Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Följ min resa på Tradera!  (läst 165066 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Leffa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2156



« Svara #135 skrivet: April 12, 2010, 07:37:21 »

Men jag fattar fortfarande inte!  Huh?
Det är alltså någon som har vunnit och nu i efterhand vill pruta!? Har jag aldrig varit med om!
Men hon har ju inte sett dom irl ännu, hur kan hon då veta att dom inte är fina!?
Nä, lagt bud ligger, har hon ändrat sig får hon räkna med negativt omdöme!

Förläng auktionen då. Lägg in dem igen.

Tyvärr tror jag inte det är någon ide, du har ju redan blivit debiterad auktionsavgiften, och där missar man ju en del i såfall.
Sen måste man ju ge henne en chans att betala innan man lägger ut den igen, hon har ju ändå vinnande bud.

Hur mycket ligger auktionsavgiften på? Är det procent på varans pris eller är det en fast kostnad?
Loggat
Robert36
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1261



Hemsida
« Svara #136 skrivet: April 12, 2010, 08:51:50 »

Men jag fattar fortfarande inte!  Huh?
Det är alltså någon som har vunnit och nu i efterhand vill pruta!? Har jag aldrig varit med om!
Men hon har ju inte sett dom irl ännu, hur kan hon då veta att dom inte är fina!?
Nä, lagt bud ligger, har hon ändrat sig får hon räkna med negativt omdöme!

Förläng auktionen då. Lägg in dem igen.

Tyvärr tror jag inte det är någon ide, du har ju redan blivit debiterad auktionsavgiften, och där missar man ju en del i såfall.
Sen måste man ju ge henne en chans att betala innan man lägger ut den igen, hon har ju ändå vinnande bud.
Japp, hon ringde och ville pruta för att glasögonen inte såg så fina ut på bild. Extra trist när näst högsta budet låg 5 kronor under. Jag kommer väl inte agera mer än med ett dåligt omdöme, det var ju inte för att få en massa strul som jag testade Tradera. Fattar inte riktigt hur hon kan med, blev lite sur i telefonen. Tror nog inte jag kan räkna med dessa pengar.

En  köpare har betalat, hans glasögon skickas idag, en har skrivit att han betalar när han får pengar, det får jag ta, jag har inte specat när betalningen ska ske och den fjärde har inte hört av sig ännu.


Loggat

fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #137 skrivet: April 12, 2010, 10:40:12 »

Japp, hon ringde och ville pruta för att glasögonen inte såg så fina ut på bild. Extra trist när näst högsta budet låg 5 kronor under. Jag kommer väl inte agera mer än med ett dåligt omdöme, det var ju inte för att få en massa strul som jag testade Tradera. Fattar inte riktigt hur hon kan med, blev lite sur i telefonen. Tror nog inte jag kan räkna med dessa pengar.

En  köpare har betalat, hans glasögon skickas idag, en har skrivit att han betalar när han får pengar, det får jag ta, jag har inte specat när betalningen ska ske och den fjärde har inte hört av sig ännu.


Jag förstår att du blev sur, jag fattar inte heller hur hon kan med, men som sagt lagt bud ligger!
Hur ser hennes omdömen ut sedan tidigare? En strulmaja kanske! Du vet väl att du kan spärra henne för fortsatta bud på dina auktioner!
Vill du inte ha för mycket krångel, skriv i din objektsbeskrivning t.ex betalning inom 1 v, och vidare att har inte köparen hört av sig efter 1v till, alltså 2v sammanlagt läggs varan ut igen.
Enligt Traderas regler ska köpare och säljare ta kontakt inom 3 dagar ang betalningen.
Jag tror att en del är både på Blocket och Tradera och så blandar dom ihop saker och ting, på Blocket finns liksom inga regler som det gör på Tradera.



Hur mycket ligger auktionsavgiften på? Är det procent på varans pris eller är det en fast kostnad?

Försäljningsprovision  

Försäljningspris Provision
1-3 kr Gratis  
4-200 kr  3 kr + 7,5% av försäljningspriset  
201-1000 kr  18 kr + 4% på del av försäljningspriset som överstiger 200 kr  
1001-3499 kr  50 kr + 2% på del av försäljningspriset som överstiger 1000 kr  
3500 kr och uppåt  100 kr

Tillval

För att ytterligare lyfta fram ditt objekt kan du göra ett antal tillval när du skapar din annons. Tillvalen debiteras per annonsperiod, oavsett om ditt objekt blivit sålt eller inte. Omstartade annonser och automatiska repetitioner debiteras som nya annonsperioder.
  

Highlight 5 kr
Utvalt objekt 30 kr
Minibild + bildgalleri Gratis
Extrabild (objektsbild nr 2-5)  Gratis
Megabild (1024x768 pixlar) Gratis
 
Reservationspris 25 kr
Egenvald sluttid 10 kr
Fast pris (Köp nu) i auktion Gratis

Osåltavgift - om ditt objekt inte skulle bli sålt

Utropspris Osåltavgift
1-9 kr 0 kr
10 kr och uppåt 3 kr



Men som jag skrev tidigare får man tillbaka alla (tror jag) avgifter, i allafall provisionen om inte affären genomförs!
Loggat
kickan53
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 20


« Svara #138 skrivet: April 12, 2010, 11:07:44 »

Hejförlåt en novis inom detta område men jag är en hängiven traderare men då endast köp. Hur fasen får Ni
ihop så många objekt att sälja?? Köper ni på loppis eller?? Och sedan sälja det på Tradera?? Funderar skarpt
på att börja sälja istället för bara köpa men vet inte hur man kommer igång?? Kanske ska sälja tillbak
sakerna jag köpt själv Grin Grin. fast det är mest barnkläder och lite fina urnor och vaser. Robert jag väntar
med spänning för slutresultatet.Lycka till.
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #139 skrivet: April 12, 2010, 15:33:54 »

Upptäck Kina /Hong kong där finna megautbud men det gäller att hitta seriösa säljare over there.
Jag har iallafall fått mina 2 paket av 3 möjliga.Det sista paketet segar men är på båten iallafall.
Massa barnkläder finns på dessa sidor men man får räkna med att chansa lite det finns inga garantier direkt.
Loggat
kickan53
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 20


« Svara #140 skrivet: April 12, 2010, 17:05:34 »

Tack för tipset men hur söker jag efter sådana sidor, som sagt helt novis och urkass på datorer.
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #141 skrivet: April 12, 2010, 18:08:35 »

www.Alibaba.com där finner du en massa olika företag jag lovar dig du får sanslöst med massa
timmars spanande.Hitta bara något du tror på så lär det bli lite + på kontot:)
Måste tipsa lite med att vara försiktig för man vet i princip inget om säljaren som man betalar.
Dvs detta är ett test på att se vilka som är seriösa,än så länge har jag haft tur och hittat 2 seriösa säljare.
Leveranstiden på dessa har pendlat mellan 5-8 dagar det är helt ok tycker jag.
Ser redan nu att det jag handlat har bud på det dubbla inköpspriset men jag vet det kommer öka.
Mina investerade 4500:- lär troligen bli mellan 9-11000:-..Det är mycket enklare att sälja dyrare saker för då behöver
man inte sätta ut så många auktioner.
Loggat
JohanHva
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 258


« Svara #142 skrivet: April 12, 2010, 18:29:16 »

kolla gärna efter medlemmar som är goldmembers
dom har genomfört ett antal lyckade affärer
därför kan man känna sig lite säkrare om man handlar av dem
Loggat
kickan53
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 20


« Svara #143 skrivet: April 12, 2010, 19:11:12 »

Tack för dina tips och råd.Ska kolla runt lite först. Jag behöver lite extra inkomst nu när gubben blivit
arbetslös Grin Grin
Loggat
kickan53
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 20


« Svara #144 skrivet: April 12, 2010, 19:44:25 »

Har kollat runt lite och det verkar vara en djungel av grejor.Har Ni något råd vad man kan tänkas starta upp med??
Hittar inte kläder direkt?? Funderar på ODD Molly kanske??
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #145 skrivet: April 12, 2010, 22:23:57 »

Andvänd din fantasi det kommer man långt med.Andvänd sökmotorn dom har på Alibaba.
Har man ingen aning vad man ska leta efter och ingen fantasi då ska man nog inte sälja heller.
Ett tips kan vara se på Tradera vad folk önskar köpa bläddra bläddra titta titta lägg ner tid då finner du något.
Tro mig jag har ägnat massa timmar på att hitta saker som kan fungera och det har gett bra resultat med
men man måste ju hitta något nytt oftast.
Loggat
Noomi
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 755


« Svara #146 skrivet: April 12, 2010, 22:40:15 »

Jag hörde talas om en kvinna som fick det rätt bra ställt genom att sälja engelskt porslin som hon köpte in. Men hon sålde mycket på marknader med.
Loggat
kenny555
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1109



« Svara #147 skrivet: April 12, 2010, 22:46:33 »

1---Helruggigt pårriga korsetter funkar ofta helst vidriga på gränsen till forbidden typ Cheesy
2---Sexleksaker bruka vara otroligt poppis att handla(Titta på Traderas auktioner)
Kolla även utgångna auktioner så ser du vad folk köper.Betalar dom så säljer man ju allt
sen kan man ju skita i att tänka jösses,men tro mig världen är full av speciella människor.Speciellt på Tradera med:)Smiley
3---Snygga tröjor med nice tryck brukar med dra bra...
4---Som jag skrev innan andvänd fantasin
Loggat
kickan53
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 20


« Svara #148 skrivet: April 13, 2010, 00:07:31 »

Ja ärdet något jag har så är det fantasi, jag har hitat en del stuff men då jävlar får jag
inte till det där man ska skriva i rutan när man mejlar, olika tecken och bokstäver. Sedan ska man ju köpa typ
50 klänningar Shocked Shocked men får jag bara kläm på detta då blir det affärer. Cheesy Cheesy Behöver tips om vart man
skaffar bra och billigt emballage??För frakten alltså. Behöver väl en våg också, tips tack.
Loggat
fattigriddare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 871


« Svara #149 skrivet: April 13, 2010, 11:21:25 »

Har kollat runt lite och det verkar vara en djungel av grejor.Har Ni något råd vad man kan tänkas starta upp med??
Hittar inte kläder direkt?? Funderar på ODD Molly kanske??

Det tror jag stenhårt på, Odd Molly är hett!  Smiley
Loggat
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: