll ocr-nummer och kontonummer. Då svarade jag att jag inget mejl fått ifrån dem, att de hittade på det. Bad dem att kopiera de båda mejlen och skicka till mig. Då kom det en bild,foto,på ett konstigt mejl. Detta skulle vara deras mejl från dem till mig. Alltså ett konstigt foto de fejkat ihop. Eftersom jag har betalat, så har jag nu bett dem, att om det föreligger något problem för dem ska de skicka förfrågan till KFM och Asey Sel.
Jag vet att det inte kommer leda till något, men jag har mejlat Tingsrätten, vill att de ska se vad människor kan råka ut för när de har med inkassobolagen att göra.

Ann-Jeanette Larsson och Birgitta Larsson är de två på Gothia Groupe AB jag haft kontakt med.

Jag tycker det är högst förvånande hur en Statlig Myndighet som KFM kan hålla kriminella inkassobolag om ryggen, att de inte skäms är otroligt.
Loggat
blindsorken
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 234



« Svara #9 skrivet: November 29, 2012, 19:44:01 »

Det ska vara Ann-Jeanette Bengtsson
Loggat
Danne
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 27


« Svara #10 skrivet: December 08, 2012, 14:30:19 »

Ja, henne har man pratat med. Riktigt otrevlig när man pressar..
Loggat
Mondeo
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 211

49 år


« Svara #11 skrivet: April 16, 2013, 00:16:03 »


Titta på deras bolagsbildning innan dom blev uppköpta då fanns det underliga saker som stod här. Det var 2 bolag som hade samarbete för ena stunden så var det ett nästa ett annat.

Kolla orginsation numret på alla räkningar, för aviker så kolla upp det omedlebart.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: