Taxi1963
|
 |
« Svara #60 skrivet: November 03, 2011, 13:52:38 » |
|
Skriv till juristen pa di och fraga vilket bevisvarde hon anser att obevittnade koior har och vilket lagrum hon grundar detta pa.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
frillan
Jr. Member

Antal inlägg: 52
|
 |
« Svara #61 skrivet: November 03, 2011, 15:24:56 » |
|
Skickade iväg ett mail nu & frågade efter hennes mail-adress..... Tack sååå mööööee för eran hjälp här.... utan er hade jag inte kommit nån vart <3 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
frillan
Jr. Member

|
 |
« Svara #62 skrivet: November 03, 2011, 15:45:49 » |
|
fan va dom dribblar nu.... frågade om den där människans email adress.... tror ni jag fick den???!! Nope.. utan email adress till Upplysningen@datainspektionen.seSka jag ställa frågan till dom då tycker ni?? Tycker de är märkligt att hon kan blanda sig in i ärendet och inte kunna svara på en fråga sen??! Knäppt ju..... Tycker dom försöker hålla sig undan hela tiden.. :// men men.. jag ska inte ge mej!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Taxi1963
|
 |
« Svara #63 skrivet: November 03, 2011, 15:51:20 » |
|
Skicka mailet till di. Och pa rubrikraden skriver du att hennes namn du kan ju i mailet oxa skriva att de uppger att de skickat till di folkbokforing men att det av breven framgar att de inte gjort det och att det ar darfor du vill ha bevittnade kopior sa att de.inte kan andra nagot
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
frillan
Jr. Member

|
 |
« Svara #64 skrivet: November 03, 2011, 16:27:14 » |
|
Oki, tack.....  Har mailat henne nu.. får se nu vad jag får för svar....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Taxi1963
|
 |
« Svara #65 skrivet: November 03, 2011, 17:15:34 » |
|
Har oxa skickat ett mail till henne. Lagger ut det nar jag kommer hem. Svart att klippa och klistra i en galaxy tab. Eller ocksa e d bara jag som e oteknisk lol
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
frillan
Jr. Member

|
 |
« Svara #66 skrivet: November 03, 2011, 17:44:04 » |
|
Hehe... najs.... Tack 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Taxi1963
|
 |
« Svara #67 skrivet: November 03, 2011, 19:44:07 » |
|
Har du skickat mail till skattemyndigheten for att fa dina folkbokforingsuppgifter for tiden fran att skulden uppkom och framat?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
frillan
Jr. Member

|
 |
« Svara #68 skrivet: November 03, 2011, 20:03:49 » |
|
Jag har beställt papper från -05 de va ju då de va nån slags utmätning i ärendet ju, men det är ju borta.... ska jag ringa och ändra från -03 istället....(de va ju då skulden uppkom).
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Taxi1963
|
 |
« Svara #69 skrivet: November 03, 2011, 20:11:43 » |
|
Kan ju racka om du ser att det finns en trearsperiod dar breven skickats dit du bor nu och var folkbokford nan annastans. Och i vilket fall sa lar du ju knappast ha varit skriven pa nuvarande adress tiden fore fogden om du varit skriven pa annan adress ett antal ar efter
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
frillan
Jr. Member

|
 |
« Svara #70 skrivet: November 03, 2011, 20:18:54 » |
|
På den här adressen som jag bor på nu har jag bott sen-08. Och det är ju den här adressen dom har skrivit på varje faktura ju... sen -03.
Så enligt deras papper har dom skickat ut alla fakturor till denna adress från -03 då :/
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #71 skrivet: November 03, 2011, 20:44:01 » |
|
På den här adressen som jag bor på nu har jag bott sen-08. Och det är ju den här adressen dom har skrivit på varje faktura ju... sen -03.
Så enligt deras papper har dom skickat ut alla fakturor till denna adress från -03 då :/
Och får du papper från folkbokföringen att du vart skriven på en annan adress sen 3 år innan -08 så kan dom stoppa upp sina fodringar där solen inte lyser. 
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
Taxi1963
|
 |
« Svara #72 skrivet: November 03, 2011, 21:30:47 » |
|
men bäst att kolla datum också, vet ju inte vad som händer om det går till rätten och de visar upp fogdens utslag, men fogden inte hittar det. Bäst vore ju om låt oss säga att utslaget är från 2005-02-11 och du blev folkbokförd på din aktuella adress 2008-02-30. då har ju tre år gått då de skickat till fel adress  bättre att inte försöka ifrågasätta utslaget om det inte är nödvändigt 
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Taxi1963
|
 |
« Svara #73 skrivet: November 03, 2011, 21:33:08 » |
|
mitt mail till DI Hej. Har hort att du anser att inkasso inte har nagon skyldighet att skicka kopior pa de brev de sager att de sant. Detta gor att vi galdenarer har svart att ta tillvara vara intressen da brevets innehall ar viktigt for att veta om man kan havda att det inte ar preskriptionsbrytande. Har varit med om brev fran inkasso dar det bara star att de ar agare av en skuld, men inget star om vad grunden for fordran ar. Har ocksa varit med om tillfallen da det inte av brevet kalrt framgar att det ar ett inassokrav pa andra satt. Nastan alltid sa framgar det inte av datalistorna om breven ar utformade pa ratt satt. Skulle var intressant att veta vad du grundwr ditt uttalande pa da vi som galdenar har ratt att snarast fa svar pa vara fragor enligt de riktlinjer om god inkassosed som ni sjalva gett ut. M.v.h
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
frillan
Jr. Member

|
 |
« Svara #74 skrivet: November 04, 2011, 15:04:18 » |
|
hehe, de va bra skrivet Taxi1963  Har du fått nåt mail tillbaka..? Jag har inte fått nåt svar... Däremot har jag fått från Folkbokföringen... Har bott på den här adressen sen 09-06-28 och de är ju den här adressen som står på varje faktura. Utslaget är från 05-04-06....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|