Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: 2 "enkla" sätt att tjäna lite extra.  (läst 22996 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Robert36
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1261



Hemsida
« skrivet: Mars 08, 2010, 23:05:46 »

Har testat båda med framgång.

1. Bodde vid ett tillfälle ganska nära puben i "The håla". Ställde mig utanför vid stängningsdax och dealade baguetter och dricka. Det gick grymt bra, om du hittar ett ställe som inte har något annat nattöppet hak i närheten så kommer du att märka hur bra tillståndet "fyllehunger" betalar sig.

2. Sälja glass och dricka på stranden. Tricket ligger i att hitta en strand som inte har en kiosk i närheten. Låda som du kan bära glassen på magen med får du låna av det glassbolag du väljer att handla ifrån, med kylklampar klarar sig glassen omkring en timma. Bra marginaler på glass, och några rundor/dag så har du gjort en ren tuss. (Ganska ren  Roll Eyes  ) Vanligt utomlands, men inte lika utbrett i Sverige, ALLA behöver en glass när du kommer.

Va f*n, jag slutar med mitt vanliga jobb nu Grin
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #1 skrivet: Mars 09, 2010, 00:36:40 »

Bra tips! Cool
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
500%ränta
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 229


« Svara #2 skrivet: April 19, 2010, 22:18:01 »

Tja, jag har funderat på en pizzabåt i skärgården.
Tänk att sprida pizzadoft i vikarna, oemotståndligt!
Loggat
Robert36
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1261



Hemsida
« Svara #3 skrivet: April 22, 2010, 06:44:45 »

Tja, jag har funderat på en pizzabåt i skärgården.
Tänk att sprida pizzadoft i vikarna, oemotståndligt!
Hmmm, inte så dumt alls!
Loggat

ingvig
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 11


« Svara #4 skrivet: Februari 21, 2013, 14:43:57 »

Bra tips! Ett annat tips är ju att helt enkelt hålla nere kostnaderna när man köper kläder och skor. Man behöver ju t.ex. inte skor från gabor utan det finns ju begagnat också.
Loggat
Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #5 skrivet: Februari 28, 2013, 21:10:48 »

Mackor funkar galant...

Hade en kille som kom till mitt jobb på morgonen med mackor... köttbullebaugette 25:- nån med kyckling osv...

Han åkte runt till olika företag ( hade sin krets ) och sålde lätt 100 mackor på 2-3 timmar, vinsten va runt 1200-1800 per dag. Och då jobbade han från 0400 - 0900

Egentligen fattar man ju inte ens varför man jobbar för den lönen man gör.... Otroligt.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
larses60
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 923


« Svara #6 skrivet: Mars 31, 2013, 09:42:57 »

Mackor låter bra, men hur är det med tillstånd för försäljning på allmän plats? Åker du fast så tar de dina varor och du kan få dagsböter plus risken för rapport till skatteverket och där upptaxeras du.

Ska inte skrämma, men mina 10 års anställning hos polisen (slutat för några år sedan) har satt sina spår. Så var försiktiga, annars så kan man söka tillstånd hos polisen men det kostar tyvärr en slant.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: