Tack an en gang for ditt svar
Jag tankte med pa att gora detta, men i brevet som jag fick sa stod det att all kommunikation gar via deras bolag nu da de har tagit over fallet och att jag endast far kontakta dom, detta verkade speciellt viktigt da de skrevs med stora bokstaver. Sen tankte jag att det kanske borde bast att inte kontakta dom alls da det anda ar forsent nu och om jag kontaktar dom sa forstar de att brevet har blivit mottaget. Men jag haller absolut med dig. Hur kan de krava ett svar inom 3 dagar da jag forst mottog brevet mer an 1 manad senare?
Vad ar det varsta som kan handa? Gar tusen tankar i mitt huved nu och ar minst sagt orolig.
Eftersom brevet skickades till dig rekommenderat så har ju som sagt ett preskriberingsavbrott skett, men jag finner att ärendet stinker av fel och konstigheter.
Därför kontakta SwedBank och strunta i skrivelsen att man inte får kontakta dom. Det blir ju fullkomligt sinnessjukt när en påstådd gäldenär inte längre skall ges rätt att kommunicera med fordringsägaren.
Uppenbarligen anser SwedBank att detta är ett helt OK agerande, vilket inte är en slump eftersom f.d VD på Intrum Justitia Michael Wolf numera är VD på SwedBank och han tycks tagit med sig vad han "lärt sig" inom Intrum Justitia där de i åratal hållit på med konstigheter av detta slag.
Glöm inte att SwedBank har ett avtal med Intrum Justitia där man sköter deras inkassoverksamhet. Därför är jag 99.9% säker på att IJ är inblandade.
Lycka till!