Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur gör man??  (läst 3293 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rosa
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« skrivet: Oktober 13, 2010, 09:48:53 »

Hej! Helt ny på detta område tyvärr...Har hamnat i skiten med utmätning på a-kassan,csn och advokatskulder
 samt till FK.Lever på deltids a-kassa..Som alltså är utmätt...Fick också plötsligt ett brev från svensk delgivning där de rotat rätt på ett antal skulder från 1999-2006,bokklubbar (bonnier) och klädpostorder,samt någon  som jag inte ens fatta vad det var.Hur som helst,jag har inte hört något från dessa på x antal år.och jag tycker att många/alla är preskriberade nu.men jag skulle ju besvara detta,och bestred jag skulle det lämnas till kfm för utmätning ändå...Så hur gör man lämpligen med sådant här? Jag kan ju inte betala skulden (30000) ändå,och har ju redan utmätning...är det ens ide att bestrida? lönar det sig eller vad gör man?
Jag har mått psykiskt skit flera år och stoppat huvudet i sanden för länge nu...Men hur gör man om det dyker upp sånt här skit hela tiden,som man trott va gammalt???Finns det någon mall om man skall skriva eller maila??
Har läst flera trådar,men inte hittat det enkla rätta svaret eftersom många har så olika erfarenhet...
hjälp snälla....
Loggat
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« Svara #1 skrivet: November 08, 2010, 08:31:03 »

Hävda ALLTID presk om du inte är helt säker på att skulden är giltig. Om du inte har fått påminnelser under flera år på en skuld..ska du hävda presk.
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: