Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: tillägg om beslut om löneutmätning  (läst 7821 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
blueswede
Jr. Member
**

Antal inlägg: 60

« skrivet: April 12, 2011, 18:05:23 »

Hej

den 24 mars fick jag brev från krf om skuld att betala totalt 4 st , Jag bestride alla 4 å hävdade presition, Idag fick jag brev från krf om tillägg om utmätning av lön . där det står

Tillägg
Ny skuld har tillkommit, Därför beslutas att utmätningen även ska omfatta denna skuld . framtida avdrag kommer att fördelas mellan samtliga skulder i förhållande till fodringarnas storlek .............

jag undrar får jag inget svar på min bestridan innans dom börjar fördela till dom nya skulderna ........eller sitter dom jävla idioterna och bara beslutar att så här ska det va ............. nu vart det väl en ny betalnings anm också  på dom skulderna ?skulderna  dom åberopar är från 1988
Loggat
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« Svara #1 skrivet: April 12, 2011, 22:06:35 »

Det kan vara så "enkelt" att det har kommit till en ytterligare skuld
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
blueswede
Jr. Member
**

« Svara #2 skrivet: April 12, 2011, 22:33:40 »

krf meddela väl om dom har fått in en fodran på skuld , det tar dom ju inte bara å gör utmätning  på utan att meddela om att det har kommit en yttligare , så man kan komma in med överklagan om inte den är riktig ..................om det vore så att dom inte behövde informera så kunde ju vem som helst påstå att någon vore skyldig dej cash för krf å han bara mäte ut det belopp som du sade
Loggat
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« Svara #3 skrivet: April 12, 2011, 22:38:06 »

det står ju vad som tillkommit...oftast sitter det någon kryss markering vid skulden...titta på alla papper du fick exempelvis skuldspecifikation. Sedan kan du ju även skriva till dem att du begär presk på den om du tror att den är det
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
blueswede
Jr. Member
**

« Svara #4 skrivet: Maj 02, 2011, 19:09:21 »

Hej
Idag fick jag svar från krf angående preskription på ovanstånde inlägg
intrum justisia  har kommit med yttrande att skulden har 10 år då fodran gäller gäldenären  som näringsidkare , jag hadde en enskild firma mellan 83-89 som jag gick i konkurs med den 15 sep 1989
dom skriver också att dom har varit ombud för fodran sedan 11 sep 1989, samt skickat 78 brev å inget kommit tillbaks
men då jag har letat fram mina gamla papper från kk och tittar i konkursboupptäcningen så finns inte dessa skulder med där , borde dom inte vartmed i boupptäckningen om det hade funnit någon skuld ? det då dom hävdar att jag är näringsidkare ? sedan så tilläger dom att jag 1997 inkommer med en betalnings uppgörelse . men i från 1997 och fram till nu så är det 14 år då har det ju gått ytligare 10  åren. efter min kk så bodde jag lite överallt fram till 1994 men hade inte alltid rätt adress,,,,,,,,,,,,,,,,   när man sedan kursar så borde väll det upphöra att jag skulle va någon näringsidkare . ???finns det någon  som kan hjälpa mig vad jag ska göra
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2918

raising hell against injustice

« Svara #5 skrivet: Maj 02, 2011, 19:24:31 »

Nu är jag ingen företagare, men om skulderna inte fanns med i konkursboupptäckningen, så borde de väl inte ens vara giltiga.

Eller är jag helt ute och cyklar?
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: