Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: får fogden gå in i lägenhet innan en delgivning  (läst 31598 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #15 skrivet: Juli 14, 2010, 13:11:42 »

Vad menas med kläm till den fan?
Haha, du är inte från Norrland märker jag! Grin

När man uttrycker sig så i ett sånt här sammanhang menar man naturligtvis att sätta dit personen ifråga så att polis/åklagare/domstol får reda ut saken.
För det är alltså olagligt att bereda sig tillträde i en låst lägenhet, och dessutom underföregivande av allmänställning (tex som kronofogde eller stämningsman).
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Annsie
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 233



« Svara #16 skrivet: Juli 14, 2010, 13:22:29 »

Jag bor i östersund ,vet inte om det tillhör Norrland riktigt.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #17 skrivet: Juli 14, 2010, 13:25:44 »

Jag bor i östersund ,vet inte om det tillhör Norrland riktigt.
Jodå, det är också Norrland.

Men nu fick du lära dig ett nytt uttryck! Cheesy

Jag anar att du trodde att jag mer elle mindre menade "slå den idioten på käften" eller nåt annat våldsamt, men så var det inte.
Kanske lite illa uttryckt, men jag antog att alla förstod vad som menades med uttrycket. Undecided
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Nightmare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1384


« Svara #18 skrivet: Juli 14, 2010, 13:56:32 »

Men man har väl rätt att bruka så mycket våld som lagen kräver för att hålla kvar dom tills polisen kommer, sen kan man ju inte rå för att vederbörande råkar falla olyckligt i tumultet en massa gånger. Grin

p.s Man ska aldrig kasta första stenen heter det väl.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #19 skrivet: Juli 14, 2010, 14:00:58 »

Men man har väl rätt att bruka så mycket våld som lagen kräver för att hålla kvar dom tills polisen kommer, sen kan man ju inte rå för att vederbörande råkar falla olyckligt i tumultet en massa gånger. Grin

p.s Man ska aldrig kasta första stenen heter det väl.
Grin
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #20 skrivet: Juli 14, 2010, 18:23:03 »

Hur gick det idag? Huh?
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
lesspåallt
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 152


« Svara #21 skrivet: Juli 15, 2010, 08:33:55 »

ingen jävel dök upp Sad får se om dom kommer idag.. jag är fortfarande taggad till 100 och är fortfarande förbannad att han gått till mina förälldrar  oxå.. Jag är trots allt 28 det var länge sen jag hade med dom o göra lol

men men vi får se om han kommer idag..
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #22 skrivet: Juli 15, 2010, 09:01:22 »

Jag önskar dig lycka till! Cool
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
lesspåallt
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 152


« Svara #23 skrivet: Juli 16, 2010, 12:34:05 »

UPPDATERING!!!

Kl 10.30 ringde det på dörren .. jag hade precis gått upp och stog i lakan endast och var helt naken under pga värmen och var på väg in i duchen.

utanför stog en av dom andra vaktmästarna och delgivningsmannen och jag frågade vad som gällde.
Jag har ett papper som du ska skriva på  fick jag höra och jag frågade rakt ut Är du från kronofogden och fick till svar JA!
Då vill jag se legitimation innan jag ens öppnar dörren svarade jag och han sa här är min legitimation och visade upp nått litet papper... jag svarade detta är ingen legitimation och kan jag få se en riktig legitimation och då sa han til vaktmästaren öppna dörren.

han sa aldrig vart han var ifrån och han gick till o med in ett steg i min lgh.. jag skiter i vilket han var inne i min lgh!!!
Upprörd som tusan ringde jag polisen o anmälde direkt och ska ner till snuten igen o göra anmälan för hon på telefon fick inte allt rätt när jag var upprörd o så.

Vaktmästaren hävdar att han är polisens delgivningsman och dom har rätt o öppna


ringde upp delgivingings bolaget och pratade med en trevlig kille från delta-kravek ab och han sa att dom har absolut inte rätt och göra som häntn här och han skickar det vidare till chefen för utredning och måndag om en vecka ska jag vänta ett samtal från han.

jag är såååå förbannad /kränkt och känner mig hotad just nu så det är inte sant
Loggat
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #24 skrivet: Juli 16, 2010, 12:43:27 »

Delgivare har gjort sig skyldig till följande:
 - Olaga intrång
 - Föregivande av allmän ställning

Du ska ha skadestånd från detta företag!
En muntlig ursäkt räcker inte!

Vaktmästaren är ett vittne.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
lesspåallt
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 152


« Svara #25 skrivet: Juli 16, 2010, 12:46:06 »

tillägg är att jag just nu sitter i telefon med polis /datainspektion /fastighetsbolag mm för jag kommer faan inte ge mig i detta..
jag kommer anmäla till allt jag kan och kommer även ta kontakt med tidningen.. även om jag inte vill ha mitt namn /ansikte ute i tidningen så kanske dom kan göra något repotage om detta och upplysa folk vad som är tillåtet o hur det inte får gå till....

återkommer när jag vet mer om allt som hänt idag..
Loggat
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #26 skrivet: Juli 16, 2010, 12:58:14 »

Kör hårt.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #27 skrivet: Juli 16, 2010, 14:02:26 »

Ja, håll oss uppdaterade!

Detta är en skandal som måste beivras med alla medel! Angry
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #28 skrivet: Juli 16, 2010, 15:02:12 »

Jag sitter och ler just nu.... inte¨på grund av det som hänt.... utan för att lesspåallt verkar vara fel person dom gjort det mot istället för en som varken vet bu eller bä!

KÖRT SÅ JÄVLA HÅRT DU BARA KAN NU !!!!    Grin
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
lesspåallt
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 152


« Svara #29 skrivet: Juli 16, 2010, 16:00:28 »

vad kan jag säga.. när jag vet att något gått fel till så  kan jag bli så jäkla stubborn som faan ..  min kompis sa att jag kan vara mer envis än 1000 åsnor när det väl gäller  Wink
Loggat
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: