Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: sista stora stenen i ryggsäcken  (läst 4091 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« skrivet: Juli 31, 2008, 03:31:23 »

Jag känner att jag måste snart ta i tur med den sista stora stenen jag har i ryggsäcken. Gäller två leasing kontrakt med ett kapital på 120 000kr men med en ränta på 24% har vuxit till härliga summan runt 700 000kr. Grejen att jag tror att en av dessa kontrakt var hos kfm någon gång i runt sekelskiftet men är inte säker. Hittills har det flesta uppgörelse gått bra men jag känner att det är kan bli den tuffaste. För det första, så har jag slängt alla andra tungviktare över bord, så dem är klara. Det gör att dem kan om dem vill kamma hem ganska bra summor av mig om dem pressar mig riktigt hårt. Glömde att tala om att leasingen var solidarisk med min dåvarande så kallade kollega... Dem här kan med all sannolikhet vara preskriberade men jag är inte säker. Även om jag skulle kunna häva preskription så vet jag inte om jag vågar. Chicken tänker ni Grin Grin. Nej! Det jag är rädd för om jag skulle förlora en preskriptionsinvänding med ett sånt högt belopp finns risken att inkassobolaget går med hårdhandskarna för att jag drog dem in för rätta... Om jag gör tvärt imot försöker förhandla och sedan tycker att jag har misslyckas så kan dem hävda att jag har godkänt skulden. Även om jag är redo att betala en viss procent så erkänner jag inte skuld utan gör ju det för att inte förlora mer än nödvändigt, alt har råd med. Men enligt lag så har jag då erkänt. Känns som man sitter i en rävsax... Hur man gör så kan det bli galet. Sad Så ska jag göra göra en preskiptionsinvänding eller gå för en bra uppgörelse. Vill helst inte betala ett skit eftersom man sålde bilarna för 60 000kr st med ett marknadsvärde på runt 130 000kr år 1989. Bilhandlaren som vi hade förmedlat bilarna la ett bud på 90 000kr utan få bilarna. Detta är faktiskt sant. Shocked Shocked Visar bara hur jävla skumt en del finansbolag agerar när dem säljer till vänner och bekanta. Vet att det är svårt att ge råd i sådan här läggen men jag vet att det finns mycket kunskap och klokhet här inne

Tack på Förhand

 // Leif
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #1 skrivet: Augusti 15, 2008, 18:31:27 »

Idag är en bra dag. Tack vare JGG så började jag kolla mina inkasso och fick se att den här ryggsäcken men leasingbilarna inte har varit till kfm. Inte ens en endaste gång. Med andra ord, dem har inte ett skit på mig så jag kan göra en fullständig preskriptionsinvänding. Jag hittade ett papper från 2003 som gällde utmätning på överskjuten skatt var av samma inkasso bolag inte fick en spänn. Som sagt så har jag tre skulder hos detta företag och det var den minsta skulden som har varit hos kfm 2002. total 50 000kr idag. Nu till det roliga. Jag har trott att det har varit bilen hela tiden men så var det inte. Jag har ingen anning vad det är för skuld som var till kfm 2002. Men om jag fattar rätt så har inte den skulden varit till kfm tidigare utan efter 12 år så gick jag på en nit. Det var en tid jag struntade i allt och trodde man var tvungen att skriva på allt skit från kfm annars kommer polisen. Hur som helst borde väl jag kunna kräva återvinning när dem lämnar in den är till kfm nästa gång?
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #2 skrivet: Augusti 15, 2008, 18:54:49 »

var nog jävligt snabb det var ju bilen lik förbannat men det är konstigt att dem inte sätter upp någon kostnad?Huh??
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: