Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Svensk delgivningsservice  (läst 42975 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hjälp
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 131


« skrivet: Februari 02, 2010, 22:37:55 »

Fick idag ett brev från dem som jag tyckte var obehagligt skrivit." Ni ombedes att snarast ta kontakt med Svensk del..med anledning av ett till oss inkommet delgivningsärende ställt till er"
" Vår uppdragsgivare är kronofogden eller annan" "Om ni ej hör av er kommer eftersökning att ske på de adresser som förekommer eller som framkommer under eftersökningstiden."
Vad gör dem nu? För ett tag sen fick jag ett rek som jag inte hämtade ut, det kanske var från dem.
Loggat
emigrerat
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 447

Borgenärer catch me if you can


« Svara #1 skrivet: Februari 03, 2010, 09:12:23 »

ja det låter seriöst med att det kan vara kronofogden eller annan.

skulle jag vara som dig så skit i det
Loggat
bruse99
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 268



Hemsida
« Svara #2 skrivet: Februari 03, 2010, 12:34:01 »

Deras hemsida är synnerligen oproffsig. http://www.delgivningsservice.se/ De skriver bland annat att alla deras "delgivningsmän är förordnade av oss och försedda med särskild behörighetshandling". Vad skulle den handlingen vara värd. Det är ju samma sak som att jag startar ett delgivningsföretag och ger mina anställda ett kort, där det står att de är behöriga att utföra delgivningar. 

Kontakta inte företaget och skriv inte på när de kommer hem till dig. De skriver att det kan vara KFM, som är deras uppragsgivare är bara ett skrämskott. De gånger jag blivit delgiven handlingar från KFM, så har det varit polisens egna delgivningsmän. Det bör man skriva på, tycker jag.   
Loggat

Patrik1
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1704



« Svara #3 skrivet: Februari 04, 2010, 06:21:47 »

Ursäkta.... men jag hoppas verkligen han som gjorde hemsidan va full eller hade rökt på lite när han gjorde den. För det va nog det mest tarvligaste jag sett.  Grin

Men till TS så skulle jag högaktingsfullt *ironi igen * , självklart inte högaktningsfullt.... utan fullständigt skita i att skriva på nånting överhuvetaget från dom.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
hjälp
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 131


« Svara #4 skrivet: Februari 13, 2010, 13:45:45 »

Ja nu var det en kille här från Svensk delgivningsservice och ville att jag skulle skriva på!Jag skrev inte på, känner mig lite skakis men jag har ju läst här att man inte ska skriva på. Han hade en dödskalle fram på mössan, märkligt! I alla fall när man ska ut på såna ärenden. Han lär lite sur o sa: Då meddelarar jag dem att jag träffade dig men att du inte skrev på! Ja, herregud.

Vad händer nu?
Loggat
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #5 skrivet: Februari 13, 2010, 14:12:46 »

var han från "SS" Huh?
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
bruse99
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 268



Hemsida
« Svara #6 skrivet: Februari 13, 2010, 14:37:37 »

Ärligt, kommer en man från ett delgivningsföretag med en dödskalle på mössan. Ville han likna en SS-soldat? Idioter finns det gott om men det tog nog priset. Hade han små löjliga glasögon med? Egentligen borde väl det anmälas eftersom du måste kännt dig extremt skraj, när en av Himlers hantlangare kommer. Jag som barnbarn till en koncentrationslägerfånge skulle i alla fall känt så.

Vad som kan hända nu, är vad som hände mig, att han säger till inkassobolaget, att han överlämnat handlingarna, vilket inte skulle hålla i rätten. Om de säger det, så skicka in ett bestridande, till att du mottagit någonting.
Loggat

Nightmare
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1384


« Svara #7 skrivet: Februari 13, 2010, 14:39:07 »

var han från "SS" Huh?

Det stod spikning på deras sida. Öhhhhh, dom får väl inte göra sånt?
Loggat
wade
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 155


« Svara #8 skrivet: November 13, 2012, 09:38:47 »

Svensk DelgivningsService AB är ju med på Länsstyrelsens lista över auktoriserade delgivningsföretag! Vad innebär det? Att de kan jämställas med stämningsman från KFM eller Polis? Vad har de i så fall för behörighet?

Och vad innebär delgivningen, att ett preskriberingsavbrott  har skett?

Jag har fått ett brev från dem så jag undrar vad jag ska göra? Om jag inte skriver på delgivningskvittot vad händer då?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #9 skrivet: November 14, 2012, 11:33:04 »

Svensk DelgivningsService AB är ju med på Länsstyrelsens lista över auktoriserade delgivningsföretag! Vad innebär det? Att de kan jämställas med stämningsman från KFM eller Polis? Vad har de i så fall för behörighet?

Och vad innebär delgivningen, att ett preskriberingsavbrott  har skett?

Jag har fått ett brev från dem så jag undrar vad jag ska göra? Om jag inte skriver på delgivningskvittot vad händer då?

Svensk Delgivingsservice (som i nuläget är Intrum Justitia) har behörighet att göra i det närmsta vad de vill utan minsta risk för repressalier. Och Polisen, Länsstyrelsen och Justitiedepartementet är parter som detta "fina" delgivningsbolag samarbetar med. Så Wade dina chanser att få rättvisa om de agerat fel mot dig är som du förstår minimala ...

Och när du blir delgiven så innebär detta att ett preskriptionsavbrott skett - oavsett det skett genom spikning eller på något annat finurligt vis. Och tro mig de kommer göra sitt bästa för att se till att du blir delgiven ...

Läs mer om denna "fina" industri som stödjs av Staten här,


http://intrumcleaner.nu/skum-delgivningsservice-en-lonsam-affar-nar-man-har-statens-stod/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #10 skrivet: November 14, 2012, 11:36:26 »

Citat
Svensk DelgivningsService AB är ju med på Länsstyrelsens lista över auktoriserade delgivningsföretag! Vad innebär det? Att de kan jämställas med stämningsman från KFM eller Polis? Vad har de i så fall för behörighet?

Och vad innebär delgivningen, att ett preskriberingsavbrott  har skett?

Jag har fått ett brev från dem så jag undrar vad jag ska göra? Om jag inte skriver på delgivningskvittot vad händer då?

Svensk Delgivingsservice (som i nuläget är Intrum Justitia) har behörighet att göra i det närmsta vad de vill utan minsta risk för repressalier. Och Polisen, Länsstyrelsen och Justitiedepartementet är parter som detta "fina" delgivningsbolag samarbetar med. Så Wade dina chanser att få rättvisa om de agerat fel mot dig är som du förstår minimala ...

Och när du blir delgiven så innebär detta att ett preskriptionsavbrott skett - oavsett det skett genom spikning, du skickar in delgivningskvittot eller på något annat finurligt vis. Och tro mig de kommer göra sitt bästa för att se till att du blir delgiven ... vad du skall göra med delgivningskvittot är upp till dig själv att avgöra vad du anser vara till din fördel.


Läs mer om denna "fina" industri som stödjs av Staten här,


http://intrumcleaner.nu/skum-delgivningsservice-en-lonsam-affar-nar-man-har-statens-stod/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: