Det har varit lite tyst från mitt håll på forumet den sista tiden - livet rullar på i lugn och skön takt, skuldfri (och dessutom helt prickfri om mindre än en månad!) och nöjd med att inga fler än Transcom verkade vilja visa sitt fyla tryne efter att jag blivit klar med min egen lilla "skuldsanering".
Men då! Får jag naturligtvis en hög brev från PBK. Sammanlagt ~10000.- på skulder från 1999-2004. Den här gången var jag dock ABSOLUT BENSÄKER - jag har haft koll på ekonomin så pass länge nu, preskription har inträtt för länge sedan och jag behöver inte ens låtsas att jag inte tagit emot några brev för de har helt enkelt inte skickat några! Men går det så går det, va? Dags att slåss igen alltså!
Det var i slutet av veckan, så jag skulle alltså vara tvungen att genomlida hela helgen innan jag kunde få iväg ett brev med posten. Men jag laddade upp, närapå tuggade fradga, och skickade istället en massa mail till dem (med samma innehåll som när jag bestred till Transcom) - både till deras allmänna adress och direkt till handläggaren som stod i brevet, dessutom med begärd leveransrapport. Inte ett ljud förstås. Jag föreställde mig redan hur länge jag skulle behöva bråka, vad jag skulle be om för råd här, och hur det skulle vara i Tingsrätten.
På måndagen skrev jag ut på jobbet och tågade iväg och köpte frimärken, fortfarande med ånga kommande ut ur öronen. Jag skulle bara snabbt inom hemmet innan jag skulle vidare till Posten för att REK:A försändelsen - och där, på hallmattan, låg ett brev från PBK.
Vi får härmed bekräfta att samtliga ärenden är avskrivna.