Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Följ min resa på Tradera!  (läst 165080 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Robert36
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1261



Hemsida
« Svara #165 skrivet: April 24, 2010, 20:08:08 »

Så här gick det till slut:

Inköp+avgift Western Union 1.210
Avgift Tradera                          276
Porto                                       288

Totala utlägg                        1.774



Försäljning på Tradera totalt 3.244

Vinst 1.470

Jobbigt? Nej, däremot rätt kul.
Struligt? Nja, inte direkt.
Göra igen? Vet ej.

Loggat

kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #166 skrivet: April 24, 2010, 20:12:40 »

Tänk på vad jag skrev till dig innan ;)Jag kollar otroligt mycket och ser vad som
sker på Tradera,Glöm inte glöm inte glöm inte
Kanon Robert
Loggat
Robert36
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1261



Hemsida
« Svara #167 skrivet: April 24, 2010, 21:50:46 »

Tänk på vad jag skrev till dig innan ;)Jag kollar otroligt mycket och ser vad som
sker på Tradera,Glöm inte glöm inte glöm inte
Kanon Robert
Tack, dina råd har betytt väldigt mycket!
Loggat

kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #168 skrivet: April 24, 2010, 21:58:32 »

Lugnt fakturan kommer igår Grin Grin
Satsa på korsetter dvs de ovanliga det verkar kunna betala bra:)
Jag letar för fullt tills jag hittar det som fungerar bäst,men det tar tid och you know why
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #169 skrivet: April 25, 2010, 00:23:09 »

Måste tacka Robert och även Kenny555 som har bjudet på den här resan. Har inte hunnit egna så mycket tid åt alibaba men så pass mycket har jag tittat runt och det finns fan mer än mest. Som gammal handlar i både Sverige och på export så finns det en uppsjö av intressanta saker att göra. Som allt annat man kan tjäna pengar på så finns det risker, men vad fan kan man bli mer skuldsatt Grin
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #170 skrivet: April 25, 2010, 12:05:15 »

Jag måste tillkännage alla som ens har funderingar på att sälja saker på Tradera!!!!
Jag har skrivit PM till Robert ang Tradera för att varna honom för vad Tradera sysslar med.
Sälj massa saker på Tradera om ni hittar bra saker.Men tänk efter otroligt massor innan ni funderar på att sälja ex
Ray ban--Dior--Police--Alla märkesvaror granskas otroligt mycket på Tradera.Jag har kollat upp massor av auktioner
påbörjade och avslutade.Många har blivit avstängda från Tradera enbart pga dom anser det är kopior på varumärken.
Oavsett om det är Solglaögon/Kläder eller något i den stilen.
På detta sätt vill jag bara puffa och varna för detta till alla som följt denna tråd en tid.
Dom stora pengarna gör man på märkesvaror men problemet är egentligen att om du tex säljer 20-40 olika märkessaker
då kommer man säkert med i deras granskning.Och summan blir då anar dom eller misstänker då får du ingen varning utan svaret blir
ett mejl tack och adjö i 6 månader utan någon direkt förklaring förutom deras trevliga mejl Grin
Efter massa koll så ser jag att i regel blir ca 10 personer avstängda på Tradera enbart på detta med märkesvaror.
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #171 skrivet: April 25, 2010, 17:02:26 »

Har sett ett nytt sätt att komma runt lite importregler ska även fungera på alkohol och tobak. Riktigt hur regelverket ser har jag inte tid att sätta mig in i för tillfälle. Om man reser in i Sverige från ett icke EU-land får man ta med sig varor för runt 4000 - 5000kr utan att slippa vare sig tull eller moms. Exakt belopp har jag inte i huvudet men någon annan kanske vet?

Om man då köper FOB från Kina för under detta belopp och själv står för frakten så ska det vara grönt vad det avser tull och moms. Tror det blir lite värre om företaget står för frakten. Kom i håg att jag inte är hundra procent säker på det här men om någon har tid att forska så skulle många blir glad att veta vilka exakta regler som gäller.
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #172 skrivet: April 25, 2010, 18:11:26 »

Har lite koll men kolla in på www.tullverket.se där hittar du det mesta man behöver veta
för att kanske eventuellt kunna kringå en del saker Cheesy Grin
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #173 skrivet: April 25, 2010, 18:45:53 »

Har lite koll men kolla in på www.tullverket.se där hittar du det mesta man behöver veta
för att kanske eventuellt kunna kringå en del saker Cheesy Grin

Själv har jag lite dåligt med tid då jag jobbar ganska mycket men har heller inte så bråttom. Tycker trots allt att tråden fyller en stor funktion då vi kan diskutera lösningar av olika slag.

Har man redan en ordinarie inkomst så behöver man inte sikta så förbannat högt. Robets affär tycker jag är sund. Tänka att öka sin inkomst med 1000 eller kanske 2000kr när man har bara 3000kr kvar efter alla utgifter är betalda. Låt säga att man tjänare 1000kr extra i månaden. Då har man ökat sin köpkraft med runt 33%. För varje krona man tjänar över kostnaderna är ju pengar man kan göra vad man vill med. Alltså man behöver inte tjäna stor pengar för att saker ska bli bättre

naturligtvis ska jag forska lite i det här när jag har klarat av dyngan hos kfm. Ska in med en bestridan mot IJ i dagarna sedan så väntar jag på svar från två inkasso bolag samtidigt så ska jag sticka ett svärd i Hjärta på AK-finans Grin

Säg vad man vill om Inkasso men sysselsatt blir man Grin


Loggat
Robert36
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1261



Hemsida
« Svara #174 skrivet: April 25, 2010, 19:47:22 »

Har lite koll men kolla in på www.tullverket.se där hittar du det mesta man behöver veta
för att kanske eventuellt kunna kringå en del saker Cheesy Grin

Själv har jag lite dåligt med tid då jag jobbar ganska mycket men har heller inte så bråttom. Tycker trots allt att tråden fyller en stor funktion då vi kan diskutera lösningar av olika slag.

Har man redan en ordinarie inkomst så behöver man inte sikta så förbannat högt. Robets affär tycker jag är sund. Tänka att öka sin inkomst med 1000 eller kanske 2000kr när man har bara 3000kr kvar efter alla utgifter är betalda. Låt säga att man tjänare 1000kr extra i månaden. Då har man ökat sin köpkraft med runt 33%. För varje krona man tjänar över kostnaderna är ju pengar man kan göra vad man vill med. Alltså man behöver inte tjäna stor pengar för att saker ska bli bättre

naturligtvis ska jag forska lite i det här när jag har klarat av dyngan hos kfm. Ska in med en bestridan mot IJ i dagarna sedan så väntar jag på svar från två inkasso bolag samtidigt så ska jag sticka ett svärd i Hjärta på AK-finans Grin

Säg vad man vill om Inkasso men sysselsatt blir man Grin



Jag ville som sagt inte krångla till det, går säkert att tjäna mer på Tradera, men nästan 1500 på en månad utan större ansträngning gör skillnad för mig, goa extrapengar. Jag kör nog vidare, det var rätt kul det här. En annan sak, det var ingen större skillnad i buden oavsett när i månaden jag lade ut dem.
Loggat

kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #175 skrivet: April 25, 2010, 20:06:51 »

Helt ärligt så är man smart och andvänder huvudet så kan man ganska enkelt tjäna mellan 2-5000:- på Tradera.
Men som alltid gäller man måste engagera sig lite med för att få det till att gå ihop.Många sitter mycket på den berömda baken
och bara mest tänker tänker och tänker utan att något sker.
Helt ärligt så förstår jag inte att man inte tar den chansen att köpa billigt sälja dyrare på Tradera,det finns alla möjligheter
om man bara andvänder huvudet.På detta forum finns massa personer som verkligen skulle kunna,men jag tror det fattas ideer
och engagemang.Utan den gnistan blir det aldrig + på kontot,alla extra pengar borde ju vara guld värda för den som betalar skulder
till KFM/Inkassobolagen.Men alla är olika en del hoppas pengarna trillar ner från luften,jag har rått massa personer i vår bekampskapskrets
fasen kolla vad vi gör det skulle du ju med kunna.Och vad sker??Jo baken som alltid det är ju jobbigt det tar tid jag kan inte.
Ja ja har man det resonemangen då ska man heller inte ens fundera på att tjäna extra som alla vill göra
Loggat
kickan53
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 20


« Svara #176 skrivet: April 27, 2010, 09:47:36 »

Ja där håller jag kanske inte riktigt med dig. Många lever ju redan på marginalerna och för att bedriva handel
krävs väl det någon form av kapital? Har ju själv studerat import från Kina och det blir ju en del pengar du måste
ligga ute med. Fraktkostnaden är ju inte precis billig och oftast måste du köpa flera varor av samma märke för
att du ska få handla. Men iden är bra och man kan tjäna sig en hacka. Själv skulle jag nog göra det men behöver
ha ett startkapital först så det får vänta av den anledningen.
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #177 skrivet: April 27, 2010, 11:18:56 »

Visst behöver man kapital men som jag skrev det gäller att brinna för något.
Kapital räcker med 1000:- 1 enda gång dvs det gäller till att se till att den 1000 pengen förökar sig.
Positivt tänkande brukar fungera alla dagar.Man ska inte tänka kapital på 5000:-
Alla måste väl oavsett kunna plåga sig och undvara 1000:- även om  det kanske tar 2 månader att hitta dessa.
Är man inte villig till att dra ner på något för att kanske kunna vinna mer.Ja då ska man inte sälja saker,av egen erfarenhet så
ok vi har inga direkta ekonomiska problem även att vi betalar en bra flock.Men den 1000 lappen har genererat i minst 80.000:-
PS!!!Det gäller att se långt framåt inte ruscha för att pengarna ska öka fort.Ska du göra stora pengar fort då kommer du behöva
att vara kriminell eller ta alldeles för stora risker.Och det vill vi ju absolut inte
OBS!!!POSITIVT TÄNKANDE brukar belöna sig
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #178 skrivet: Maj 03, 2010, 20:07:15 »

Nyinkommet från Kina är idag 24 olika plagg av Ed Hardy.Massa bikinis en del herr-Tshirtar
+att man fick en present från Vivian:)
Jätte trevlig är hon verkligen.
Väntar på ytterligare 1 kinapaket men jag misstänker att detta fastnat i tullen.
Har vart där i 2 dagar nu i vanliga fall släpps det efter ett par timmar efter registrering på ems-Tracking.
I detta paket finns en flock Ray Ban Dior Gucci Pilote glasögon.
Dom kommer troligen sälja bra om man nu får dom:)
Väntar med spänning
Loggat
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #179 skrivet: Maj 07, 2010, 12:12:48 »

Hur går det med sista paketet som har varit hos tullen i två dagar? Nyfiken så det förslår Grin Hoppas att det inte var något större bekymmer
Loggat
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: