Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: delgivningskvitto från krf varför  (läst 7501 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
blueswede
Jr. Member
**

Antal inlägg: 60

« skrivet: December 31, 2010, 16:21:22 »

Hej
 vill ha hjälp av någon som kan förklara följande

igår fick jag ett brev från krf med ett föreläggande
det va ij som var sökande, det gäller skulder av införda annonser i en tidning.

grunden för yrkandet
totalt 5 st med förfallodatum under tiden 870726 - 880807

kapital belopp 4224 kr

ränta beräknad till 2010-12-22 15308.47 kr  totalt 20334.47 kr

med detta brev sändes ett delgivningskvitto som jag ska sända tillbaks inom 10 dagar , jag har redan skulder hos krf som dom gör utmätning på 4100 kr i månaden också dom från ij , när dom börjades drivas in så fick ja ochså brev från krf men inget delgivningskvitto som ja behövde skriva på , utan på dem hänvisades en dom från tingsrätten 1993 . kan det vara så att ij inte har någon dom på denna skuld ? eller varför fick ja ett delgivnings kvitto att sända tillbaks ? det jag vill nämna också är att det står  att sökande är Nya Wermlands tidningen ab , dom här skulderna till kom på 80 talet och då när jag fick räkning från dom så vad det från  isakssons tryckeier då dom ägde tidningen som ja annonerade i sedan så tror jag att dom blev uppköpta av någon annan  eller om bolaget bildades om men i NWT har jag inte haft någon annons iallafall hur gör jag , kan någon hjälpa mej hur jag går vidare med det här .................. det känns riktigt jobbigt att börja det nya året med å grubbla på det här Gott nytt år

Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2918

raising hell against injustice

« Svara #1 skrivet: December 31, 2010, 17:12:09 »

Har du fått påminnelser om just dessa skulder tidigare? Nåt som ij kan bevisa?

Om du vet med säkerhet att ij inte kan bevisa ett sk*t, så bestrid med hänvisning till preskiption.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #2 skrivet: Januari 02, 2011, 18:33:44 »

Från 87-88 !!!

Jag hade bestridit som f-n.

( Om det nu gäller en konsumentskuld då ) , som företagare så hade jag nog gjort det med. ) 
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
blueswede
Jr. Member
**

Antal inlägg: 60

« Svara #3 skrivet: Februari 11, 2011, 19:36:17 »

Hej
 idag fick jag ett svar från ij om ovanstånde ärende som jag bestred va avslutad, känds gött och bli av med skuld på 20300 kr , bevisningen jag kunde ge va tydligen bra .................. det är inte var dag man blir glad när man ser ett brev från intrum justisia
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: