Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ackord!  (läst 18310 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
alexxx
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« skrivet: April 25, 2012, 13:40:15 »

Hej


Jag undrar vad som är rimligt att erbjuda till inkasso , har 4 st med totalt 200000 kan säga att 2 av dom så är räntan minst 500000 dom har inte fått en kr sen 2006 finns inte en kr över för utmätning vissa vart hos kfg och dragit tillbaka , har ingen utbildning gick ej ut gymnaisum vart arbetslös sen 2004 , har jobbat ungefär 2 år sedan dess fram till nu , inte att jag ej vill utan pga sjukdom och har försökt och söker än idag minst ett par jobb om dagen,min fråga är jag ej kan ge dom en klumpsumma utan vill göra en ackord avbetalning där dom 4 får 500  kr i tre år för att skriva av resten och jag vill ej betala ränta utan kapital  , det jag är rädd för att vissa är preskiberade då jag inte haft kontakt med dom sen 2008 , 2 av skulder är abonemang tv köp osv som inte kunde betals 2005 pg låg inkomst.jag är 35 år gammal .


Jag kan inte  mycket om hur man gör när man hävdar presk eller hur jag ska förhandla om avbet, vore tacksam om någon som lyckats svarar och berättar hur dom lyckats.


Tack för ett jätte bra forum
Loggat
Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #1 skrivet: April 25, 2012, 21:13:32 »

Du har inte funderat på skuldsanering?
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
alexxx
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #2 skrivet: April 25, 2012, 21:48:48 »

Har funderat mycket på det men har väl inte tagit i det för att det känns  som man måste va duktig på fylla sån ansökan och fick inte så mycket hjälp av min skuld och budgetrådgivare ,det e mycket därför jag inte hävdat presk på vissa skulder för jag vet ej hur man *lägger*  upp det . ganska ny här så finns en hel del tips fast letar lite om hur man hävdar presk , ansöka skuldsanering osv.
Loggat
Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #3 skrivet: April 25, 2012, 23:09:43 »

Jag tycker du ska läsa på lite om skuldsanering i forumet. Har ingen erfarenhet ang. det själv. Men det finns en del som skrivit ansökan själv och dom kan säkert hjälpa dig med sånt du undrar över.

Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
kojak
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 978


« Svara #4 skrivet: April 26, 2012, 10:24:54 »

Vi kommer absolut att hjälpa dig med allt du behöver för en skuldsaneringsansökan. Vi tar det steg för steg, samlar ihop all information som krävs och kan tala om exakt hur du ska gå till väga.

Säg bara till!
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
alexxx
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #5 skrivet: April 26, 2012, 21:33:14 »

Tack för alla som läst det jag skrivit och kommer med tips!

jAG har vart kontakt med sergel ang, en skuld på 14 tusen förklarat min sits och blev bemött på ett riktigt bra sätt , erbjud dom 30 procent av kapitalskuld hon skulle återkomma. ringde även csn där jag va nära och svära en hel del till handläggare som tilltala mig som ett kräk och en idiot som inte vill göra rätt för sig , kom fram et´fter 30 min att dom skickat in skuld till kfg och bara gisssat min inkoms TILL SLUT SÅ FÖRKLARA jag på tyska svenska kinesiska osv att jag inte hade inkomst under dom åren dom skickat in för och fick dom inse att det är felaktigt och dom får göra om det efter jag skickat in bevis på min bkomst under dessa år,, han blev Besviken på att han HADE RÅKAT SÄGA BORT SIG OM att dom gjort fel i räkningen då jag skulle överklaga deras beslut och att dom skulle då bli tvugna gå med en avbetalningsplan på dom,,, En sak att tänka på OM man har csn dom räknar din inkomst tre år t illbaka när dom räknar vad du ska betala,,, och aTT ENLIGT killen som sket att jag va människa och behandla mig som skit , så är det inte hans problem  inte ens att jag fick en ny anmärkning pga det felet,,,  ska bara påpeka det inte första gången som csn  bemöter folk på det sättet OM DU SKA HA KONTAKT ME DOM  ta inte åt dig vad dom säger , inkomptent personal som ser på en människa som en siffra i deras system
Loggat
alexxx
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #6 skrivet: April 26, 2012, 21:42:04 »

Tack kojak!

jag ska bara kolla med inkasson om dom går med på ackord avbetalningar känns skönare ändå om man skulle få ett jobb och betala 2 3 tusen i månaden än 7 8 samt att få dom skriva av räntor och sänka kapitalskuld om dom går me på det annars finns det ingen utväg då som sagt mina räntor är uppe i runt 100000 på samtiliga skulder, har två st som jag ej vågar ta kontakt me ifall att skuld är preskiberad och har svårt veta hur jag ska ta det me dom då jag e rädd ta kontakt då dom kan hävda avbrott , har inte haft nån kontakt me dom på minst 4 år det bara dett en av dom som jag har är ett .lån på 25 tusen taget 2006 vet inte vilket bolag det är av dom dom andra är abonemang , tv köp osv för snar 6 år sen , har inte svarat på deras post har flyttat för 3 år sen typ, hur kan man på bästa sätt få veta vilken skuld som är banklånet på 25 utan att riskera att få avbrott i presk på don andra två
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: