Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Häng med från 0 och framåt - affärsverksamhet  (läst 50636 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inspirera
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 324


http://mdamz.blogspot.com


Hemsida
« Svara #15 skrivet: Juni 22, 2010, 22:02:11 »

Oj vilken rivstart tar gärna din URL.

Hoppas det går på räls nu för dej.  Wink
Loggat

Jag kan betecknas som en obekväm person där snällheten är en belastning för mig själv. nne

http://mdamz.blogspot.com
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #16 skrivet: Juni 22, 2010, 22:32:13 »

Fattigriddare!!Man kan vända och vrida på allt ju.Alla har ju inte samma öde men jag kan nog påpeka att man indirekt
är ansvarig för sina skulder.
Det finns många olika kategorier av folk som har skulder naturligtvist
1--Pga arbetsbrist m.m
2--Nada koll på ekonomin
3--Sjukdomar typ
4--No cash otroliga resa
5--Sedan finns det såna som mer eller mindre har skitit i skulder i den kategorin fanns jag innan.
Så med andra ord vänd inte för mycket bara:)
Loggat
NoCash
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 349



« Svara #17 skrivet: Juni 23, 2010, 10:51:10 »

Det finns många olika kategorier av folk som har skulder naturligtvist
1--Pga arbetsbrist m.m
2--Nada koll på ekonomin
3--Sjukdomar typ
4--No cash otroliga resa
5--Sedan finns det såna som mer eller mindre har skitit i skulder i den kategorin fanns jag innan.

Håller med Kenny555 för fullt! Att få göra rätt för sig är fan i mig inte så lätt, först får man inte och sedan kan man inte. Mitt livsöde är ett klart bevis på detta, med en trångsynt byråkrati blir inga realistiska mål nådda i någon form. Vi skuldsatta tillhör de eviga förlorarna forever... Evil
Loggat
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #18 skrivet: Juni 23, 2010, 11:27:03 »

Kenny, jag tycker väl inte jag vände och vred... men du skrev ju faktiskt att "hur kan du som är så smart vara skuldsatt"!  Undecided

Ja No Cash, jag tror alla håller med om det att det finns olika kategorier, men det är ju ingen åsikt utan fakta.
Och att som Kenny skriver att alla har ansvar för sina skulder kan jag hålla med om i kategori 2 och 5!
Men hur ska man kunna ta ansvar för arbetsbrist, sjukdom och annat...
Att sedan ta ett ansvar för att rätta till sina skulder är ju inte heller alltid så lätt, för vissa är det ju omöjligt. Alla kan inte t.ex hålla sig borta i 4 år. Nu menar jag inte alls att det är fel på något sätt att hålla sig borta, men alla har inte samma förutsättningar och möjligheter!
Loggat
HCP
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #19 skrivet: Juni 23, 2010, 12:21:10 »

Morgonen har jag pillat lite på möjligheterna till tillbehör till nya produkten jag tillverkade.
Gjorde en snabbprototyp och la ut i shoppen för en dryg hundring, sa bara pang pang pang så var det en ny order vars ordervärde helt betalar framställningskostnaden och tiden för prototypen.

Ni som frågat efter URL, har inte glömt er. Bara inte gett er länken än, dels vill jag få fart på kunderna lite till då jag vet att det säkerligen finns fler driftiga människor här vill jag inte ha min logiskt sett korkade affärsidé stulen på direkten, då tråden bevisar att början varit okej Smiley
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #20 skrivet: Juni 23, 2010, 12:32:59 »

Bra ju att du får så bra snurr på dina affärer.Jag fattar att du har bra datakunskaper,det är en fördel alla dagar.
Hur får du ut dina saker via google eller vad.För folk hittar inte saker bara sådär hux flux.Hur gör du din reklam
fördelaktig för att folk ska kunna hitta din sida tex.Jag vet att det är inte så enkelt att få ut sina saker så folk får nys
på ens sida man kanske lägger ut.Hoppas det går kanon för dina affärer som du själv säger är det en klockren affär och ide behåll
den för dig själv.Jag vet det fightas mycket för att sno från varandra eller lägga lägre priser än alla andra.
Säljer an massa på Tradera där märker jag av detta syndrom lägger man ut en sak för 200:- nog fasen är det någon annan som säljer samma vara för 175:-.Bara ett tips men det vet du absolut sedan innan fattar jag Wink
Loggat
NoCash
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 349



« Svara #21 skrivet: Juni 23, 2010, 15:17:16 »

Ja No Cash, jag tror alla håller med om det att det finns olika kategorier, men det är ju ingen åsikt utan fakta.
Och att som Kenny skriver att alla har ansvar för sina skulder kan jag hålla med om i kategori 2 och 5!
Men hur ska man kunna ta ansvar för arbetsbrist, sjukdom och annat...
Att sedan ta ett ansvar för att rätta till sina skulder är ju inte heller alltid så lätt, för vissa är det ju omöjligt. Alla kan inte t.ex hålla sig borta i 4 år. Nu menar jag inte alls att det är fel på något sätt att hålla sig borta, men alla har inte samma förutsättningar och möjligheter!

Helt rätt FattigaRiddare! Arbetsbrist, sjukdom sin egen eller barn, skilsmässa med mera ligger också utanför vad man kan råda över i slutändan. Man kan inte styra det slutgiltiga resultatet på grund av olika parametrar.

Jag tror ingen vill vara skuldsatt i dagens samhälle, med tanke på vad det medför...

Vissa har tur eller andra förutsättningar att bli skuldfri. Andra har det inte... Se bara på det ynka fåtal som får en skuldsanering beviljad, det säger allt eller hur?
Loggat
HCP
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #22 skrivet: Juni 23, 2010, 17:56:59 »

Bra ju att du får så bra snurr på dina affärer.Jag fattar att du har bra datakunskaper,det är en fördel alla dagar.
Hur får du ut dina saker via google eller vad.För folk hittar inte saker bara sådär hux flux.Hur gör du din reklam
fördelaktig för att folk ska kunna hitta din sida tex.Jag vet att det är inte så enkelt att få ut sina saker så folk får nys
på ens sida man kanske lägger ut.Hoppas det går kanon för dina affärer som du själv säger är det en klockren affär och ide behåll
den för dig själv.Jag vet det fightas mycket för att sno från varandra eller lägga lägre priser än alla andra.
Säljer an massa på Tradera där märker jag av detta syndrom lägger man ut en sak för 200:- nog fasen är det någon annan som säljer samma vara för 175:-.Bara ett tips men det vet du absolut sedan innan fattar jag Wink

Det absolut viktigaste när man har en hemsida, webbshopp eller blogg för den delen är att den lirar bra mot google, att man optimerar sökord.
Jämför det med en korvgubbe som är tyst, och en som gapar o ylar om att han har korv.

Sen har jag sedan tidigare ett stort nät av sajter inom olika kategorier som drar trafik från google, på dessa landningssidor kan jag sedan optimera för sökorden eller skicka vidare till den sajt jag vill boosta trafik till.

Tradera är inte min grejj, på tok för mycket manuella saker att göra Smiley

För att vara dagarna innan folk får pengar är jag förvånad över antalet beställningar, det brukar öka runt den 25;e varje månad.
Loggat
JohanHva
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 258


« Svara #23 skrivet: Juni 23, 2010, 18:15:43 »

Bra ju att du får så bra snurr på dina affärer.Jag fattar att du har bra datakunskaper,det är en fördel alla dagar.
Hur får du ut dina saker via google eller vad.För folk hittar inte saker bara sådär hux flux.Hur gör du din reklam
fördelaktig för att folk ska kunna hitta din sida tex.Jag vet att det är inte så enkelt att få ut sina saker så folk får nys
på ens sida man kanske lägger ut.Hoppas det går kanon för dina affärer som du själv säger är det en klockren affär och ide behåll
den för dig själv.Jag vet det fightas mycket för att sno från varandra eller lägga lägre priser än alla andra.
Säljer an massa på Tradera där märker jag av detta syndrom lägger man ut en sak för 200:- nog fasen är det någon annan som säljer samma vara för 175:-.Bara ett tips men det vet du absolut sedan innan fattar jag Wink

Det absolut viktigaste när man har en hemsida, webbshopp eller blogg för den delen är att den lirar bra mot google, att man optimerar sökord.
Jämför det med en korvgubbe som är tyst, och en som gapar o ylar om att han har korv.

Sen har jag sedan tidigare ett stort nät av sajter inom olika kategorier som drar trafik från google, på dessa landningssidor kan jag sedan optimera för sökorden eller skicka vidare till den sajt jag vill boosta trafik till.

Tradera är inte min grejj, på tok för mycket manuella saker att göra Smiley

För att vara dagarna innan folk får pengar är jag förvånad över antalet beställningar, det brukar öka runt den 25;e varje månad.
Jag håller med om att det brukade vara för mycket jobb med tradera men nu använder vi Sello som gör arbetet mycket lättare
Vi har nog drygt 30% av vår försäljning via Tradera
Loggat
petterniklas
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 810



« Svara #24 skrivet: Juni 23, 2010, 19:19:13 »

Citat
För att vara dagarna innan folk får pengar är jag förvånad över antalet beställningar, det brukar öka runt den 25;e varje månad.

Skattepengar
Loggat

Skuldfri efter 20 år...
Mats A
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 748



« Svara #25 skrivet: Juni 23, 2010, 19:28:42 »

HCP, du verkar vara en hejjare på affärer och internetförsäljning.
Man nästan bara väntar på en spricka i dina upplägg  Cheesy
Än så länge har jag inte hittat några. Mycket Intressant!

Men personligen är jag än så länge en endast en betraktare.
Men vem f_n skulle inte vilja ha dina resurser iform av ork och lust.

Följer tråden........
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #26 skrivet: Juni 23, 2010, 20:06:24 »


För att vara dagarna innan folk får pengar är jag förvånad över antalet beställningar, det brukar öka runt den 25;e varje månad.

Det beror kanske på att många får lön innan midsommar, jag får min imorgon, men i vanliga fall får jag den 27:e!
Loggat
HCP
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #27 skrivet: Juni 23, 2010, 20:37:19 »

HCP, du verkar vara en hejjare på affärer och internetförsäljning.
Man nästan bara väntar på en spricka i dina upplägg  Cheesy
Än så länge har jag inte hittat några. Mycket Intressant!

Men personligen är jag än så länge en endast en betraktare.
Men vem f_n skulle inte vilja ha dina resurser iform av ork och lust.

Följer tråden........

Ojojoj, sprickor finns de gott om Smiley
Har väl slösat 1500-2000 spänn detta året på sajter som inte bär sig själva t.ex.

Men än sålänge är sprickorna inte så stora att all vinst ramlar ner, då börjar det tecken på att strategin är fel Smiley

Varit en lugn dag änsålänge, en order bara
Loggat
HCP
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #28 skrivet: Juni 26, 2010, 13:49:39 »

Inte hänt så mycket senaste dagarna förutom att jag sitter på en brygga med fiskespö och smyger på en kall öl Smiley
Börjar få slut på prylar som är tillverkade, blir att ligga i en timme imorrn så man ökar upp lagerstatusen lite.

Ordrarna rullar på, det ökar i förväntad mängd om man ska titta på orderfrekvenser runt lönetid.

Loggat
HCP
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 149


« Svara #29 skrivet: Juli 13, 2010, 14:38:33 »

Går i rasande fart, hinner knappt slösurfa på forum längre.

Omsatt 29.000 lite drygt sedan starten, 82 kunder i shoppen, drygt 1-2 ordrar per dag.
Hittils bara utgifter på ett par tusenlappar (moms/skatt till staten), resterande satte jag in på mitt konto på KFM.

Som addendum, har fått massor med PM om fråga om URL, ni är inte glömda.
Vill bara landa på marknaden innan någon får tjuvkika Wink
Loggat
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: