Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ingen betalningsanmärkning vid prövning i tinsrätten..???  (läst 4093 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
lola-72
Newbie
*

Antal inlägg: 30

« skrivet: April 30, 2011, 12:44:20 »

Jag hade en skuld till kronofogden som mina föräldrar tog ett lån åt mig för att lösa i nov. 2010.
Har en massa mer skulder hos inkasso men lyckats hålla dom borta från KF genom avb.planer.
Förra månaden räckte dock inte pengarna till, jag är ensamstående, låginkomsttagare med 2 barn varannan v. så det är en kamp varje mån. att få ihop ekonomin.

Mailade ett par inkassobolag om önskemål att få skjuta upp mån.inb. ca 20 dagar, det ena bolaget gick med på det, men hos Alektum var det nobben direkt, jag fick 5 dgr på mig sen skulle det till kronofogden. Det var bara 300 kr det hängde på, men jag kunde inte på nåt sätt få fram de pengarna. 5 dgr innan jag kunde bet. lämnade dom in skulden på sammanlagt ca 22.000 till KF.

Jag kommer få möjlighet att betala hela det beloppet inom 3-4 månader, skulle vilja undvika bet.anm. till dess (fick delgivning för 3 dgr sen) fick nu se en länk i en tråd här som gick till DI, där står att man inte får någon anmärkning om man bestrider och det går till tingsrätten OAVSETT hur dom dömer....fattar inte riktigt, kan jag undvika anmärkning genom bestridande?? Hur mycket kan det kosta mig? såg nånstans att man får betala max ca 1200 (tror jag det var...) men är det sammanlagt eller för varje skuld? kan man bli skyldig mer?? Skulle behöva hjälp snabbt för jag har ca 1 v. på mig att bestrida...

Är helt ny här, så detta kanske lämpar sig bättre i en befintlig tråd, men vet isåfall inte vilken så jag testar såhär Wink

Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: