Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lindorff  (läst 23679 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #15 skrivet: Augusti 02, 2011, 22:02:37 »

Att Lindorff är svåra att ha att göra med är allmänt känt och att göra rätt för sig är ju
inte deras starkaste sida trots att de inte kunde bevisa saklegitimiteten och nu vägrar
man att återbetala indrivina medel på 146000 kr  till gäldanären och hänvisar till ett
utslag år 2000 och att rätten ligger på deras sida....vad skall man säga ?

Bussa fogden på dem. Det hotade jag med... Fick mina slantar tillbaka.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Usg64
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 297


« Svara #16 skrivet: Augusti 03, 2011, 05:08:17 »

Skickade dem ett mail för en tid sedan med ang en "skuld" fick svar att dom skulle ta kontakt men icket  något mer från dem.

Enligt min "fogde" så är dom lite så dära att ha göra med. Dom chansar väldigt ofta.
Dom verkar köpa in gamla skulder och försöker driva in dem.
Loggat
Mimosa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 901



« Svara #17 skrivet: Augusti 03, 2011, 09:21:30 »

Skickade dem ett mail för en tid sedan med ang en "skuld" fick svar att dom skulle ta kontakt men icket  något mer från dem.

Enligt min "fogde" så är dom lite så dära att ha göra med. Dom chansar väldigt ofta.
Dom verkar köpa in gamla skulder och försöker driva in dem.

Hehehe, känner igen det där. Lindorff köpte en tvistlig skuld ifrån Segoria (finns en tråd som jag har skrivit mer om detta). Lindorff avskrev iallafall skulden.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Sam Hall
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 210



« Svara #18 skrivet: Augusti 04, 2011, 10:00:45 »

Att Lindorff är svåra att ha att göra med är allmänt känt och att göra rätt för sig är ju
inte deras starkaste sida trots att de inte kunde bevisa saklegitimiteten och nu vägrar
man att återbetala indrivina medel på 146000 kr  till gäldanären och hänvisar till ett
utslag år 2000 och att rätten ligger på deras sida....vad skall man säga ?

Bussa fogden på dem. Det hotade jag med... Fick mina slantar tillbaka.

Jag hotar inte...har skickat det till KF för verkställighet,som de behandlar skuldsatta skall de behandlas själv !
Loggat
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #19 skrivet: Augusti 04, 2011, 10:36:57 »

Att Lindorff är svåra att ha att göra med är allmänt känt och att göra rätt för sig är ju
inte deras starkaste sida trots att de inte kunde bevisa saklegitimiteten och nu vägrar
man att återbetala indrivina medel på 146000 kr  till gäldanären och hänvisar till ett
utslag år 2000 och att rätten ligger på deras sida....vad skall man säga ?

Bussa fogden på dem. Det hotade jag med... Fick mina slantar tillbaka.

Jag hotar inte...har skickat det till KF för verkställighet,som de behandlar skuldsatta skall de behandlas själv !
*gilla*
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: