Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fonder  (läst 77770 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
SpöketLaban
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« skrivet: Januari 04, 2011, 09:13:42 »

Hej alla

Jag har läst på forumet i några månader nu och vill bara komma med ett tips. Flertalet av er kanske redan känner till att man kan söka i olika fonder för att få extra hjälp med tandläkare, glasögon eller hyresbidrag.
Men för de som inte vet något om detta kan jag komma med lite tips.
Kontakta följande:
Föreningen FVO www.fvo.se.
http://www.fredrikabremer.se/artikel.asp?strukturid=16
http://www.johanniterorden.se/

Du kan också söka stöd ut Svenska Kyrkan i den församling du tillhör. Kontakta dem för vidare information.
Jag har själv som ensamstående mamma och skuldsatt fått hjälp av alla ovanstående.
Fyll gärna på med fler fonder om du känner till några andra.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #1 skrivet: Januari 04, 2011, 11:16:06 »

Bra tips! Tackar så mycket! Cool

Fyll gärna på med mer!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
wow
Full Member

Antal inlägg: 113

« Svara #2 skrivet: Januari 04, 2011, 13:17:17 »

Bra jobbat Spötket Laban - tror jag lägger till ditt tips i min lilla handbok som jag håller på att klura på  Smiley
Loggat

Preskription infaller om inte fordringsägaren (bevisligen) har gjort preskriptionsavbrottm eller att Du själv genom betalning, delgivning eller egen kontakt med fordringsägaren orsakat preskavbrott!
tacktack
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« Svara #3 skrivet: Februari 13, 2011, 03:27:03 »

Jag har tillgång till många tusen stiftelser och fonder och har stor erfarenhet av detta.
 Jag har hjälpt folk förr med bra resultat. Jag tar 650:- för kopiepapper, det går åt många och för bläck och bussresor och för dem många timmar jag kommer att lägga ner på detta.
Står ni för kopieringspapper och bläck drar jag av 150:-
Jag kan inte ta emot för många åt gången då detta är rätt så tidskrävande.
Ni kommer att få in tusentals kronor.
Ni som är intresserade ska inte tjäna mer än 150 000:-/året.
Om någon tycker detta låter bra  så hör av er.
MVH
Loggat
Caroline
Full Member

Antal inlägg: 203

« Svara #4 skrivet: Februari 13, 2011, 08:05:02 »

Eller så går man till biblioteket och lånar stora fondboken helt gratis....
Loggat
tacktack
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« Svara #5 skrivet: Februari 13, 2011, 13:08:21 »

Ja, det torde inte vara någon stor hemlighet, Förutom att det inte är alla. Räcker det att bara titta i den tror ni? så kommer pengarna flygande.Som jag skrev har jag stor erfarenhet av detta. Har ni? Jag undanber mig er sarkasm, tack.
MVH
Loggat
Caroline
Full Member

Antal inlägg: 203

« Svara #6 skrivet: Februari 13, 2011, 16:23:07 »

Om någon vill söka ur någon fond så finns det en bok som heter stora fondboken som går att låna gratis på biblioteket. Boken innehåller ca 7000 fonder som man kan söka ur. Självklart finns det säkert fonder som inte finns representerade i den boken men det kanske räcker med dessa 7000 alternativ? Om det är någon som vill söka ur en fond och det är någonting som är oklart, man vet inte hur man ska söka eller skriva eller om något annat är svårt att förstå så är det bara att ställa en fråga här så ska jag göra allt jag kan för att svara.
Gratis.
Och jag tror inte att jag är den enda som är villiga att svara på frågor.
Gratis.
Bra va!
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #7 skrivet: Februari 13, 2011, 17:03:50 »

Om någon vill söka ur någon fond så finns det en bok som heter stora fondboken som går att låna gratis på biblioteket. Boken innehåller ca 7000 fonder som man kan söka ur. Självklart finns det säkert fonder som inte finns representerade i den boken men det kanske räcker med dessa 7000 alternativ? Om det är någon som vill söka ur en fond och det är någonting som är oklart, man vet inte hur man ska söka eller skriva eller om något annat är svårt att förstå så är det bara att ställa en fråga här så ska jag göra allt jag kan för att svara.
Gratis.
Och jag tror inte att jag är den enda som är villiga att svara på frågor.
Gratis.
Bra va!

Ja det är bra. 650:- är mycket pengar för en fattig kyrkråtta  Embarrassed
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #8 skrivet: Februari 13, 2011, 17:42:24 »

Man kan också söka på nätet:
[http://www.lst.se/lst/sv/amnen/Stiftelser/stiftelsedatabas.htm
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Lillith
Newbie
*

Antal inlägg: 13

« Svara #9 skrivet: Juni 25, 2014, 23:52:03 »

Jag bumpar den här tråden då jag har tips på fonder som jag har sökt och fått pengar ur..

ex.vis Alma von Deethows fond - Kräver inte speciellt mycket papper

Sedan om vi ska krassa. Vi är skuldsatta och det är alltid bra med extra pengar. Så mitt nästa tips är att titta efter fonder som man inte behöver redovisa vad det är man lägger pengarna på. dvs. sök efter något ändamål men använd det till att betala dina skulder.

Än så länge har jag inte hittat någon fond där man kan konkret få hjälp med sina skulder.. Om jag gör så säger jag till.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: