Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Följ min resa på Tradera!  (läst 164612 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #180 skrivet: Maj 07, 2010, 22:45:10 »

Nu är man hemma efter en hel veckas megaslit.Jo så här blev det,sambon talade om för mig att jag fått
brev från Posten.Dom ville veta vad som fanns i paketet+värdet.Jag knåpade ihop en bra story att vi skickade 5 kg kaffe
och lite halvfabrikat till vår vän i Kina:)Smiley--(Vivian).
Efter ett tag undrade jag om hon ville göra oss en tjänst dvs köpa lite kläder badbyxor etc.
Värdet bör kanske vara 700:- skrev jag.
I Torsdags fick jag en avi att hämta ut ett paket på Ica supermarket mot betalningen 293 riksdaler.
Det bör då vara lite tullavgift+moms och postens avgifter.Men det är helt ok för nu kom det lite Ed Hardy brillor.
Guccibrillor.Piloteglasögon lite Ed hardy badkläder+mäns T-Shirtar:)
Dessa 293:- överlever jag absolut för det blir ok + ändå
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #181 skrivet: Maj 07, 2010, 22:59:21 »

som jag sa tidigare. Det är det ända som kan hända. Lite små paket skiter dem i så lite tull och andra avgifter får man ta ibland. Smart drag vill jag säga. Lycka till med försäljningen. Grin
Loggat
Robert36
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1261



Hemsida
« Svara #182 skrivet: Maj 12, 2010, 14:44:43 »

Ha-ha-ha, det svänger i solisbranschen. Min vinst investerade jag i nya solglasögon och satte ut nya auktioner. Idag kom ett mail från Tradera som meddelade att jag var avstängd 6 månader. Så nu sitter jag +/0 men med fett många solglasögon Grin

-Åhhh, solglasögon i födelsedagspresent...i år igen Grin Grin Grin

Skit samma, jag visste spelreglerna, losade inget men har en massa brillor.

Snipp, snapp, snut - så var sagan slut! Wink
Loggat

kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #183 skrivet: Maj 12, 2010, 17:26:38 »

Ajja bajja Robert du skulle juuuuuuuuuuuuuuu.Nytt alias funkar med:)Men tänk logiskt som jag skrev innan.
Sälj max 10 saker stoppa sedan då kan det fungera.Men över 10 sålda brukar bli tjong ballong utslängd ungefär.
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #184 skrivet: Maj 12, 2010, 23:46:30 »

Ha-ha-ha, det svänger i solisbranschen. Min vinst investerade jag i nya solglasögon och satte ut nya auktioner. Idag kom ett mail från Tradera som meddelade att jag var avstängd 6 månader. Så nu sitter jag +/0 men med fett många solglasögon Grin

-Åhhh, solglasögon i födelsedagspresent...i år igen Grin Grin Grin

Skit samma, jag visste spelreglerna, losade inget men har en massa brillor.

Snipp, snapp, snut - så var sagan slut! Wink

Skrev dem av vilken orsak du blev avstängd? Det ända dem kan stänga av dig för är väl att du agerat som ett företag. För ingen kan väl veta vilken rätt du har att sälja solglasögon och om dem är äkta eller inte. Låt säga att jag har köpt upp ett parti glasögon och då kan varken tillverkar eller tradera gnälla
Loggat
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #185 skrivet: Maj 13, 2010, 00:17:01 »

Det är väl det att enligt Traderas regler får man inte sälja kopior om man inte skriver att det är kopior!
Och jag antar att Robert inte hade det, utan bara skrivit typ Ed Hardy eller Ray Ban!
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #186 skrivet: Maj 13, 2010, 00:28:14 »

Tror inte ens Tradera ser mellan fingrarna ens om man skulle skriva kopior.
Deras policy är original inga kopior
Loggat
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #187 skrivet: Maj 13, 2010, 00:39:14 »

Jo du har nog rätt Kenny, dom är stenhårda där, var inne och läste lite och man får inte "friskriva" sig heller som dom kallar det!
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #188 skrivet: Maj 13, 2010, 00:45:41 »

Det är en stor skillnad mellan kopior och piratkopior. Men fråga gäller inte det. Tradera kan väl inte bara misstänka utan dem måste väl för tusan kunna bevisa att det är piratkopior.
Loggat
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #189 skrivet: Maj 13, 2010, 09:03:32 »

Jag förstår hur du menar Leffa, men det blir ju ganska uppenbart när någon lägger ut 10 st Ray Ban!
Och skulle det nu vara 10 äkta Ray Ban så skulle man säkert bli misstänkt för att dom var stulna, och skulle dom mot förmodan inte vara stulna, så tror jag inte att om någon person sitter hemma med 10 äkta "ärliga" Ray Ban skulle vara på Tradera och kränga dom där!  Smiley
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #190 skrivet: Maj 13, 2010, 09:13:58 »

Sant Fattigriddare du har rätt tankegång.Samma gäller alla märkessaker sannorlikheten till att man ligger inne med
kanske 20 olika saker som är märkessaker är ganska osannorlikt.
Bara kolla de 2 jag har kollat upp lite.Otroligt nog finns dessa kvar på Tradera
lillbus08   denna personen har lyckats med att sälja Ed Hardy kläder 76 olika plagg.Bara det är helt otroligt för mig att det går.
yamanako  denna personen har 70 avslutade auktioner och säljer fortfarande bikinisar märkesvaror.
Antingen har dom otrolig tur eller så har dom lyckats skrapa fram något bevis på att det är äkta vara.
Men det kanske räcker med 1 intyg på 1 plagg så är det fritt fram att lattja på Tradera.
Lyckas man bara hitta hållhaken då kan man göra grova kulor på Tradera.
Sedan angående Ray ban glasögon så tittar man på avslutade auktioner på just detta så ser man ett mönster säljer man över 10 stycken
då är det gonatt med försäljning på Tradera.
Man kanske skulle kunna kringå detta genom att sälja 10 olika saker och typ putta in 3 Ray ban ögon var månad då kanske det skulle gå.
Men att sätta in 10-20 stycken/Månad det blir liksom lite för mycket
Loggat
Robert36
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1261



Hemsida
« Svara #191 skrivet: Maj 13, 2010, 09:39:34 »

Så här såg brevet från Tradera ut. Ok, jag får gilla läget, men samtidigt känns det lite märkligt när hela Tradera svämmar över av kopior.



"Vi måste dessvärre meddela dig att ditt konto på Tradera har spärrats i 6 månader från dagens datum.

Anledningen till spärren är överträdelser mot Traderas gällande regler och avtal då vi har uppmärksammat att det har förekommit en del olovlig handel från det.

Som du säkert känner till så är det är inte tillåtet att sälja märkeskopior på Tradera. Detta framgår
av vårt användaravtal som du godkände när du registrerade kontot.
Det är också förbjudet enligt lag att inkräkta på andra parters immateriella rättigheter (som varumärke eller upphovsrätt) och att sälja otillåtna kopior och förfalskningar.

Det är alltid varje säljares ansvar att se till att de objekt som läggs upp till försäljning är tillåtna enligt Traderas regler och gällande lagstiftning.

Vi har vidtagit denna åtgärd efter noggrant övervägande av tidigare regelbrott på ditt konto eller på grund utav omfattningen vid detta tillfälle.

Om du anser att detta inte är korrekt och det finns intyg som styrker att dessa objekt är original, ber vi er att inkomma med underlag för detta. Intyget ska kunna styrkas av aktuell rättighetsinnehavare och måste därför innehålla kontaktuppgifter för verifiering av dess äkthet.

I samband med spärren av ditt konto på Tradera har alla dina aktiva bud och auktioner tagits bort. Under den aktuella perioden kommer det inte vara möjligt att använda dig av tjänsten.

Behöver du komma åt information angående auktioner som avslutades innan ditt konto spärrades kan du göra det genom de e-postmeddelanden som Tradera skickat efter varje auktion som avslutats med en vinnare.

Under tiden för spärren får du inte registrera dig för ett nytt konto eller med hjälp av ett annat befintligt konto använda Tradera på något sätt. Varje försök till registrering eller användande av Tradera på något sätt kommer att leda till en permanent spärrning utan någon möjlighet till återaktivering.


Tack för din förståelse och samarbete i denna fråga.

Här kan du läsa våra regler och avtal:
http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=1206
http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=1422
http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=1042


Med vänlig hälsning

Supporten på Tradera.com"
Loggat

fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #192 skrivet: Maj 13, 2010, 22:45:36 »

Så här såg brevet från Tradera ut. Ok, jag får gilla läget, men samtidigt känns det lite märkligt när hela Tradera svämmar över av kopior.


Ja absolut, det mesta är helt klart kopior!
Om jag själv kollar efter något på Tradera så fattar man ju ganska snabbt om en säljare har mängder utav samma märkesvara att det är kopior, och lägger jag då bud så är jag medveten om det.
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #193 skrivet: Maj 13, 2010, 22:48:35 »

Original-Kopior fungerar bra det med:) Wink
Loggat
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #194 skrivet: Maj 13, 2010, 23:15:06 »

 Grin

Sen beror det ju på tycke och smak, skulle själv aldrig köpa ett par solbrillor för flera tusen, för jag vet hur jag är, man slarvar bort dom eller sitter sönder dom eller nåt!  Cool
Däremot när det gäller jeans eller Converse får det gärna vara äkta vara, men det håller ju också länge!
Loggat
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: