Sidor: 1 [2] 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Delgivningar.  (läst 35902 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #15 skrivet: Oktober 09, 2009, 15:05:46 »

Grin  Grin
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #16 skrivet: Oktober 12, 2009, 17:09:46 »

Ang erfarengeter med delgivningsmän.. Kan väl inte klassas som en dålig men jag tror inte delgivaren håller med Wink

Vi bor på en ganska liten ort. Jag var hos tandlakären och han var i full gång med borrningen när min delgivare kom in, han var där i eget ärende och skulle betala en räkning.. Jag låg tyst i stolen och hoppades att han inte kände igen mig. Han sa inget utan betalade och gick.

Någon månad senare knackade han på dörren, jag öppnade fick det jag skulle skriva under och medans jag står där och skriver så sägert han: "Ja..sist jag såg dig låg du på rygg"... Jag tror det gick upp för honom direkt hur det lät för jag har aldrig sett någon bli så röd i ansiktet någon gång. Tongue Grin

Hehe... skulle inte förvåna mig om det skett nånstans när nån verkligen ligger på rygg...

"Ursäkta.. ( puffar undan mannen ) ska bara..... skriv på här tack.. så.... nu kan du bonka vidare. Hej hej.   Grin
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« Svara #17 skrivet: Oktober 12, 2009, 18:35:26 »

Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
"Ursäkta.. ( puffar undan mannen ) ska bara..... skriv på här tack.. så.... nu kan du bonka vidare. Hej hej."
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
QuentinT
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« Svara #18 skrivet: December 12, 2009, 23:36:29 »

Hej,

alla delgivninar prövas av kfm eller domstol...och det är min erfarenhet att det ställs normala helt lagliga krav å deögivningsmännen.-

QuentinT

Är det som det har skrivits i en del trådar här att delgvininsmän beter sig så illa och bryter alla möjliga lagar sant?
Kan ni skriva lite om era egna erfarenheter? Både positiva och negativa.

Loggat
Grymtbald von Knövelsnorre
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« Svara #19 skrivet: Mars 13, 2010, 11:32:36 »

Halloj

Är ny här på forumet.Kanske en dun tanke men att slippa alla dessa delgivningsmän är väl det enklaste av allt.
Man ser till att man inte skaffar sig större skulder än vad inkomsten räcker tll.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 3982

« Svara #20 skrivet: Mars 13, 2010, 11:44:39 »

Halloj

Är ny här på forumet.Kanske en dun tanke men att slippa alla dessa delgivningsmän är väl det enklaste av allt.
Man ser till att man inte skaffar sig större skulder än vad inkomsten räcker tll.
Intresseklubben antecknar ivrigt.... Roll Eyes
Loggat
Newbie
*

« Svara #21 skrivet: Mars 13, 2010, 11:49:12 »

Det var ju ett seriöst svar .Kanske var jag lite för mkt "huvudet på spiken"?
Loggat
fattigriddare
Hero Member

« Svara #22 skrivet: Mars 13, 2010, 11:51:32 »

Halloj

Ja det var en mycket dum tanke, men det vittnar bara om din totala okunnighet!  Grin
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #23 skrivet: Mars 13, 2010, 11:52:24 »

Det var ju ett seriöst svar .Kanske var jag lite för mkt "huvudet på spiken"?

Nja, det var nog Du som inte var speciellt seriös.

Självklart vet alla här att man inte ska handla för mer än man har råd med, men saker kan hända efter vägen.
Arbetslöshet, sjukdom, skilsmässa, dödsfall, ja många saker kan hände.

Men inte bara det, det finns många som sitter med stora skulder efter att själva ha blivit utsatta för brott.
Så tänk efter en gång extra innan du klämmer ur dig sån där skit! Angry
Loggat
kenny
Full Member

Antal inlägg: 104

« Svara #24 skrivet: Mars 13, 2010, 11:52:39 »

Halloj

Oj, har inte tänkt på det. Ganska smart faktiskt... Jag ska genast bli frisk och inte längre vara skiljd, så kanske jag kan backa bandet tills när inkomsterna halverades, så kanske jag kan fixa det här. Tack för tipset.
Loggat
fattigriddare
Hero Member

« Svara #25 skrivet: Mars 13, 2010, 12:03:09 »

Ska jag backa bandet så får jag försöka återuppliva en person som varit död i 17 år!  Roll Eyes
Loggat
kenny
Full Member

Antal inlägg: 104

« Svara #26 skrivet: Mars 13, 2010, 12:16:00 »

Ska jag backa bandet så får jag försöka återuppliva en person som varit död i 17 år!  Roll Eyes

Säkert inga problem i den drömvärld som inkasso och andra typer lever i. De försöker ju gärna återuppliva döda skulder med jämna mellanrum, så varför inte en människa? Kanske om de begav sig ut i verkligheten ibland och hälsade på och samtidigt tog av skygglapparna, kanske lösningen skulle vara någon annan.
Loggat
Newbie
*

« Svara #27 skrivet: Mars 13, 2010, 12:40:11 »

Halloj
Naturligtvis finns det männskor som hamnat i sitsen "överskuldsatt" utan att kunna påverka det själv MEN det finns även de som p.g.a dålig självinsikt,ren dumhet och slarv hamnat i sin situaton.

Se bara på programmet Lyxfällan i TV 3,större samling stollar torde vara svår att finna,ingen som helst insikt i sin egen roll i situationen.

Många skribenter i detta forum menar att skriv inte på".
Självmål kallas det.
Genom detta beteende cementar man fast sig som en samhällets looser.
Öppna kuverten,tag kontakt med fodringsägaren,gör en avbetalningplan,räta på ryggen och kom in matchen igen.

Att skjuta budbäraren visste t.o.m de gamla grekerna var fel metod.
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #28 skrivet: Mars 13, 2010, 12:53:11 »

Halloj
Naturligtvis finns det männskor som hamnat i sitsen "överskuldsatt" utan att kunna påverka det själv MEN det finns även de som p.g.a dålig självinsikt,ren dumhet och slarv hamnat i sin situaton.

Se bara på programmet Lyxfällan i TV 3,större samling stollar torde vara svår att finna,ingen som helst insikt i sin egen roll i situationen.

Många skribenter i detta forum menar att skriv inte på".
Självmål kallas det.
Genom detta beteende cementar man fast sig som en samhällets looser.
Öppna kuverten,tag kontakt med fodringsägaren,gör en avbetalningplan,räta på ryggen och kom in matchen igen.

Att skjuta budbäraren visste t.o.m de gamla grekerna var fel metod.

Som sagt var, kom ner på jorden och sätt dig in i verkligheten i stället för att bete dig som en pösmunk framför dyngtv. Ta och reagera istället att det kostar mellan 30-50 miljarder/år  att subventionera skuldindustrin med dina och mina skattemedel till ingen som helst nytta. Jag undrar just vem av oss som inte har alla höns hemma. Att åsikter skall vara välgrundade är ju något man lärde sig på de lägre universitetsutbildningarna men dumfaktorn på dina inlägg tyder på en MYCKET lägre utbildningsnivå. Utav ren nyfikenhet så undrar jag hur du har lyckats undgå skolplikten, för du kan ju glömma att du kan lura i mig att du varit där.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #29 skrivet: Mars 13, 2010, 15:01:29 »

.....som en samhällets looser.
Det stavas loser. Tongue

Det är väl bara losers som inte kan stava till "loser"? Grin
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå upp
  Skriv ut