Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Då var det dags.  (läst 49773 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
alvedon
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 257



« Svara #30 skrivet: April 15, 2010, 16:09:01 »

Oookkkkeeejjjj...?  Snälla, säg att detta inte är kopierat rakt av?

Jo, tyvärr. Är du bländad av den fantastiska retoriken, eller vet du något jag inte vet? Grin
Loggat
cami
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 91


« Svara #31 skrivet: April 16, 2010, 08:21:59 »

Så fantastiskt oproffsigt med stavfel och ett smeknamn som avsändare... Herrejisses..

Nä, TYVÄRR vet jag inget mer än det som är helt uppenbart; "Pissonalen" på TCMS är nog den största samling idioter jag någonsin stött på...

Nästa svar du får från dom börjar säkert med "Chaaa"  Grin Grin Grin Grin (Märk stavningen)
Loggat
alvedon
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 257



« Svara #32 skrivet: April 16, 2010, 12:02:37 »

 Grin Grin Grin Grin Grin

Har jag tur så är deras "jurist" någon som kallar sig Bengan och har tömt papperskorgar på tingsrätten.
Loggat
cami
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 91


« Svara #33 skrivet: April 16, 2010, 12:50:46 »

Grin Grin Grin Grin Grin

Har jag tur så är deras "jurist" någon som kallar sig Bengan och har tömt papperskorgar på tingsrätten.

Haha, ska nog inte tas för en omöjlighet när man har med det skräpföretaget att göra!
Loggat
jomenvisst
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 9


« Svara #34 skrivet: April 17, 2010, 23:23:57 »

anmälde dem till d.i. idag för brott mot god inkassosed samt informerade dem att mitt bestridande kvarstår. påpekade även att de ska stämma mig då detta nu är en tvistefråga. hoppas de fortsätter skicka brev, behöver samla bevis på deras trakasserier. har redan fått en skuld till ett annat inkassobolag preskriberad och detta gav mig blodad tand Smiley vill tacka alla på detta forum som gett mig den info jag behöver för att ta tag i min katastrofala ekonomi.
Loggat
cami
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 91


« Svara #35 skrivet: April 29, 2010, 13:58:28 »

anmälde dem till d.i. idag för brott mot god inkassosed samt informerade dem att mitt bestridande kvarstår. påpekade även att de ska stämma mig då detta nu är en tvistefråga. hoppas de fortsätter skicka brev, behöver samla bevis på deras trakasserier. har redan fått en skuld till ett annat inkassobolag preskriberad och detta gav mig blodad tand Smiley vill tacka alla på detta forum som gett mig den info jag behöver för att ta tag i min katastrofala ekonomi.
Ha! Kan meddela att dom skiter blankt i om den är tvistig, sann och riktig överhuvudtaget! Det är ena riktiga kräk! Stå på dig, dom kommer att försöka köra dig i botten och skrämmas med sina osunda, omoraliska och olagliga metoder, men har du rätt så har du!!


ALVEDON!!! Hur har det gått för dig?
Loggat
alvedon
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 257



« Svara #36 skrivet: April 30, 2010, 03:51:05 »

ALVEDON!!! Hur har det gått för dig?

Det har inte hänt någonting nytt, det senaste jag hörde var ju att de lämnat ärendet till sin jurist och skulle återkomma. Jag väntar och vässar huggtänderna under tiden Wink
Loggat
500%ränta
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 229


« Svara #37 skrivet: April 30, 2010, 10:32:25 »

Den här tråden är lika nice som en toast skagen med kyld Grand Chablis,
en varm sommardag på en uteservering i skärgården!
Loggat
cami
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 91


« Svara #38 skrivet: Maj 03, 2010, 12:21:57 »

Har själv flyttat mitt inlägg till annan del av forumet.. Kiss
Loggat
alvedon
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 257



« Svara #39 skrivet: Juni 22, 2010, 11:10:24 »

Efter ytterligare några mail fram och tillbaka mellan mig och Transcom fick jag till sist beskedet att de skulle vända sig till fodringsägaren (Tele2) och fråga ifall de ville gå till tingsrätten. Och idag kom brevet: SAMTLIGA ÄRENDEN AVSKRIVNA!

 Grin Grin Grin Grin

Tack för alla tips kring formulering, och peptalk om att inte ge upp!

Loggat
corner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1464



« Svara #40 skrivet: Juni 22, 2010, 11:11:38 »

Grattis!!!  Grin så skönt när någon lyckas freda sig, det betyder jättemycket att få läsa att det går bra!
Loggat
alvedon
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 257



« Svara #41 skrivet: Juni 22, 2010, 11:19:00 »

Tack corner! Jag trodde faktiskt inte att de skulle ge sig, efter alla dessa låtsas-vara-dumma-mail och efter vad jag hört om deras metoder. Men nu har jag det svart på vitt - att jag hade rätt! Jag ska nog laminera brevet Cool


Loggat
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #42 skrivet: Juni 22, 2010, 13:37:32 »


Tack corner! Jag trodde faktiskt inte att de skulle ge sig, efter alla dessa låtsas-vara-dumma-mail och efter vad jag hört om deras metoder. Men nu har jag det svart på vitt - att jag hade rätt! Jag ska nog laminera brevet Cool




Ja. Spara dem.
Man vet ju inte ifall de försöker sälja dessa senare vidare så att ett annat bolag försöker med fuffens.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
alvedon
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 257



« Svara #43 skrivet: November 14, 2010, 03:03:12 »

Det har varit lite tyst från mitt håll på forumet den sista tiden - livet rullar på i lugn och skön takt, skuldfri (och dessutom helt prickfri om mindre än en månad!) och nöjd med att inga fler än Transcom verkade vilja visa sitt fyla tryne efter att jag blivit klar med min egen lilla "skuldsanering".

Men då! Får jag naturligtvis en hög brev från PBK. Sammanlagt ~10000.- på skulder från 1999-2004. Den här gången var jag dock ABSOLUT BENSÄKER - jag har haft koll på ekonomin så pass länge nu, preskription har inträtt för länge sedan och jag behöver inte ens låtsas att jag inte tagit emot några brev för de har helt enkelt inte skickat några! Men går det så går det, va? Dags att slåss igen alltså!

Det var i slutet av veckan, så jag skulle alltså vara tvungen att genomlida hela helgen innan jag kunde få iväg ett brev med posten. Men jag laddade upp, närapå tuggade fradga, och skickade istället en massa mail till dem (med samma innehåll som när jag bestred till Transcom) - både till deras allmänna adress och direkt till handläggaren som stod i brevet, dessutom med begärd leveransrapport. Inte ett ljud förstås. Jag föreställde mig redan hur länge jag skulle behöva bråka, vad jag skulle be om för råd här, och hur det skulle vara i Tingsrätten.

På måndagen skrev jag ut på jobbet och tågade iväg och köpte frimärken, fortfarande med ånga kommande ut ur öronen. Jag skulle bara snabbt inom hemmet innan jag skulle vidare till Posten för att REK:A försändelsen - och där, på hallmattan, låg ett brev från PBK. Vi får härmed bekräfta att samtliga ärenden är avskrivna.  Lips Sealed


Loggat
JohanHva
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 258


« Svara #44 skrivet: November 14, 2010, 09:25:46 »

GRATTIS Smiley Wink Cheesy Grin
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: