Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Varningslistan över tjänstemän på Kronofogdemyndigheten  (läst 63430 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #15 skrivet: Oktober 27, 2012, 10:01:57 »

Om jag säger såhär: ordet saklegitimitet är inget prioriterad ord under kursdelen fordringsrätt, men det beror väl mer på den som hållit i seminariet.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Vill bli kvitt
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #16 skrivet: November 23, 2012, 11:23:03 »

Är det någon som vet om KFM loggar samtal så man kan se vilka som har varit inne och tittat på ett ärende? För i så fall tänker jag JO-anmäla 2  ruggugglor Evil på det stället. Dom ger helt felaktig information och båda (kanske är samma su**a) att jag har mig själv att skylla och att jag är "nog ganska så rökt". Det var 2 år mellan gångerna jag pratade med DET. Sen far hon med osanningar och en massa andra felaktigheter.
Vissa som jag har pratat med är väldigt trevliga och hamnar man hos dom så känns det som om det kommer att ordna sig snart men hamnar man hos Margareta så vill jag ta ett rep och hänga mig. Är inte deras uppgift att försöka få folk att göra om och göra rätt??
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #17 skrivet: November 23, 2012, 12:55:23 »

Är det någon som vet om KFM loggar samtal så man kan se vilka som har varit inne och tittat på ett ärende? För i så fall tänker jag JO-anmäla 2  ruggugglor Evil på det stället. Dom ger helt felaktig information och båda (kanske är samma su**a) att jag har mig själv att skylla och att jag är "nog ganska så rökt". Det var 2 år mellan gångerna jag pratade med DET. Sen far hon med osanningar och en massa andra felaktigheter.
Vissa som jag har pratat med är väldigt trevliga och hamnar man hos dom så känns det som om det kommer att ordna sig snart men hamnar man hos Margareta så vill jag ta ett rep och hänga mig. Är inte deras uppgift att försöka få folk att göra om och göra rätt??
KFM loggar (gör anteckningar) om vad som sker i ärenden och i deras historiklistor finner man anteckningar över vem som varit och "fingrat" på ärenden. För att få ut bevis på vilka tjänstemän som är inblandade i ditt fall så begär du ut §26 PuL-utdrag från KFM (se länk)

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6067.0

Och kan du bevisa att fel finns så upp med namnen på Varningslistorna - där flera av de tjänstemän som redan finns på listan blivit avslöjade genom utdragen som bevisar att de agerat utanför lag och rätt. Framledes kommer vi på IntrumCleaner ge tydliga bevis på hur jurister som Enar Johansson på Kronofogden gör allt för att beskydda inkassobolagen och även till Tingsrätten försöka få det att verka som att ärendet rör preskriptionsavbrott trots att han vet att fordran inte ens existerar ...

Lycka till!
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Mondeo
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 211

49 år


« Svara #18 skrivet: April 12, 2013, 16:43:22 »

Första är att bestrida ärendet i sin helhet. Skriv aldrig under Sedan får en lämna in en förklaring mot varför man motsätter sig detta föreläggande. Därefter så går detta till tingsrätten för förhandling. Den första är underhandsförhandling vilken är gratis. Det är när det går till vanlig förhandling med nämndemän, som det kommer att kosta pengar om ni förlorar. Utan håll detta till under handsförhandling.

Sedan är att man ska anteckna vilka man pratat med samt tid och vad som avhandladets. Helst ska det spelas in för att kunna användas, men där kommer att ni måste meddela att ni spelar in samtalet. Det räcker att ni säger det i slutet av samtalet. För då ses det som godkänt.
 
Det enda som gäller är att anmäla detta till Polisen för utredning. Ha händelsebeskrivningar av samtalet nedskrivna, datera detta.
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #19 skrivet: April 13, 2013, 15:36:50 »



Sedan är att man ska anteckna vilka man pratat med samt tid och vad som avhandladets. Helst ska det spelas in för att kunna användas, men där kommer att ni måste meddela att ni spelar in samtalet. Det räcker att ni säger det i slutet av samtalet. För då ses det som godkänt.
 

Idag får du spela in samtal, utan medgivande, eller ens att motparten underrättas om detta, enda krav är at du själv är AKTIV deltagare i samtalet.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Mondeo
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 211

49 år


« Svara #20 skrivet: April 14, 2013, 00:02:03 »



Sedan är att man ska anteckna vilka man pratat med samt tid och vad som avhandladets. Helst ska det spelas in för att kunna användas, men där kommer att ni måste meddela att ni spelar in samtalet. Det räcker att ni säger det i slutet av samtalet. För då ses det som godkänt.
 

Idag får du spela in samtal, utan medgivande, eller ens att motparten underrättas om detta, enda krav är at du själv är AKTIV deltagare i samtalet.


Sedan är att man ska anteckna vilka man pratat med samt tid och vad som avhandladets. Helst ska det spelas in för att kunna användas, men där kommer att ni måste meddela att ni spelar in samtalet. Det räcker att ni säger det i slutet av samtalet. För då ses det som godkänt.
 

Idag får du spela in samtal, utan medgivande, eller ens att motparten underrättas om detta, enda krav är at du själv är AKTIV deltagare i samtalet.
'

Detta med att meddela att man spelar in är för juridiken för att kunna användas i en rättegång, annars ses om ovikommande även om personen erkänner sakfel.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #21 skrivet: April 14, 2013, 09:19:55 »

Mondeo - de senaste åren har flertal bandinspelningar använts i rättsfall som bevis för att exempelvis avslöja telefonförsäljare som lurar människor. Där ingen av de som spelat in samtalen har påpekat att samtalet är inspelat.

Precis som Lvkej skriver (och som han har stor sakkunskap av) så behöver man inte när man spelar in ett samtal som man själv deltar i berätta att samtalet inspelas. Och vi på IntrumCleaner har flertal gånger fått stor framgång mot exempelvis bluffbolagen mySafety och Dentally då vi använt oss av bandinspelningar för att avslöja deras bedrägerier.

Och i juridikens värld så får man inte glömma att just bandinspelningar från bolag som ägnar sig åt telefonförsäljning, inkasso och annat otyg används löpande som bevis för att man har rätt att kräva människor på pengar - där det inte i ett enda av dessa samtal framgår att samtalet inspelats.

Du har här ett exempel på hur inkassobolaget Gothia samt mySafety försökte med hänvisning till en bandinspelning att lura en person (där juristteamet på Gothia ansåg att allt var korrekt) och där Gothia flertal gånger fått statliga Kronofogdemyndigheten på sin sida att hjälpa till att driva in den oriktiga fordran då de hänvisat till bandinspelningar,

http://intrumcleaner.nu/bluffbolagen-mysafety-och-dentally-i-sallskap-med-gothia-och-aros-kapital-kor-vidare-2/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #22 skrivet: April 14, 2013, 18:40:03 »

Krav och inkasso genereras automatiskt genom att datafiler sänds för
utskrift och postbefodran (Strålfors,posten gör detta)dessa är inte underskrivna
av natuliga skäl.Sådana handlingar har jag alltid bestridit utan underskrift.
Sedan när det ev.kommer untertecknad korrespondans så har jag skrivit under.
Loggat
Mondeo
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 211

49 år


« Svara #23 skrivet: April 16, 2013, 00:04:52 »


Intressant svar för när det kommit till brottsbalken så är frågan om svaret blir det samma?

Vill ha svar på denna aspekt av saken.

Sedan när det gäller varningslistan så har jag en önskan om det går att sätta vilket kontor dom jobbar för. Detta för att kunna se orten även vilken avd(?) eventuellt förtag?
Loggat
Fattig Menrik
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 151


« Svara #24 skrivet: April 18, 2013, 14:03:38 »

"Intressant svar för när det kommit till brottsbalken så är frågan om svaret blir det samma?"

Jag tror (inte vet jag säkert) att det gäller när en människa uppträder i egenskap av tjänsteman att en bandinspelning kan fungera som bevis i alla fall.
De är själv en offentlig handling så att säga pga deras ställning som statstjänare.

All makt utgår från folket.
Alltså staten det är vi, och de ska tjäna oss.
Allt har blivit tvärtom i praktiken, men enligt lagen är de fortfarande våra tjänare.
 Grin

Det fanns nån dom någonstans, men jag har glömt var.
Loggat

Socialdepartementet : "...det skulle vara slöseri med skattebetalarnas pengar att låta lagrådet undersöka om den blivande lagen är laglig"

"Jag har jobbat ett helt liv, betalat skatt, trott på politiker och pensionsystemet.
Nu när leveransen ska ske kommer inga pengar!" Hebbe
hebbe
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 133


Yrkespessimist


« Svara #25 skrivet: Maj 10, 2013, 14:49:30 »

Saknar namn på de tjänstemän från Kronofogdemyndigheten som agerade i Västmanland ?
Vilka var dessa, som så kraftfullt levandegjorde sina - av oss skattebetalare betalda - befattningar? Rätt hanterat i fortsättning kommer det att bli en merkostnad för oss skattebetalare.


h
Loggat
blindsorken
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 234



« Svara #26 skrivet: Maj 17, 2013, 05:55:48 »

Asye Sel, skuldsaneringen, handläggare. Oempatisk, feg, färsöker med alla medel få den skuldsatte att känna sig dålig, vägrar att ta till sig klagomål på inkassobolagen, anser sig stå över de flesta. En rakt igenom hämndlysten och förskräcklig människa. Är på rätt plats.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: